Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεν ανανεώνονται οι θητείες των καλλιτεχνικών διευθυντών σε Εθνικό Θέατρο και Ελληνικό Φεστιβάλ

Γιώργος Διδασκάλου, Λίνα Μενδώνη, Νικόλας Γιατρομανωλάκης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν ανανεώνονται οι θητείες των καλλιτεχνικών διευθυντών σε Εθνικό Θέατρο και Ελληνικό Φεστιβάλ

  • A-
  • A+
Στην πρώτη επαφή της με τους δημοσιογράφους, η υπουργός Πολιτισμού ανέλυσε τα σχέδιά της για τους επικεφαλής των εποπτευόμενων φορέων και ανακοίνωσε ότι θα προκηρυχθεί άμεσα ο διαγωνισμός για τη θέση του διευθυντή στο Μουσείο Ακρόπολης. Επίσης αποκλείει άμεσα εγκαίνια για το ΕΜΣΤ και μεταθέτει την επαναλειτουργία της Εθνικής Πινακοθήκης μετά το 2021.

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη χθες στην καθιερωμένη πρώτη επαφή με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους προτίμησε να μην τοποθετηθεί -το έκανε στη Βουλή κατά τις προγραμματικές δηλώσεις- αλλά να απαντήσει στις ερωτήσεις. Μίλησε για το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και τον στόχο «να είναι αυτοδύναμος και ισχυρός οργανισμός».

Ξεκαθάρισε ότι το ΥΠΠΟ θα παραμείνει στον τακτικό προϋπολογισμό αλλά «θα αξιοποιήσει κάθε ευρωπαϊκό πρόγραμμα εκτός από το ΕΣΠΑ προκειμένου να αυξήσει τους πόρους του». Ανέλυσε το σχέδιο για την υπογειοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και τη μετατροπή του σε υπερ-μουσείο καθώς θα προκύψουν δύο ή τρία υπόγεια επίπεδα με εμβαδόν 15.000 τετραγωνικά το καθένα.

Αμεση προτεραιότητα είναι η αλλαγή των μελών των Κεντρικών Συμβουλίων προκειμένου να ξεκινήσουν τις συνεδριάσεις αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο, με πρώτη συνεδρίαση του ΚΑΣ στις 20 Αυγούστου. Από τα πρώτα θέματα που θα συζητηθούν -με επανεισαγωγή- είναι το Ελληνικό καθώς «οι εκκρεμότητες πρέπει να κλείσουν το συντομότερο δυνατό». Με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Η συνάντηση φιλοξενήθηκε στον κήπο του Βυζαντινού Μουσείου. Εμφανώς χαρούμενη η κ. Μενδώνη μίλησε για όλα αφού πρώτα σύστησε την πολιτική ηγεσία και τους στενούς συνεργάτες της. Τη συνόδευαν ο γενικός γραμματέας Γιώργος Διδασκάλου και ο γενικός γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο διευθυντής του γραφείου της Κωνσταντίνος Πλατίτσας και η παλιά της συνεργάτιδα Αννα Παναγιωταρέα που ανέλαβε τη θέση -αμισθί- της συμβούλου επικοινωνίας.

◢ Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων

«Δεν θα πεταχτεί η δουλειά που έχει γίνει. Προς τα τέλη Οκτωβρίου θα υπάρξει το οργανόγραμμα και ο νέος νόμος για το Ταμείο». Η υπουργός ανέλυσε την οικονομική πολιτική λέγοντας: «Ο πολιτισμός είναι οικονομικό εργαλείο. Ολες οι μελέτες δείχνουν τι σημαίνει έσοδα από τον πολιτισμό και από την περιφερειακή πολιτική. Θέλουμε αυτά τα χρήματα να ανακυκλώνονται για την προστασία των μνημείων, για την επιστημονική έρευνα. [...] Γι' αυτό δίνουμε σημασία στην αξιοποίηση και την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του πολιτισμού για το ΥΠΠΟ». Επειτα από σχετική ερώτηση είπε ότι οι χρηματοδοτήσεις φορέων όπως το Ταμείο Αλληλοβοήθειας «θα φροντίσουμε να ρυθμιστούν από το υπουργείο Πολιτισμού για τις κατασκηνώσεις και τον παιδικό σταθμό».

◢ Ενισχύονται οι σύγχρονοι δημιουργοί

«Σε συνεργασία με τις τράπεζες τα οικονομικά και παραγωγικά υπουργεία θα επιδιώξουμε να εξασφαλίσουμε μικρές χρηματοδοτήσεις -δάνεια που θα αποπληρώνονται- με προνομιακούς όρους για τους σύγχρονους δημιουργούς».

◢ Καλλιτεχνικοί διευθυντές φορέων

Στο Εθνικό Θέατρο, το Ελληνικό Φεστιβάλ, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης -η θητεία της διευθύντριας ανανεώθηκε για δύο μήνες- «θα ορίσουμε καλλιτεχνικούς διευθυντές με βάση τους ιδρυτικούς νόμους των φορέων» είπε η υπουργός. Ο νόμος για το επιτελικό κράτος καταργεί τα 13 άρθρα και γίνεται ανάκληση της παραγράφου 4 του Ν. 4369/2016 που αφορούσε προκήρυξη για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στην κατεύθυνση που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Η υπουργός απέκλεισε την περίπτωση να ανανεωθεί κάποια από τις θητείες των σημερινών προσώπων, σε αντίθεση με μέλη Δ.Σ., ορισμένες θητείες των οποίων μπορεί να ανανεωθούν.

◢ Μουσείο Ακρόπολης

Αμεσα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την πλήρωση της θέσης του διευθυντή. «Ενημέρωσα τον πρόεδρο του μουσείου κ. Δημήτρη Παντερμαλή ότι την επόμενη εβδομάδα θα λάβει επιστολή με την παράκληση να προχωρήσει στην προκήρυξη της θέσης».

◢ Πρόσληψη 200 μόνιμων αρχαιοφυλάκων

Aναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες αρχαιοφυλάκων για την πρόσληψη 200 μόνιμων υπαλλήλων. «Τα χρήματα υπάρχουν, ήταν δεσμευμένα» είπε η υπουργός και θύμισε ότι ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2016 αλλά είχε μείνει πίσω. Την εξέλιξη χαιρέτισε με ανακοίνωση η ΠΕΥΦΑ.

◢ Μουσεία ΝΠΔΔ

Δρομολογείται να αλλάξουν καθεστώς λειτουργίας 7 με 8 μεγάλα μουσεία, «τόσα όσα καταγράφονται ως δημόσιες υπηρεσίες στο ΥΠΠΟ. Θα δούμε πώς θα λειτουργήσουν, δεν θα ισχύσει το ίδιο πλαίσιο για όλα». Η υπουργός είπε ότι τα μουσεία δεν συνδέονται με κάποια Εφορεία Αρχαιοτήτων και με το νέο μοντέλο θα έχουν αυτοτέλεια. Η εργασιακή σχέση των υπαλλήλων με το ΥΠΠΟ δεν θα αλλάξει και μέχρι τον Δεκέμβριο θα δημιουργηθεί το σχετικό πλαίσιο και θα δοθεί σε διαβούλευση.

◢ Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

«Θέλουμε να λειτουργήσει το ταχύτερο αλλά δεν μας ενδιαφέρει αν θα είναι τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, αρκεί να λειτουργήσει όπως πρέπει. Και τα μουσεία λειτουργούν σωστά όταν έχουν οι διευθυντές όραμα».

◢ Εθνική Πινακοθήκη

«Το στοίχημα είναι να λειτουργήσει το 2021, δεν ξέρω αν είναι εφικτό» είπε καθώς περιμένει ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την εξέλιξη του έργου.

◢ Επέκταση Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου - Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - «Ακροπόλ»

Η συζήτηση περιελάμβανε ερωτήσεις για το θέμα. Η υπουργός είπε ότι η Αρχιτεκτονική Σχολή είναι από τις σημαντικότερες και παλαιότερες και δεν θα σταματήσει να λειτουργεί εντός του ΕΜΠ. Εστίασε στην υπόγεια επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κάτω από το προκήπιό του.

Η επέκταση μπορεί να δώσει δύο ή τρία υπόγεια επίπεδα 15.000 τετραγωνικών μέτρων το καθένα. «Μιλάμε για δύο επιπλέον μουσεία. Αυτή η επέκταση θα δώσει ανάσα στις συλλογές του ΕΑΜ που το σύνολό τους ξεπερνά τις 100.000 και περιλαμβάνουν μοναδικά ευρήματα». Η υπουργός ανέφερε ότι η υπόγεια διασύνδεση με το «Ακροπόλ» θα γίνει με τον πλέον σύγχρονο αρχιτεκτονικό τρόπο. Εντός του Αυγούστου θα ξεκινήσει η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και από εκεί και μετά θα δοθούν χρονοδιαγράμματα και προϋπολογισμοί.

◢ Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ελευσίνα 2021

«Θα υπάρξει ειδική ενημέρωση, αλλά σήμερα η πορεία είναι κάτω από το μηδέν».

ART - ΝΕΑ
«Μπαλάκι» ευθυνών μεταξύ μουσείου και ΤΑΠ
Ποιος είναι υποχρεωμένος να επιλύσει ένα τεχνικό ζήτημα που προκύπτει σε κάποιο πωλητήριο μουσείου; Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων που διαχειρίζεται τα πωλητήρια ή η διεύθυνση του μουσείου που στεγάζει στις...
«Μπαλάκι» ευθυνών μεταξύ μουσείου και ΤΑΠ
ART - ΝΕΑ
Ανασυγκρότηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων
Η Αθηνά Χατζηπέτρου επέστρεψε στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) δέκα μήνες μετά την απομάκρυνσή της. Η οικονομολόγος και πρώην πρόεδρος του ΤΑΠΑ κρίθηκε απευθείας από το Μαξίμου ως το...
Ανασυγκρότηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων
ART - ΝΕΑ
Νέες εξαγγελίες με ερωτήματα και ασάφειες
Οι επιλογές της κυβέρνησης για τον πολιτισμό περιλαμβάνουν αυτοδιοικούμενα μοντέλα για μουσεία, αδιευκρίνιστες παραμέτρους που κλείνουν το μάτι σε ιδιώτες στους τομείς της φύλαξης, της καθαριότητας και ποιος...
Νέες εξαγγελίες με ερωτήματα και ασάφειες
ART - ΝΕΑ
Ανδρος, καραβοκύρισσα του πολιτισμού
Η οργάνωση, μια πρωτοβουλία του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη των ντόπιων, στέριωσε. Κι αυτό το καλοκαίρι ο σκηνοθέτης προτείνει ένα ενδιαφέρον, και ενημερωμένο πρόγραμμα εκδηλώσεων στο νέο, ανοιχτό θέατρο...
Ανδρος, καραβοκύρισσα του πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Πνοή τέχνης σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια
Ενα φιλόδοξο φεστιβάλ με τη σφραγίδα της Ελένης Βαροπούλου, που περιλαμβάνει σύγχρονη εικαστική δημιουργία, πρωτότυπες συνθέσεις αφιερωμένες στον Ιάννη Ξενάκη, καλλιτεχνικά εργαστήρια, θα φιλοξενηθεί σε παλιά...
Πνοή τέχνης σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια
ART - ΝΕΑ
O Φαμπρ «έφαγε» τον Δούρο
Επικαλείται προσωπικούς λόγους, ωστόσο ήταν ευρέως γνωστό ότι το «φιάσκο» με τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο ο Παναγιώτης Δούρος χειριζόταν, είχε δυσαρεστήσει τον Αριστείδη...
O Φαμπρ «έφαγε» τον Δούρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας