Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ας βρούμε αυτά που μας συνδέουν

Γου Τσανγκ, εγκατάσταση «One emerging from a point of view»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ας βρούμε αυτά που μας συνδέουν

  • A-
  • A+
Σκορπισμένο σε διαφορετικά σημεία της πόλης, το πρωτοποριακό φεστιβάλ της Στέγης διερευνά την έννοια των «κοινών» στο σύγχρονο αστικό τοπίο και μας καλεί να φανταστούμε συλλογικά το κοινό μας μέλλον.

Στην καρδιά της πόλης, στην πλατεία Βικτωρίας, στο σπίτι της Μαρίας Κάλλας, στη Στέγη, στο Κερατσίνι, σε χώρους απροσδόκητους. Νέες μορφές τέχνης, πολυμορφικές παραγωγές, διεθνώς αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες από τις Ινδία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Γερμανία, Λίβανο, Ελλάδα, Βέλγιο, παγκόσμιες πρεμιέρες, υβριδικές παραστάσεις και εγκαταστάσεις. Το Fast Forward Festival της Στέγης ξεκίνησε (θα διαρκέσει έως τις 19 Μαΐου) στρέφοντας το βλέμμα του στο μέλλον και διερευνώντας την έννοια των «κοινών» στο σύγχρονο αστικό τοπίο. Πώς ζούμε μαζί, αν και προερχόμαστε από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτιστικά υπόβαθρα;

Πώς μπορούμε να συνυπάρξουμε στις σύγχρονες μητροπόλεις, να συνδιαλλαγούμε, να μιλήσουμε για ό,τι είναι ξένο προς εμάς, ανοίκειο, διαφορετικό; Τι διατηρούμε ως κοινά στον απόηχο των κρίσεων και των πολέμων; Μπορούμε να φανταστούμε συλλογικά ένα κοινό μέλλον; Επί έκτη συνεχή χρονιά το φεστιβάλ δοκιμάζει τις βεβαιότητές μας για την τέχνη και τη ζωή.

Πέτρος Μώρης, «Το δώρο του αυτοματισμού»

«Ο δημόσιος διάλογος για τα κοινά και τις πρακτικές τους αναδύθηκε στις αρχές του 21ου αιώνα αντανακλώντας το αυξανόμενο παγκόσμιο ενδιαφέρον για την αλληλεγγύη και την κοινωνική δικαιοσύνη απέναντι στο εντεινόμενο κύμα εθνικισμού, λαϊκισμού και ξενοφοβίας», αναφέρει η επιμελήτρια του φεστιβάλ Κάτια Αρφαρά. «Το 6ο FFF, βασισμένο σε εκτεταμένη αρχειακή έρευνα, αρχαιολογικά ευρήματα, ιστορικές πηγές και έρευνα επενδύει στα πολιτισμικά κοινά ως μια δυναμική διαλογική πλατφόρμα, απ’ όπου θα μπορούσαν από κοινού να συλληφθούν νέες, ποιητικές μορφές αμοιβαιότητας και χειραφέτησης.

Το Fast Forward Festival της Στέγης ξεκίνησε (θα διαρκέσει έως τις 19 Μαΐου)

»Aναθέσαμε σε καλλιτέχνες που εργάζονται στη διατομή αισθητικών και κοινωνικών πρακτικών να διερευνήσουν συνεργατικά μοντέλα στην εκπαίδευση, την υγεία, την οικολογία, τον πολιτισμό και την οικονομία, εξετάζοντας παράλληλα με κριτικό βλέμμα πολιτικές αποκλεισμού, επιτήρησης και αποστέρησης, μέσα από διάφορες προοπτικές και ετερόκλητα γνωστικά πεδία. Υβριδικές περφόρμανς, site-specific εγκαταστάσεις, δημόσιες συναθροίσεις, αστικές παρεμβάσεις και έργα βίντεο, που προέκυψαν μέσα από συνεργασία μηνών με ειδικούς, δίκτυα αλληλεγγύης και τις τοπικές κοινότητες, πραγματοποιούνται για δύο εβδομάδες στην Αθήνα».

Στο φεστιβάλ μεταξύ άλλων περιμένουμε (περισσότερες πληροφορίες στο www.onassis.org) τα εξής:

■ Η διεθνούς φήμης ομάδα Raqs Media Collective, από την Ινδία, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και κάνει κατάδυση στην Αθήνα. Με αφορμή το Ναυάγιο των Αντικυθήρων δημιουργούν μια εμβυθιστική εγκατάσταση στο σπίτι όπου έζησε η Μαρία Κάλλας και μας μεταφέρουν στον βυθό της θάλασσας. Εως 19 Μαΐου, Πατησίων 61. Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου.

■ Μπορούν δύο γυναίκες να συνομιλήσουν χωρίς να συναντηθούν ποτέ; Καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, η Γου Τσανγκ παρουσιάζει μια βίντεο εγκατάσταση με τίτλο «One emerging from a point of view» (έως 19/5 στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης) ρίχνοντας μια διαφορετική ματιά στο φαινόμενο της μετανάστευσης (το σενάριο διαδραματίζεται στη βορειοανατολική ακτή της Λέσβου). H σκηνοθέτρια αφηγείται την ιστορία τόσο του νησιού όσο και της μετανάστευσης με όρους μαγικού ρεαλισμού και δημιουργεί μια εγκατάσταση πέρα από τα όρια της «αλήθειας».

■ «Ποιος φοβάται την ιδεολογία; Μέρος 2» έχει τίτλο η εγκατάσταση της Marwa Arsanios. Η καλλιτέχνις παρακολούθησε τη ζωή σε ένα χωριό της βόρειας Συρίας όπου κατοικούν μόνο γυναίκες και δημιούργησε μια εγκατάσταση για μια εναλλακτική οικονομία με διαφορετικούς κανόνες. Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει έναν διαφορετικό τρόπο διαβίωσης στον σύγχρονο κόσμο; («Μέλισσα», Φερών 18, Πλατεία Βικτωρίας, είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου.)

«Το άγριο κυνήγι», του Thomas Bellinck

■ Μια σειρά αντιμνημειακών δημόσιων γλυπτών τοποθετούνται στο προαύλιο του μεγάρου «Υπατία». Οι υβριδικές συνθέσεις του Πέτρου Μώρη («Το δώρο του αυτοματισμού») συνομιλούν με τα αρχαία αυτόματα και την εκπαιδευτική τους κληρονομιά, αντλώντας ταυτόχρονα ερεθίσματα από τη street art και τη διαδικτυακή κουλτούρα (Εως 19/5, Πατησίων 55 & Ηπείρου – είσοδος από Ηπείρου).

■ Μια ασυνήθιστη «πρόβα» για ένα μέλλον βασισμένο στην αλληλεγγύη, τη συνεργασία και τα κοινά, από τον διεθνούς φήμης Ιάπωνα καλλιτέχνη Koki Tanaka και τον Ελληνα ερευνητή Αγγελο Βαρβαρούση. Το project «Rehearsal for a Commons Future» αποτελεί τμήμα ενός συνεχιζόμενου έργου για το «μέλλον των κοινών» που προέκυψε έπειτα από ανάθεση της Στέγης στον Κόκι Τανάκα και το οποίο βασίζεται σε πολύμηνη έρευνα συλλογικών εγχειρημάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λέσβο το περσινό φθινόπωρο (10/5, 18.00, «Χώρα» – Κασταλίας & Σπετσών).

■ «Το άγριο κυνήγι» έχει τίτλο η ακουστική περφόρμανς του Thomas Bellinck, η οποία συναρμολογεί ένα πολυφωνικό πορτρέτο του σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού που κρύβεται πίσω από το φαινόμενο της μετανάστευσης. Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς ακούγονται αποσπάσματα αραβικών, αγγλικών, περσικών, γαλλικών και ελληνικών, που συγκεντρώθηκαν από περιοχές της Μεσογείου (12-15/5 Κεντρική Σκηνή Στέγης).

ART - ΝΕΑ
H Στέγη της Αθήνας και του κόσμου
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση κοντεύει τα 10 της χρόνια αλλά παραμένει το ίδιο ανήσυχη, ευαίσθητη, ελληνική και διεθνής. Συνεχίζει να ανακαλύπτει την πόλη, τον κόσμο, τη ζωή.
H Στέγη της Αθήνας και του κόσμου
ART - ΝΕΑ
Κάτω από την ίδια... Στέγη
Καλλιτεχνικός προγραμματισμός Στέγης 2018-2019. Καινοτομίες, έμφαση στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, νέα σημεία συνάντησης, γέφυρες που στήνονται ανάμεσα στην Αθήνα και την Ανατολή, έμπνευση από το αστικό...
Κάτω από την ίδια... Στέγη
ART - ΝΕΑ
Στον... αφρό του Φεστιβάλ
Αρχίζει το καλοκαίρι, ανοίγει την αυλαία το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και από το πλούσιο πρόγραμμα ξεχωρίσαμε (με μεγάλη δυσκολία, είναι η αλήθεια) ορισμένες παραστάσεις και συναυλίες που δεν θα θέλαμε με...
Στον... αφρό του Φεστιβάλ
ART - ΝΕΑ
Η Αθήνα στον πυρήνα της αναζήτησης
Το δημιουργικό και ανήσυχο φεστιβάλ της Στέγης συγκεντρώνει επί δύο εβδομάδες στα πιο απρόσμενα σημεία του κέντρου διεθνείς συμπαραγωγές και παγκόσμιες πρεμιέρες που έχουν αντικείμενο την πόλη στην οποία ζούμε...
Η Αθήνα στον πυρήνα της αναζήτησης
ART - ΝΕΑ
Τα Δημήτρια βγαίνουν... στη σέντρα
Στο Καυτανζόγλειο δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα για την 52η διοργάνωση. Υστερα από αρκετά εμπόδια ο Δήμος Θεσσαλονίκης παρουσίασε ένα καινοτόμο, πλούσιο πρόγραμμα που περιλαμβάνει από πολυθέαμα για τα 100...
Τα Δημήτρια βγαίνουν... στη σέντρα
ART - ΝΕΑ
Αμερικανική τέχνη εδώ και τώρα
Η Κλυταιμνήστρα στο Google και η «Θεία Κωμωδία» σε κακόφημο μπαρ... Πειράματα με έργα κλασικού ρεπερτορίου, τολμηρές προσεγγίσεις της ποπ κουλτούρας, εναλλακτικές χρήσεις νέων τεχνολογιών. Στην Αθήνα ό,τι πιο...
Αμερικανική τέχνη εδώ και τώρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας