Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το αναβατόριο ΑμεΑ ποιος θα το αλλάξει;
EUROKINISSI/ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το αναβατόριο ΑμεΑ ποιος θα το αλλάξει;

  • A-
  • A+

Ξεκίνησε η θερινή, η πιο «θερμή» τουριστική περίοδος για τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους όπου αναμένεται αύξηση επισκεπτών και εσόδων. Κι όμως το περιβόητο ηλεκτρονικό εισιτήριο εφαρμόζεται μόνο σε 11 χώρους -αιχμής είναι η αλήθεια- και παρ’ όλες τις υποσχέσεις δεν έχει επεκταθεί. Πόσα από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους μας διαθέτουν αξιόλογα πωλητήρια, αντάξια του πλούτου της πολιτιστικής κληρονομιάς μας;

Πόσα από τα αναψυκτήρια λειτουργούν; (Πρόσφατο παράδειγμα: έκλεισε το αναψυκτήριο στη Δήλο και ο Οργανισμός ΝΕΟΝ, που διοργανώνει εκεί την εκθεση σύγχρονης τέχνης του φημισμένου εικαστικού Αντονι Γκόρμλεϊ, μοιράζει δωρεάν σε επισκέπτες και ξεναγούς μπουκαλάκια εμφιαλωμένου νερού!) Και πόσα διαθέτουν πρόσβαση σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή «διαδρομές» για ανθρώπους με προβλήματα ακοής και όρασης;

Χρειάστηκε το κλάμα ενός 12χρονου παιδιού, η ταλαιπωρία μιας τάξης του Δημοτικού, η κινητοποίηση ενός ολόκληρου σχολείου, για να πληροφορηθούμε ότι το αναβατόριο ΑμεΑ της Ακρόπολης βρίσκεται εκτός λειτουργίας.

Οπως είναι γνωστό, την καταγγελία έκανε με επιστολή του στη Βουλή (στη συνέχεια κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Πολιτισμού) ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ραιδεστού καθώς κατά την επίσκεψη του σχολείου στο μνημείο ένας 12χρονος μαθητής ΑμεΑ δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το αναβατόριο.

Το παιδί μετέφεραν τελικά με τα χέρια ο πατέρας και άλλοι γονείς. Ποιος ξέρει πόσοι άλλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα, εισέπραξαν την ίδια απογοήτευση και δεν πήραμε χαμπάρι...

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι σήμερα το αναβατόριο λειτουργεί, ωστόσο παρουσιάζει προβλήματα «λόγω παλαιότητας και μη επαρκούς συντήρησης με αποτέλεσμα η λειτουργία του να διακόπτεται συχνά».

Ζητάει «συγγνώμη» για τη συγκεκριμένη κατάσταση, ζητάει όμως και την παραίτηση της προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών (πρόκειται για την Ελένη Μπάνου, την οποία θυμόμαστε από την ξενάγηση του Μπαράκ Ομπάμα στην Ακρόπολη το 2016) και του προϊσταμένου του Τμήματος Αρχαιολογικών Εργων και Μελετών.

«H λειτουργία του αναβατορίου ΑμεΑ απασχόλησε την πολιτική ηγεσία σε απόλυτη προτεραιότητα επί αρκετούς μήνες, τόσο για την αποκατάσταση της λειτουργίας του όσο και για την άμεση υλοποίηση νέας μόνιμης λύσης, ζητώντας παράλληλα τη βελτίωση συνολικά της λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

«Ωστόσο η ανταπόκριση στο συγκεκριμένο περιστατικό οδήγησε στο να ζητηθούν οι παραιτήσεις λόγω ολιγωριών και σειράς λανθασμένων χειρισμών για τη διαχείριση του κορυφαίου μνημείου της χώρας που αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα όλης της ανθρωπότητας».

Οπως φαίνεται, η κορυφή του υπουργείου Πολιτισμού νίπτει τας χείρας της και μεταθέτει τις ευθύνες στους υφισταμένους... Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων έχει άλλη άποψη. Ζήτησε ενημέρωση «από τους εμπλεκόμενους συναδέλφους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών» και μας πληροφορεί ότι «το αναβατόριο ΑμεΑ της Ακρόπολης δεν έμεινε εκτός λειτουργίας από αμέλεια.

Το προηγούμενο φθινόπωρο αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας από πτώσεις λίθων, αλλά και από την κακή κατάσταση των τειχών στο σημείο το οποίο αυτό εδραζόταν. Για την προστασία του κοινού τον Νοέμβριο του 2018 αποφασίστηκε η προσωρινή παύση λειτουργίας του αναβατορίου. Για την αποκατάσταση του προβλήματος απαιτήθηκαν εκτεταμένες εργασίες στερεώσεων, μετά από τη σύνταξη ειδικών μελετών, οι οποίες εκτελέστηκαν από την ΥΣΜΑ και ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του 2019».

Και συνεχίζει: «Η ιεραρχία του ΥΠΠΟΑ, διοικητική και πολιτική, ήταν ενήμερη εξ αρχής για το πρόβλημα με το αναβατόριο και την πολύμηνη πορεία των εργασιών. Ασφαλώς ενημερώθηκε άμεσα ο πληροφοριακός κόμβος του υπουργείου, ενώ η ίδια ενημέρωση παρέμεινε αναρτημένη για όποιον ενδιαφερόταν για το θέμα μέχρι την επαναλειτουργία του αναβατορίου τον περασμένο Μάιο και αφού επισκευάστηκαν και οι φθορές που είχαν προκληθεί από την πτώση κεραυνού λίγο μετά την αποκατάσταση του προβλήματος των πρανών!»

Τουλάχιστον σε κάτι, το πιο σημαντικό, όλοι συμφωνούν. Την εξεύρεση της πιο ορθής και μόνιμης λύσης για μια Ακρόπολη χωρίς αποκλεισμούς, όπως έχουν δικαίωμα οι επισκέπτες και όπως αξίζει στο πρώτο μνημείο της χώρας. Το υπουργείο αναφέρει ότι προχωράει σχεδιασμός που «προβλέπει την αντικατάσταση του παρόντος αναβατορίου με ανελκυστήρα πλαγιάς που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές προσβασιμότητας και θα καλύπτει όλες τις μορφές αναπηρίας, επιλύοντας επίσης και το πρόβλημα της ειδικής πλατφόρμας». Λίγο αργά το σκέφτηκε. Μέσα στον Ιούνιο και πριν από τις εκλογές, τι θα προλάβει να κάνει;

ART - ΝΕΑ
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
«Το Βρετανικό Μουσείο είναι ο μεγαλύτερος κλεπταποδόχος πολιτιστικών αγαθών στον κόσμο και τα περισσότερα από τα λεηλατημένα έργα που κατέχει δεν βρίσκονται σε δημόσια θέα», λέει ο δικηγόρος Τζέφρι Ρόμπερτσον.
«Να ξεπλύνει τα αιματοβαμμένα χέρια του και να επιστρέψει τους θησαυρούς που έκλεψε ο Ελγιν»
ART - ΝΕΑ
Μετάλλιο με υπογραφή Φασιανού
Ενα νέο μετάλλιο που συνδέει την Ιστορία με τη σύγχρονη τέχνη θα κρεμάσουν στο στήθος τους οι δρομείς που θα τερματίσουν στον Αυθεντικό Μαραθώνιο και τους αγώνες που τον πλαισιώνουν, το Σάββατο 9 και την...
Μετάλλιο με υπογραφή Φασιανού
ART - ΝΕΑ
Στο φως αρχαία λουτρά και χώροι λατρείας
Mέρος του κεντρικού ιστού της πόλης, με δημόσια κτίρια συνολικής έκτασης 600 τ.μ., έφεραν στο φως οι ανασκαφικές έρευνες στο Χιλιομόδι Κορινθίας, στο...
Στο φως αρχαία λουτρά και χώροι λατρείας
ART - ΝΕΑ
Ο κριτικός που θεοποίησε τον Σέξπιρ
Ο κορυφαίος Αμερικανός κριτικός λογοτεχνίας, ο επιδραστικός Χάρολντ Μπλουμ, που το έργο του θαυμάστηκε αλλά και επικρίθηκε έντονα, άφησε την τελευταία του πνοή τη Δευτέρα, σε νοσοκομείο στο Νew Haven. Hταν 89...
Ο κριτικός που θεοποίησε τον Σέξπιρ
ART - ΝΕΑ
Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη
Η Art Athina, η καθιερωμένη έκθεση σύγχρονης τέχνης του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης, ολοκληρώνεται σήμερα με επιτυχία στο Ζάππειο Μέγαρο, έχοντας προσελκύσει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών
Μια «Καρυάτιδα» για τον Κώστα Μπακογιάννη
ART - ΝΕΑ
Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει...
Θλίψη και οργή προκαλεί η διαμάχη ανάμεσα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) και στο ΕΚΑΒ σχετικά για το ασθενοφόρο και το πόσο άμεσα ανταποκρίθηκε στην κλήση για τον Λαυρέντη...
Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας