Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το υπερμουσείο δίνει στίγμα πορείας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το υπερμουσείο δίνει στίγμα πορείας

  • A-
  • A+
Ο δημόσιος χαρακτήρας του εγγυάται το μέλλον, την πορεία και κυρίως την ανεξαρτησία του μουσείου, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, ενώ ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης προέτρεψε τους πολίτες «αντί να πάνε στον Ρέμο να αφήσουν λεφτά, ας έρθουν και εδώ»...

Τσιμπηθήκαμε μεταξύ μας το βράδυ του Σαββάτου για πεισθούμε ότι αυτό που ζούσαμε με τα εγκαίνια του MOMus ήταν πραγματικότητα. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς πόσα και πόσα χρόνια εξαγγελλόταν η συγχώνευση και κοινή λειτουργία των μουσείων σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης κι έφτασε η στιγμή να γίνει πραγματικότητα.

Τα εγκαίνια του υπερμουσείου έγιναν στη Θεσσαλονίκη, στο κτίριο του πρώην Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που βρίσκεται εντός της ΔΕΘ-Helexpo, παρόντων της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά, του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, βουλευτών, προξένων και κυρίως δεκάδων φίλων του νεότευκτου MOMus, δηλαδή του Μητροπολιτικού Οργανισμού Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Το MOMus είναι τέσσερα μουσεία σε έναν οργανισμό: Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης και Μουσείο Φωτογραφίας, αλλά κι ένα στην Αθήνα (Αλεξ Μυλωνά).

Εγκαίνια του υπερμουσείου MOMus 

«Ηρθαμε εδώ σαν φίλοι του MΟΜus», είπε απευθυνόμενη στον κόσμο η κ. Ζορμπά. Και φυσικά αναφέρθηκε στους πολυετείς αγώνες για να ολοκληρωθεί ένας τέτοιου μεγέθους μετασχηματισμός, σημειώνοντας πως «πρώτη φορά καταφέρνουμε στη χώρα να έχουμε τέτοια συναίνεση και σύμπνοια. Ενα ιδιοφυές αρχιτεκτόνημα ήρθε στη Βουλή κι εκεί, μέσα από τον διάλογο που έγινε, μπόρεσε να σταθεί επάξια σε κάθε αντίρρηση και αντιπολιτευτική αντιδικία».

Και φυσικά, για να μην ξεχνιόμαστε, το MOMus είναι δημόσιο διότι αυτό «εγγυάται το μέλλον, την πορεία του, κυρίως την ανεξαρτησία του μουσείου, κάτι το οποίο μερικές φορές υποτιμάμε ή είμαστε δύσπιστοι απέναντί του».

Από τα εγκαίνια στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

STEF TSAKIRIS

Η διευθύντρια του οργανισμού, Μαρία Τσαντσάνογλου, αναφέρθηκε στους γραφειοκρατικούς «μπελάδες», παλιές ιστορίες από τις προσπάθειες με επτά υπουργούς Πολιτισμού θυμήθηκε η πρόεδρος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και πρόεδρος της Εφορείας του MOMus Σύγχρονης Τέχνης, Ξανθίππη Χόιπελ, ενώ ο πρόεδρος του Δ.Σ. του MOMus, Ανδρέας Τάκης, στάθηκε στο ενιαίο του οργανισμού και τον δημόσιο χαρακτήρα του. Το πρώτο αίτημα προς τον οργανισμό κατατέθηκε από τον δήμαρχο καθώς ο κ. Μπουτάρης ζήτησε να μεταφερθεί στο περίπτερο 13 της ΔΕΘ η Συλλογή Κωστάκη.

Εριξε και ένα από τα γνωστά σχόλιά του για τους πολίτες σημειώνοντας: «Αντί να πάνε στον Ρέμο να αφήσουν λεφτά, ας έρθουν και εδώ». Ακολούθησε πάρτι στον κήπο του μουσείου και περφόρμανς ηθοποιών του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με τίτλο «Τις νεκρές ώρες να φοβάσαι» και αναφορά στον Αλέξανδρο Ιόλα, μέρος της συλλογής του οποίου βρίσκεται στο ΜΜΣΤ. Εξω από το μουσείο άλλοι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ διαμαρτύρονταν με αφορμή την παρουσία της κ. Ζορμπά ζητώντας την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Χθες πάντως η υπουργός Πολιτισμού παρέστη και στην εκδήλωση των πολιτιστικών φορέων της Μακεδονίας στο Μέγαρο Μουσικής, «γιορτή αυτοσυνειδησίας» όπως τη χαρακτήρισε. Υπό τον γενικό τίτλο «Δεν είναι όλα εφήμερα» παρουσιάστηκαν δράσεις και στιγμές των φορέων που διάλεξαν οι ίδιοι ως σημαντικές.

Η παρουσίαση έγινε με τη μορφή μικρών βίντεο και σύντομου σχολιασμού και συμμετείχαν: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης, οι Εφορείες Αρχαιοτήτων Εβρου, Ημαθίας, Καβάλας, Καστοριάς, Κιλκίς, Κοζάνης, Πέλλας, Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, Πιερίας, Πόλης Θεσσαλονίκης, Σερρών και Φλώρινας.

Επίσης η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Εργων Κεντρικής Μακεδονίας, η Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, η Κρατική Ορχήστρα και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, το ΜΟΜus, το Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

ART - ΝΕΑ
Τα αινιγματικά ειδώλια λύνουν τη σιωπή τους
Με «καταγωγή» από χώμα και νερό, φωτιά και πέτρα, εύπλαστοι θεοί, ημίθεοι και κοινοί θνητοί σε σμίκρυνση, προσωπικά αντικείμενα παιχνιδιού ή λατρείας, ο κόσμος των αρχαίων ειδωλίων, ένας κόσμος σύνθετος και...
Τα αινιγματικά ειδώλια λύνουν τη σιωπή τους
ART - ΝΕΑ
Κοσμοσυρροή για τα φέρετρα της Γιόκο Ονο
Μπορεί το κοινό να δίστασε μπροστά στη μακάβρια εγκατάσταση της 83χρονης εικαστικού, ωστόσο στα υπόλοιπα έργα της συμμετείχαν άτομα κάθε ηλικίας και αξιώματος, ακόμα και ο Γιάννης Μπουτάρης. Για τα εγκαίνια η...
Κοσμοσυρροή για τα φέρετρα της Γιόκο Ονο
ART - ΝΕΑ
Εσωσε ΚΘΒΕ, καθησύχασε για Ροτόντα
Από το ΚΘΒΕ ξεκίνησε ο κ. Μπαλτάς, συνοδευόμενος πάντα από τον διευθυντή του γραφείου του, Παναγιώτη Δούρο. Με 400.000 ευρώ έλυσε το άγχος του χρέους στο ΙΚΑ και με 1 εκατομμύριο εξόφλησε τα χρέη στη...
Εσωσε ΚΘΒΕ, καθησύχασε για Ροτόντα
ART - ΝΕΑ
Η Ροτόντα ενώνει
Το κείμενο πρωτοβουλίας αφορά τη διασφάλιση της μουσειακής χρήσης του μνημείου και τη μη τοποθέτηση σταυρού. Διακινήθηκε με ταχύτατους ρυθμούς και σήμερα θα παραδοθεί στον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά,...
Η Ροτόντα ενώνει
ART - ΝΕΑ
Τα μέλη του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Ορίστηκαν τα μέλη της Εφορείας της Διεύθυνσης Φωτογραφίας του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus), η θητεία των οποίων είναι τριετής.
Τα μέλη του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
ART - ΝΕΑ
Στάση για νερό στο κρηναίο του μετρό
Στη φετινή συνάντηση την παράσταση έκλεψε το εντυπωσιακό νυμφαίο της ύστερης αρχαιότητας που αποκαλύφθηκε στον σταθμό της Αγίας Σοφίας και αποσπάστηκε, ενώ μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών θα...
Στάση για νερό στο κρηναίο του μετρό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας