Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελληνικό χρώμα και οσκαρική βεντάλια

Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Χρήστος Λούλης, πρωταγωνιστές στην ταινία «Ενήλικες στο δωμάτιο», του Κώστα Γαβρά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνικό χρώμα και οσκαρική βεντάλια

  • A-
  • A+
Η νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στο δωμάτιο» αλλά και η μικρού μήκους της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη «Ηλεκτρικός κύκνος» κάνουν πρεμιέρα –εκτός διαγωνιστικού– στο 76ο Φεστιβάλ Βενετίας που παραδοσιακά τιμά τους Ελληνες δημιουργούς. Σόντερμπεργκ, Αντερσον, Πολάνσκι, Γκρέι θα διεκδικήσουν φέτος τον Χρυσό Λέοντα και τις εντυπώσεις

Το Φεστιβάλ Βενετίας έχει, τα τελευταία χρόνια, βρει ακριβώς τη θέση που του ταιριάζει στο κινηματογραφικό «μενού». Είναι η διοργάνωση που εξασφαλίζει δυνατές παρουσίες στο κόκκινο χαλί και τα οσκαρικά φαβορί της ερχόμενης χρονιάς στο πρόγραμμά του. Πέρσι, μόνο, λάνσαρε το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και το «Ενα αστέρι γεννιέται» του Μπράντλεϊ Κούπερ. Η φετινή διοργάνωση, που μόλις παρουσίασε την επιλογή του επίσημου προγράμματός της, δεν διαφέρει. Εχει, ωστόσο, ιδιαίτερη σημασία, ελληνικού ενδιαφέροντος.

Η νέα μικρού μήκους ταινία της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, «Ηλεκτρικός κύκνος», κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας, εκτός διαγωνιστικού προγράμματος.

Η Κοτζαμάνη έχει σταθερά συμμετάσχει και διαγωνιστεί στα πρωτοκλασάτα διεθνή φεστιβάλ, με πιο πρόσφατη παρουσία στο Φεστιβάλ Κανών με το «Limbo» (2016), το «Washingtonia» (2014), που συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα Μικρού Μήκους ταινιών του Φεστιβάλ Βερολίνου, και το «Yellow Fieber» (2015), το οποίο συμμετείχε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα Μικρού Μήκους ταινιών του Φεστιβάλ Λοκάρνο, ενώ αυτή την περίοδο προετοιμάζει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της, «Τιτανικός Ωκεανός».

Ο «Ηλεκτρικός κύκνος» είναι συμπαραγωγή Γαλλίας, Αργεντινής και Ελλάδας (Homemade Films) και γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην πόλη του Μπουένος Αϊρες, στην ισπανική γλώσσα.

Πρεμιέρα στο φεστιβάλ, επίσης εκτός διαγωνιστικού, κάνει η νέα, δέκατη ένατη στη σειρά, ταινία του Κώστα Γαβρά, «Ενήλικοι στο δωμάτιο», γυρισμένη σε Αθήνα, Βρυξέλλες, Ρίγα, Φρανκφούρτη και Λονδίνο. Η ταινία βασίζεται, φυσικά, στο ομότιτλο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, που κυκλοφόρησε και στα ελληνικά τον Οκτώβριο του 2017, και αφηγείται το σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας του συγγραφέα στο υπουργείο Οικονομικών.

Τον βουλευτή, ξανά, Γιάνη Βαρουφάκη ενσαρκώνει ο Χρήστος Λούλης, τον τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, τον Ευκλείδη Τσακαλώτο ο Δημήτρης Τάρλοου, τη Δανάη Στράτου η Βαλέρια Γκολίνο και το καστ συμπληρώνουν, από ελληνικής πλευράς, οι Χρήστος Στέργιογλου, Θάνος Τοκάκης, Θέµης Πάνου.

Από τους «μεγάλους», επιφανείς τίτλους του προγράμματος, που θα γεμίσουν και το Φεστιβάλ με κάποιους από τους σπουδαιότερους σταρ των ημερών μας, να σημειώσουμε το «Laundromat» του Στίβεν Σόντερμπεργκ με τη Μέριλ Στριπ και τον Γκάρι Ολντμαν (παραγωγή του Netflix με θέμα τα Panama Papers), το «Ad Astra» του Τζέιμς Γκρέι με τον Μπραντ Πιτ, το «Marriage Story» του Νόα Μπόμπακ, με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον και τον Ανταμ Ντράιβερ, το «Joker» του Τοντ Φίλιπς, με τον Γιοακίν Φίνιξ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Δίνοντας, παράλληλα, το βάρος που αξίζει στο σινεμά του δημιουργού, το Φεστιβάλ Βενετίας θα φιλοξενήσει, μεταξύ άλλων, το «About Endlessness» του Ρόι Αντερσον, που επιστρέφει στη Βενετία μετά τον Χρυσό Λέοντα του «Ενα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί συλλογιζόμενο την ύπαρξή του», το οποίο ξεκινά με αφετηρία τις «Χίλιες και μία νύχτες» για να παρακολουθήσει τελικά τη Σεχραζάντ να λέει ιστορίες για τον Χίτλερ, έναν ιερέα ή μια γυναίκα που αγαπά τη σαμπάνια.

Αλλά και το «J’ accuse» με την υπογραφή του Ρομάν Πολάνσκι (να δούμε πόσοι θα κάνουν… accuse τον ίδιο τον σκηνοθέτη στην εμφάνισή του στο Λίντο) και θέμα, φυσικά, την Υπόθεση Ντρέιφους, με καστ που αποτελείται από τους Ζαν Ντιζαρντέν, Λουί Γκαρέλ, Ματιέ Αμαλρίκ, Μελβίλ Πουπό και Εμανουέλ Σενιέ.

To 76o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 28 Αυγούστου μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου.

Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής θα είναι η Αργεντινή σκηνοθέτρια Λουκρέσια Μαρτέλ, η έναρξη θα γίνει με το νέο, πολυαναμενόμενο φιλμ του Χιροκάζου Κόρε-Εντα («Κλέφτες καταστημάτων»), με τίτλο «Η αλήθεια» και πρωταγωνιστές τους Κατρίν Ντενέβ, Ζιλιέτ Μπινός και Ιθαν Χοκ, ενώ το φινάλε θα σημάνει με το «The Burnt Orange Heresy», αγγλόφωνη ταινία, σκηνοθετημένη από Ιταλό, τον Τζιουζέπε Καποτόντι («The Double Hour») και με all star cast που θα φέρει στο κόκκινο χαλί ακόμα και τον Ντόναλντ Σάδερλαντ και τον Μικ Τζάγκερ.

ART - ΝΕΑ
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
Η αρχή και το τέλος του 68ου Φεστιβάλ Κανών συγκέντρωσαν τις καλύτερες ταινίες της διοργάνωσης: με μια άχρωμη καμπή στη μέση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τιερί Φρεμό φρόντισε να προσφέρει ένα πυροτέχνημα για...
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
ART - ΝΕΑ
Ελληνικό αεράκι στην Κρουαζέτ
68ο Φεστιβάλ Κανών,13 -24 Μαΐου. Η νέα ταινία του Λάνθιμου στο Διαγωνιστικό. Ο Πάνος Χ. Κούτρας στην κριτική επιτροπή τού «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Και ο Κώστας Γαβράς τιμώμενο πρόσωπο της διοργάνωσης. Υπάρχουν,...
Ελληνικό αεράκι στην Κρουαζέτ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;
ΣΙΝΕΜΑ
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας
Εχοντας φτάσει σχεδόν στη μέση της Berlinale, οι ταινίες που έχουν ξεχωρίσει είναι λίγες, αλλά δυνατές σαν γροθιές, ή ακόμα πιο πολύ, αφού η καθεμιά τους προσεγγίζει τη βία μ’ έναν τρόπο κοντινό στην κουλτούρα...
Η πολυπολιτισμική εικόνα της βίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας