Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κόμικς για την Αθήνα της Κατοχής
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κόμικς για την Αθήνα της Κατοχής

  • A-
  • A+

Πώς ήταν η ζωή στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής; Πώς κατάφεραν οι Αθηναίοι να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την αξιοπρέπεια και την κοινωνική συνοχή εν καιρώ πολέμου; Ποιες θηριωδίες, ποια εγκλήματα διέπραξαν οι κατακτητές; Πώς αντιστάθηκαν οι κάτοικοι της πόλης;

Ποιοι συνεργάστηκαν με τους ναζί; Ποιοι κράτησαν το στόμα τους κλειστό; Ποιοι βγήκαν στους δρόμους, με θάρρος και αυταπάρνηση, σε καθεστώς απόλυτης παρανομίας, για να διεκδικήσουν την ελευθερία; Και πώς φτάσαμε στην απελευθέρωση;

Δεκατέσσερις κορυφαίοι Ελληνες δημιουργοί κόμικς δίνουν τις δικές τους απαντήσεις με ισάριθμα έργα. Στόχος είναι η διατήρηση της μνήμης μέσω της τέχνης των κόμικς απέναντι στο διαχρονικά απάνθρωπο πρόσωπο του ναζισμού. Η αποτροπή παρόμοιων εγκλημάτων στο μέλλον στηρίζεται στη γνώση της ιστορίας και των γεγονότων.

Οι δημιουργοί που συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση, στην Καφετέρια του Θεάτρου Αλσους, στο Πεδίον του Αρεως, χρησιμοποιώντας τεκμήρια και ιστορικά δεδομένα, δημιουργούν τις δικές τους, σκληρές ιστορίες για την Αθήνα κατά την ταραγμένη περίοδο της ναζιστικής Κατοχής.

🔺 Info: Καφετέρια Θεάτρου Αλσους, Πεδίον του Αρεως. Εως Κυριακή 28 Ιουλίου. Συμμετέχουν: Τόμεκ Γιοβάνης, Γιώργος Γούσης, Σπύρος Δερβενιώτης, Πέτρος Ζερβός, Δημήτρης Καμένος, Λέανδρος, Τάσος Μαραγκός, Θεόδωρος Μπαργιώτας, Αντώνης Νικολόπουλος (Σολούπ), Αλέξια Οθωναίου, Αλέκος Παπαδάτος, Θανάσης Πέτρου, Γιώργος Φαραζής, Πέτρος Χριστούλιας. Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής.

ART - ΝΕΑ
Από τον Παρθένη στον Μόραλη
«Αριστουργήματα της ελληνικής ζωγραφικής του 20ού αιώνα από τον Παρθένη στον Μόραλη» έχει τίτλο η ενδιαφέρουσα έκθεση που εδώ και μερικές μέρες έχει γεμίσει την Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου...
Από τον Παρθένη στον Μόραλη
ART - ΝΕΑ
Η εικόνα του Βασιλιά της Ποπ
​Ηταν ο Βασιλιάς της Ποπ ή μήπως ο Μικρός Πρίγκιπάς της; Του άρεσε ο εαυτός του ή προτιμούσε τον τρόπο που τον κοιτούσαν οι άλλοι; Καθόρισε και μέχρι ποιο σημείο τους εικαστικούς που γνώρισε; Λίγο πριν...
Η εικόνα του Βασιλιά της Ποπ
ART - ΝΕΑ
Πες μου πού πουλάν... περφόρμανς
Η Κύπρια εικαστικός και χορογράφος Λία Χαράκη στήνει για έναν μήνα στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας ένα κατάστημα γεμάτο παραστάσεις, βίντεο, performances, συζητήσεις, εργαστήρια και ο περαστικός μπορεί να μπει...
Πες μου πού πουλάν... περφόρμανς
ART - ΝΕΑ
Τι ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι;
Ακούγοντας συνέχεια μουσικές, σπάνια ντοκουμέντα, η έκθεση «David Bowie Is» στο Brooklyn Museum έμοιαζε με βουτιά σε ένα συναρπαστικό σύμπαν όπου δίπλα σου περνούσαν περισσότερα από 400 αντικείμενά του: τα...
Τι ήταν ο Ντέιβιντ Μπάουι;
ART - ΝΕΑ
Virtual πτήσεις πάνω από την Αθήνα
Μετά τους ηχητικούς περιπάτους στις γειτονιές του κέντρου, η ομάδα Medea Electronique αναπλάθει το αληθινό περιβάλλον και μεταφέρει το υλικό που συνέλεξε στο υπόγειο της Στέγης. Στιγμές από την καθημερινότητα...
Virtual πτήσεις πάνω από την Αθήνα
ART - ΝΕΑ
Ενας αιώνας Σουφραζέτες
Σε λίγους μήνες συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ημέρα που οι Σουφραζέτες -που πάλεψαν για το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες- είδαν τον αιματηρό τους αγώνα να δικαιώνεται. Ήρθε η στιγμή να μάθουν κι όσοι δεν...
Ενας αιώνας Σουφραζέτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας