Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστροφή των Γλυπτών ζήτησε ο Παυλόπουλος από την Κίνα
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Επιστροφή των Γλυπτών ζήτησε ο Παυλόπουλος από την Κίνα

  • A-
  • A+

Την επιστροφή γλυπτών του Παρθενώνα ζήτησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σε ομιλία του στο Πανεπιστήμιο Tsinghua της Κίνας και στην έδρα Κλασικών και Νεοελληνικών Σπουδών, η οποία φέρει το όνομα της Μαριλένας Λασκαρίδη και στηρίζεται στην ευγενική χορηγία του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη».

«Οι Έλληνες είμαστε υπερήφανοι για τον πολιτισμό μας. Ταυτοχρόνως όμως αισθανόμαστε και το βάρος και το χρέος ως προς την υπεράσπισή του αλλά και ως προς την συνέχιση της εκπλήρωσης της αποστολής του. Τούτο οφείλεται στο ότι, επιπλέον, ο ελληνικός πολιτισμός είναι κοιτίδα και λίκνο του ευρωπαϊκού αλλά και του εν γένει δυτικού πολιτισμού, μ' έμβλημα τον Παρθενώνα» είπε ο Προκόπης Παυλόπουλος για να προσθέσει το εξής:

«Γι' αυτό ζητούμε και την επιστροφή των, κλεμμένων από τον Έλγιν, γλυπτών του από το Βρετανικό Μουσείο. Ως προς την παγκόσμιας πολιτισμικής εμβέλειας μοναδικότητα του Παρθενώνα και των Μνημείων του δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς επί μακρόν. Πρόκειται για αυταπόδεικτη αλήθεια, η οποία εδράζεται σε ακλόνητα τεκμήρια».

Ο ΠτΔ επικαλέστηκε αποσπάσματα από την ομιλία του Αντρέ Μαλρώ, τον Μάη του 1959, όταν εκπροσώπησε τη γαλλική κυβέρνηση κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, στα οποία αναφερόμενος στην παγκόσμια πολιτισμική εμβέλεια του Παρθενώνα είχε τονίσει:

«Δεν θα πάψουμε ποτέ να το διακηρύσσουμε: Ό,τι σημαίνει για μας η τόσο συγκεχυμένη λέξη παιδεία -το σύνολο των έργων της τέχνης και του πνεύματος- η Ελλάδα το μετέτρεψε, προς δόξαν της, σε μείζον μέσον διαπαιδαγώγησης του ανθρώπου. Είναι ο πρώτος πολιτισμός χωρίς ιερό βιβλίο, όπου η λέξη ευφυΐα σήμαινε να θέτεις ερωτήματα. Ερωτήματα που έμελλε να γεννήσουν την κατάκτηση του κόσμου από το πνεύμα, της μοίρας από την τραγωδία, του θείου από την τέχνη και τον άνθρωπο».

Αναλύοντας την συμβολή της ελληνικής γλώσσας στον Διάλογο των Πολιτισμών, ο κ. Παυλόπουλος σημείωσε ότι μέσω της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας επιτυγχάνεται η ανάδειξη των δεδομένων του ελληνικού πολιτισμού, σε όλη την αδιάλειπτη διαχρονία του και η συνεισφορά του στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στον ελληνικό πολιτισμό να διαλέγεται με άλλους πολιτισμούς. Στην προκειμένη δε περίπτωση να διαλέγεται, πρωτίστως, με τον αενάως δυναμικό και δημιουργικό κινεζικό πολιτισμό.

Υπενθύμισε ότι οι Έλληνες και οι Κινέζοι είναι κληρονόμοι δύο εμβληματικών πολιτισμών, οι οποίοι ανατρέχουν στα βάθη των αιώνων, διεκδικώντας, δικαίως, το αντίστοιχο μερίδιο «αιωνιότητας» που τους αναλογεί.

«Διότι όπως συμβαίνει με όλα τα δημιουργήματα του ανθρώπου, το αυτό συμβαίνει και με τους πολιτισμούς. Εξελίσσονται, αλλά οι μεγάλοι πολιτισμοί έχουν το προνόμιο να στηρίζονται σε στιβαρές ρίζες, οι οποίες αντέχουν στο διάβα του χρόνου. Τούτο ισχύει και για τους δικούς μας δύο πολιτισμούς», εξήγησε.

Παράλληλα, ο κ. Παυλόπουλος τόνισε ότι η ελληνική γλώσσα υπήρξε όχι μόνο το μέσο επικοινωνίας ενός λαού ή και ενός έθνους γενικότερα, αλλά το όργανο διαμόρφωσης της παιδείας, η οποία βρίσκεται στον πυρήνα του ελληνικού πολιτισμού, από την γέννησή του ως την μέχρι σήμερα εξέλιξή του.

«Στους ταραγμένους καιρούς που ζούμε δεν υπάρχει σύγκρουση πολιτισμών, αφού κανένας πραγματικός πολιτισμός δεν μπορεί, από την φύση του, να συγκρούεται με άλλους, εξίσου πραγματικούς, πολιτισμούς. Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι πολλές φορές, δυστυχώς -όπως συμβαίνει στην εποχή μας- υπάρχει έλλειψη επικοινωνίας και αλληλοκατανόησης μεταξύ πολιτισμών, γεγονός που δυσκολεύει επικίνδυνα την ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Απέναντι σε αυτή την έλλειψη επικοινωνίας και αλληλοκατανόησης αντιστέκονται, με γενναιότητα και αποφασιστικότητα, οι ωώρες μας και οι λαοί μας, με «ασπίδα» και «δόρυ» τον ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο των πολιτισμών μας», υπογράμμισε ο κ. Παυλόπουλος.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ART - ΝΕΑ
Ο Παρθενώνας πιο κοντά στην αρχική μορφή του
Ο Παρθενώνας, ο ναός της θεάς Αθηνάς στην καρδιά της Ακρόπολης, θεωρείται το κορυφαίο επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, το πιο χαρακτηριστικό μνημείο του κλασικού πολιτισμού. Από τους...
Ο Παρθενώνας πιο κοντά στην αρχική μορφή του
ART - ΝΕΑ
UNESCO υπέρ Ελλάδας και Γλυπτών
Στην πρόσφατη συνάντηση της διακυβερνητικής επιτροπής της UNESCO για την προώθηση της επιστροφής των πολιτιστικών αγαθών στις χώρες προέλευσης, τέθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της επιτροπής το ζήτημα της...
UNESCO υπέρ Ελλάδας και Γλυπτών
ART - ΝΕΑ
Ολοι για την επανένωση των Γλυπτών
Ιστορίες και αλήθειες, ενδείξεις και αποδείξεις, επιστημονικές τοποθετήσεις αρχαιολόγων, ιστορικών, αρχιτεκτόνων, ακαδημαϊκών, εκπροσώπων διεθνών επιτροπών ακούστηκαν χθες κατά τη διάρκεια της Διεθνούς...
Ολοι για την επανένωση των Γλυπτών
ART - ΝΕΑ
«Η Βρετανία να αφήσει την Ευρώπη με τα Μάρμαρά της»
«Η Βρετανία έχει την τέλεια ευκαιρία να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα» με αφορμή το Brexit, σημειώνει ο Τζέφρι Ρόμπερτσον στο μακροσκελές άρθρο του, που δημοσιεύτηκε χθες στη βρετανική...
«Η Βρετανία να αφήσει την Ευρώπη με τα Μάρμαρά της»
ART - ΝΕΑ
Restart για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα
Aνακριβές χαρακτηρίζει η ελληνική πλευρά το δημοσίευμα για δανεισμό αρχαιολογικών αριστουργημάτων με αντάλλαγμα τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων. Ωστόσο, η Λυδία Κονιόρδου επιχειρεί να επαναφέρει το θέμα στο...
Restart για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα
ART - ΝΕΑ
Στόχος μου, η επανένωση των Γλυπτών, ακόμα και με μακροχρόνιο δανεισμό
Ο αρχαιολόγος και καθηγητής, ο πετυχημένος πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης με τους 8 εκατομμύρια επισκέπτες, προτείνει συνεργασία με το Βρετανικό Μουσείο και μακροχρόνιο δανεισμό για τα Γλυπτά του...
Στόχος μου, η επανένωση των Γλυπτών, ακόμα και με μακροχρόνιο δανεισμό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας