Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μικρές συμπτώσεις της καθημερινότητας... 
ΜΑΙΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μικρές συμπτώσεις της καθημερινότητας... 

  • A-
  • A+
Βιωματικές εικόνες με οικεία πρόσωπα, τυχαίες συναντήσεις, στιγμιότυπα από ταξίδια της Κύπριας φωτογράφου στην Ελλάδα και στον κόσμο. «Αντιστάσεις και Αποκλεισμοί» στη δραστήρια γκαλερί στον Πόρο, σε επιμέλεια Πλάτωνα Ριβέλλη, ο οποίος διοργανώνει και διήμερο σεμινάριο 

Ασπρόμαυρες και έγχρωμες, καινούργιες και παλαιότερες φωτογραφίες της Μαίρης Χριστοφίδη παρουσιάζονται στην ατομική της έκθεση «Αντιστάσεις και Αποκλεισμοί», σε επιμέλεια Πλάτωνα Ριβέλλη (27 Ιουλίου - 8 Σεπτεμβρίου 2019). Η διοργάνωση στην γκαλερί Citronne παίρνει τη σκυτάλη από την έκθεση ζωγραφικής «Λεμονοδάσος – Ημερολόγια ενός καλοκαιριού» του Γιάννη Ψυχοπαίδη, που ολοκλήρωσε τον κύκλο της πολύ πετυχημένης παρουσίασής της. Και οι δύο εκθέσεις εντάσσονται στη φετινή θερινή θεματική της Citronne «Ιχνη στον Χρόνο».

Η Μαίρη Χριστοφίδη αιχμαλωτίζει με ένα κλικ τη στιγμή και την αποτυπώνει σε καλλιτεχνικές και ρεαλιστικές εικόνες που αναπτύσσουν έναν συνεχή διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Η θεματική και οι επιλογές της είναι βιωματικές με οικεία πρόσωπα από το περιβάλλον της ή τυχαίες συναντήσεις ανθρώπων και στιγμιοτύπων από τα ταξίδια της ανά τον κόσμο, από την Κορέα, την Παταγονία, την Κούβα, τη Νέα Υόρκη, τη Φλωρεντία, την Κωνσταντινούπολη έως τις περιπλανήσεις στην Ελλάδα σε: Πόρο, Σύρο, Σίφνο, Ζαγοροχώρια. Γεννημένη στην Κύπρο, η Μαίρη Χριστοφίδη σπούδασε Οικονομικά στη Νομική Σχολή της Αθήνας.

Η ενασχόλησή της με τη φωτογραφία ξεκίνησε το 1997 και από τότε είναι μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου. Εχει πραγματοποιήσει πέντε ατομικές και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Η πρώτη της δουλειά κυκλοφόρησε υπό τον τίτλο «Στιγμές», το 2017 εκδόθηκαν οι «Συγχορδίες», ενώ φωτογραφίες της έχουν δημοσιευτεί σε αρκετά περιοδικά και βιβλία. 

ΜΑΙΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗ

«Φωτογραφία είναι η συνάντηση της μνήμης με μια πραγματικότητα που την επικαλείται. Η νέα υπό φωτογράφιση πραγματικότητα ανθίσταται στη χειραγώγησή της και προβάλλει δελεαστικά τη γοητεία της ζωντανής παρουσίας της.Ο φωτογράφος επιχειρεί να ελέγξει και να υποτάξει την πραγματικότητα μέσω του επιλεκτικού αποκλεισμού στοιχείων, έτσι ώστε η φωτογραφία που θα προκύψει να αποτελείται από θραύσματα ρεαλισμού οργανωμένα με τη δύναμη της φαντασίας. Για να πετύχει η παραπάνω διαδικασία, πρέπει να διαφυλαχθούν (κατά τη λήψη) η αθωότητα του βλέμματος και η ασάφεια της μνήμης και να ενισχυθεί η προσοχή σε βάρος της σκέψης.Και στη συνέχεια (κατά την επιλογή και την επεξεργασία) να λησμονηθούν η μνήμη και η πραγματικότητα σε όφελος της σκέψης και της κρίσης» γράφει ο Πλάτων Ριβέλλης στο εισαγωγικό κείμενο με τίτλο «Αντιστάσεις και Αποκλεισμοί» και προσθέτει: 

« [...] Η Μαίρη Χριστοφίδη, όπως και τόσοι καλοί φωτογράφοι, δεν εικονογραφεί μηνύματα, ούτε αφηγείται ιστορίες. Επισημαίνει απλώς μικρές συμπτώσεις στο πλαίσιο της καθημερινότητάς της, που προκύπτουν από τη συνάντηση ασήμαντων γεγονότων που επιλέγουν οι αισθήσεις της με τη σημασία που τους αποδίδει η μνήμη της μέσω του φωτογραφικού της κάδρου. Ετσι, με μικρά επιλεγμένα σπαράγματα, χτίζει την προσωπική της χρονική καμπύλη. Η επιτυχία της οφείλεται μεταξύ άλλων στην πριμοδότηση και διαφύλαξη της φωτογραφικής διαδικασίας. Ετσι, το φωτογραφικό αποτέλεσμα διατηρεί την πολυσημία του και την αφαιρετική του δύναμη και η φωτογραφική διαδικασία το μυστήριο που την προκαλεί». 

Από την πλευρά της η δρ της Ιστορίας της Τέχνης και διευθύντρια της Citronne, Tατιάνα Σπινάρη, σημειώνει για τη δημιουργό: «Είναι μια φωτογράφος με οξεία οπτική αντίληψη, διεισδυτικό βλέμμα. Συγκροτεί ένα προσωπικό φωτογραφικό “ντοκουμέντο”, εικόνες με έντονη αισθητική υπόσταση. Στο έργο της συγκλίνουν το ντοκυμανταίρ και η αισθητική - ό,τι, δηλαδή διακρίνει την καλλιτεχνική φωτογραφία από τα ερασιτεχνικά φωτογραφικά στιγμιότυπα, τα “snapshots”. Η συνεπαγόμενη καλλιτεχνική απόλαυση οφείλεται στη συνδυαστική οπτική του καλλιτέχνη: τα μάτια και η ψυχή, σε αγαστή συνεργασία, εξασφαλίζουν την αρμονία ανάμεσα στον εικονίζοντα δημιουργό και το εικονιζόμενο θέμα. Ετσι, το τελικό αποτέλεσμα συγκινεί, συναρπάζει, εκπλήσσει ή αιφνιδιάζει, εγείροντας συναισθήματα και προσωπικούς συνειρμούς στον θεατή». 

Παράλληλα η Citronne οργανώνει το διήμερο σεμινάριο «Αχρηστες φωτογραφίες». Ο Πλάτων Ριβέλλης, σε δύο διαδοχικά τετράωρα (10.00-14.00 Παρασκευή 26/7 και Σάββατο 27/7 στη Χατζοπούλειο Βιβλιοθήκη του Πόρου), θα ανιχνεύει την προέλευση, τον στόχο και την προβολή μιας φωτογραφίας που ξεκινάει από τη μνήμη, τρέφεται από την παρατήρηση και υπερβαίνει κάθε πιθανό μήνυμα. Η συμμετοχή είναι δωρεάν με σειρά προτεραιότητας (δηλώσεις συμμετοχής στο [email protected]). 


Ιnfo: Γκαλερί Citronne. Εγκαίνια Σάββατο, 27 Ιουλίου (8.30 μ.μ.). Πληροφορίες 2298 022401 

ART - ΝΕΑ
Η εκστατική ματιά ενός Αμερικανού στα ελληνικά μνημεία
Ενα ταξίδι στο παρελθόν, σε μνημεία όπως το Παλάτι της Κνωσού, οι Μυκήνες κατά τις ανασκαφές του 1955, η Αρχαία Θήρα το 1963, υπόσχεται στους επισκέπτες η διοργάνωση «Χρονογραφία - Εκθεση για τα 180 χρόνια της...
Η εκστατική ματιά ενός Αμερικανού στα ελληνικά μνημεία
ART - ΝΕΑ
Ενας βασιλικός φωτογράφος στην Πινακοθήκη Γκίκα
Η Αθήνα του 1904. Πανοραμικές απόψεις της αραιοκατοικημένης πρωτεύουσας, τα πρώτα νεοκλασικά κτίρια, πλανόδιοι πωλητές, κομψές κυρίες με μακριά φορέματα και ομπρελίνα... Το Μουσείο Μπενάκη -Πινακοθήκη Γκίκα...
Ενας βασιλικός φωτογράφος στην Πινακοθήκη Γκίκα
ART - ΝΕΑ
Η «Κρυφή μνήμη» του Αβερώφειου Γυμνάσιου Αλεξάνδρειας
Το Αβερώφειο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας δεν είναι απλώς ακόμη ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα. Φέρει πάνω του σχεδόν τρεις αιώνες ζωής. Εικόνες από τη μακρά αυτή διαδρομή, γεμάτες από μαθητές, προσωπικές ιστορίες, γνώση...
Η «Κρυφή μνήμη» του Αβερώφειου Γυμνάσιου Αλεξάνδρειας
ART - ΝΕΑ
«Τα πετεινά», φωτογραφικά πορτρέτα από τον Κ. Ζαφειρόπουλο
Η πρώτη έκθεση φωτογραφίας του ποιητή Κώστα Ζαφειρόπουλου πραγματοποιείται στο αίθριο του 4ου επιπέδου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για πορτρέτα...
«Τα πετεινά», φωτογραφικά πορτρέτα από τον Κ. Ζαφειρόπουλο
ART - ΝΕΑ
«Οψεις μιας πόλης» στο Βερολίνο
Πόλη με διαρκή Ιστορία στο πέρασμα των αιώνων, σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης, η κοσμοπολίτικη Θεσσαλονίκη είναι η τιμώμενη πόλη στις «Ευρωπαϊκές Μέρες Πολιτισμού» στο Βερολίνο. Tο Μουσείο Ευρωπαϊκού...
«Οψεις μιας πόλης» στο Βερολίνο
ART - ΝΕΑ
Η Αίγυπτος με τον φακό του Μπουασονά
Καρπός των δύο ταξιδιών του σπουδαίου Ελβετού φωτογράφου στην Αίγυπτο, το 1929 και το 1933, οι εμβληματικές εικόνες αναδεικνύουν ιστορικά μνημεία, μοναδικά τοπία, το όρος Σινά και όσα συνθέτουν την ιδιαίτερη...
Η Αίγυπτος με τον φακό του Μπουασονά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας