Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ανοιγμα στην πόλη» για όλους

Χορός και συλλογικό παιχνίδι από τη Ναταλί Περνέτ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ανοιγμα στην πόλη» για όλους

  • A-
  • A+

Για τρίτη χρονιά το «Ανοιγμα στην πόλη», ένα μίνι φεστιβάλ μέσα στο Φεστιβάλ, ξεκινάει τον Ιούνιο, επικεντρωμένο στην Αθήνα και τον Πειραιά.

Μια ποικιλία εκδηλώσεων με θέατρο, συναυλίες, χορό, φιλοσοφικούς περιπάτους, ανοιχτές συζητήσεις, παραστάσεις, σε απρόσμενες γωνιές της πόλης (αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, πεζόδρομους, πλατείες, θερινά σινεμά, παλαιά ιστορικά κτίρια) με ελεύθερη την είσοδο (για μερικές παραστάσεις με πολύ χαμηλό εισιτήριο) για το κοινό.

Οι δράσεις του Ανοίγματος στην Πόλη είναι φέτος σαράντα δύο και θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα και στον Πειραιά σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Επίσης φέτος εντάσσεται και μια μεγάλη γκάμα επιπλέον δράσεων, με ελεύθερη είσοδο, στην Πειραιώς 260, όλες με κεντρικό σημείο προβληματισμού τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο διαφορετικό: εκθέσεις, ημερίδες, εργαστήρια - και για τα παιδιά.

«Με την ενότητα όλων των δράσεων του Ανοίγματος στην Πόλη» είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για την ανακοίνωση του προγράμματος, «στοχεύουμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύνδεση του καλλιτεχνικού γεγονότος με την κοινωνία, μέσα από τις επίκαιρες θεματικές τους, αλλά και μέσα από τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και ενεργοποίηση των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά. Με ελεύθερη είσοδο, οι περισσότερες δράσεις εμπλέκουν στην ιδιαίτερη δραματουργία τους την ιστορία, τη συλλογική μνήμη, τον χαρακτήρα του αστικού τοπίου, την εμπορική ζωή της πόλης, τις γειτονιές, ενώ επιδιώκεται συνεργασία των καλλιτεχνικών ομάδων με διάφορες συλλογικότητες – ερευνητικές ομάδες, κινήσεις πολιτών, στέκια μεταναστών, σχολεία, κοινότητες κ.ά. Μας ενδιαφέρουν αυτές οι καλλιτεχνικές παρεμβάσεις γιατί μεταδίδουν ένα αίσθημα αισιοδοξίας και αλληλεγγύης».

Ανάμεσα στις δράσεις του Ανοίγματος ξεχωρίζουν πολλές που αφορούν στο θέατρο, τη μουσική, τα εικαστικά, τον χορό, τον κινηματογράφο, όπως:

◼ Η περιπατητική θεατρική παράσταση των Ζωής Ξανθοπούλου - Μάριου Χάκκα με τίτλο «Κανένα ρετούς. Θέλω την πραγματικότητα» θα ξεκινήσει από την πλατεία «Εργατικά» στην Καισαριανή (6-8 Ιουνίου, 21.00).

◼ «New Kids On the Block», η παράσταση θεάτρου ντοκουμέντου του Παντελή Φλατσούση, βασισμένη σε συνεντεύξεις κατοίκων της Κυψέλης στο ιστορικό κτίριο του 15ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (1-4 Ιουλίου, 21.00).

◼ Η χορογράφος Ναταλί Περνέτ επινοεί ένα είδος χορού – συλλογικού παιχνιδιού στο οποίο συμμετέχουν επαγγελματίες και ερασιτέχνες χορευτές δημιουργώντας μια γιορτή μέσα στην πόλη, στο Πεδίον του Αρεως (21 Ιουνίου, 20.00).

◼ Ο Θοδωρής Οικονόμου με το «Ανάσα –solo piano» κάνει ένα αυτοσχεδιαστικό ταξίδι κάτω από τ’ αστέρια με απρόσμενα ηχητικά τοπία εμπνευσμένα από τον μινιμαλισμό, αλλά και από κλασικές, τζαζ και παραδοσιακές φόρμες στο Αστεροσκοπείο Αθηνών – Τηλεσκόπιο Δωρίδη (18 – 20 Ιουνίου, 22.00).

◼ Τρεις βωβές ταινίες από τις δεκαετίες του ’20 και του ’30, «Οι περιπέτειες του Βιλάρ», «Ανθρωποι την Κυριακή», «Κοινωνική σαπίλα» παρουσιάζονται αποκατεστημένες και με ζωντανή μουσική (Μηνάς Αλεξιάδης, Κωνσταντίνος Βήτα) στον θερινό κινηματογράφο «Λαΐς» (29 – 30 Ιουνίου, 21.00).

◼ Και ενδιαφέροντες περίπατοι: με τον καθηγητή Μανόλη Κορρέ στη Ρωμαϊκή Αγορά και τη Βιβλιοθήκη του Αδριανού (3 Ιουνίου 18.15), στα βήματα του Στράτη Μυριβήλη ξεκινώντας από το σπίτι του στην οδό Ερεσού (11 Ιουνίου, 18.15) καθώς και «Από την Ομόνοια στο Σύνταγμα: στοές και πλατείες» με τον καθηγητή Παναγιώτη Τουρνικιώτη (πλατεία Ομονοίας, γωνία με οδό Σταδίου, 2 Ιουλίου, 18.00).

◼ Μια ιδιαίτερη αστική περιήγηση είναι αυτή με το περιοδικό δρόμου «Σχεδία», τους νυν και πρώην αστέγους συμπολίτες μας. Τα μέλη του δικτύου διανομής της «Σχεδίας» μάς ξεναγούν σε μερικές από τις σημαντικότερες κοινωνικές δομές του κέντρου της Αθήνας: συσσίτια, υπνωτήρια, κέντρα απεξάρτησης και κέντρα ημέρας. Εκκίνηση από τα γραφεία της «Σχεδίας» (Κολοκοτρώνη και Νικίου 2) με ομάδες 3-15 ατόμων (2 Ιουνίου –17 Ιουλίου).

Παύλος Τσάκωνας, «Τwo, Hands», στην κεντρική είσοδο της Πειραιώς 260

◼ «Τwo, Hands», ο εικαστικός Παύλος Τσάκωνας σχεδιάζει μια μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφία στην κεντρική είσοδο της Πειραιώς 260 και ο Μαρκ Χατζηπατέρας στήνει στο προαύλιο το «Building Hope», ένα διαδραστικό έργο τέχνης και ταυτόχρονα ένα μεγάλο παιχνίδι. Παιδιά με τους συνοδούς τους καλούνται να συναρμολογήσουν, να οικοδομήσουν και να συνθέσουν μόνοι τους και συλλογικά, γέφυρες, κτίρια, πολιτείες και κάθε είδους περιβάλλοντα (30 Μαΐου – 30 Ιουνίου, 19.30).

◼ Εργαστήρια για παιδιά θα γίνουν και στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπου σπάνια έργα του Πικάσο με θαλάσσια όντα, τετράποδα και μυθολογικές σκηνές οργανώνουν έναν ολόκληρο κόσμο εμπνευσμένο από αρχαιότητες που είδε ή που διάβασε γι’ αυτές ο ίδιος ο καλλιτέχνης (20 Ιουνίου – 30 Οκτωβρίου).

◼ Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα εκπροσωπηθούν όλες οι δράσεις ενός ξεχωριστού προγράμματος με τίτλο «Ανθρωπότητες» (18-25 Ιουνίου). Καλλιτεχνικές ομάδες από διαφορετικούς δημιουργικούς χώρους (θέατρο, λογοτεχνία, μουσική, εικαστικά, καλλιτεχνική εκπαίδευση) συνεργάζονται με κοινωνικές δομές της πόλης του Πειραιά, ώστε να προσεγγίσουν επιλεγμένες κοινωνικές ομάδες και, από κοινού με τους συμμετέχοντες, να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν ένα έργο το οποίο να εκφράζει τη «θέαση της ζωής» μέσα από τη δική τους οπτική.

🔻 Info: Σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις είναι απαραίτητο δελτίο εισόδου που μπορείτε να προμηθευτείτε από τα Ταμεία του Φεστιβάλ. Επίσης, το κοινό επιβαρύνεται μόνο με το εισιτήριο εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο. 

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
ART - ΝΕΑ
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
Φεύγει ή μένει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Η θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή λήγει στις 29 Απριλίου αλλά ακόμα η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά δεν έχει ανακοινώσει αν...
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
ART - ΝΕΑ
Με «θέα» την Καβάλα
Φέτος το Φεστιβάλ Φιλίππων έχει θέα την πόλη. Και η λέξη «θέα» αν γραφτεί με κεφαλαία μπορεί να διαβαστεί και ως Θεά, όπως αναφέρεται στο λογοπαίγνιο του προγράμματος για το 61ο Φεστιβάλ -με καλλιτεχνικό...
Με «θέα» την Καβάλα
ART - ΝΕΑ
Η... αγέραστος πέτρα
Πλούσιο το πρόγραμμα στο φετινό Φεστιβάλ Ελευσίνας από τις 18 Αυγούστου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου με εξήντα εκδηλώσεις: παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές, διεθνή συνέδρια, περφόρμανς,...
Η... αγέραστος πέτρα
ART - ΝΕΑ
Η τρικυμιώδης ζωή του εμβληματικού Νιζίνσκι
Μια συνταρακτική ζωή, μια θλιβερή κατάληξη, μια ζωή γεμάτη ακρότητες, μια καριέρα λίγη σε χρόνια που όμως αρκούσε για να ταράξει διά παντός τις κλασικές φόρμες του χορού με μνημειώδεις δημιουργίες. Ο,τι...
Η τρικυμιώδης ζωή του εμβληματικού Νιζίνσκι
ART - ΝΕΑ
Εφυγε από τη ζωή η Καίτη Παπανίκα
Εφυγε από την ζωή χθες το μεσημέρι η ηθοποιός Καίτη Παπανίκα σε ηλικία 75 ετών, νικημένη από τον καρκίνο, ασθένεια με την οποία πάλευε από το 2009. Γεννήθηκε το 1942 στο Μενίδι και σπούδασε στη Δραματική Σχολή...
Εφυγε από τη ζωή η Καίτη Παπανίκα
ART - ΝΕΑ
Το ποτάμι της ζωής του Μίμη Φωτόπουλου
Διαβάζοντας την αυτοβιογραφία του Μίμη Φωτόπουλου, ενός από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και του θεάτρου, έχεις την αίσθηση ότι τον ακούς... Ο μεγάλος ηθοποιός αφηγείται τη...
Το ποτάμι της ζωής του Μίμη Φωτόπουλου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας