Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κορυφώνεται η κόντρα με τη Μυρσίνη Ζορμπά
ΕUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κορυφώνεται η κόντρα με τη Μυρσίνη Ζορμπά

  • A-
  • A+

O Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος θα μείνει στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου. Τι θα γίνει μετά (αλλά και... πριν) δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, καθώς η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά προτίθεται να προχωρήσει σε «δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση νέου καλλιτεχνικού διευθυντή» -όπως είπε- χωρίς όμως να κάνει λόγο για «διεθνή διαγωνισμό».

Η θητεία του ως καλλιτεχνικού διευθυντή -λήγει στις 29 Απριλίου- παρατάθηκε σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού μόνο μέχρι την ολοκλήρωση του φετινού προγράμματος. Ο ίδιος ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ζήτησε να παραμείνει στη θέση ώς το τέλος της φετινής διοργάνωσης.

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά τον ευχαριστεί «για την ανανέωση του Φεστιβάλ και την προσέλκυση ευρύτερου κοινού» και δεσμεύεται ότι θα προχωρήσει σύντομα σε δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, ο οποίος θα αναλάβει από την 1η Σεπτεμβρίου.

Απομάκρυνση Θεοδωρόπουλου από το Φεστιβάλ Αθηνών

Εν τω μεταξύ, με αφορμή άρθρο σχετικά με τη θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, που δημοσιεύτηκε χθες στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», στο οποίο ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος κατηγορεί τη Μυρσίνη Ζορμπά ότι δεν τήρησε τη συμφωνία, το υπουργείο Πολιτισμού έστειλε την εξής ανακοίνωση:

«Ο θεσμικός ρόλος του καλλιτεχνικού διευθυντή και του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών, όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλο εποπτευόμενο πολιτιστικό οργανισμό, προσδιορίζονται από τον ιδρυτικό τους νόμο. Το υπουργείο και ο υπουργός έχουν τον ρόλο της εποπτείας. Αυτό όφειλε να κάνει η υπουργός κ. Μυρσίνη Ζορμπά και αυτό έκανε, δεδομένου ότι κάθε άλλη παρέμβαση στις σχέσεις Δ.Σ. και διευθυντή θα παραβίαζε την αυτονομία του νομικού προσώπου.

»Η συνεργασία με όλους και η προσπάθεια άμβλυνσης των κατά καιρούς αντιθέσεων που προκύπτουν δεν αποτελεί συμφωνία προς τη μία ή την άλλη πλευρά αλλά κανόνα ισόρροπης ομαλής λειτουργίας του οργανισμού. Η θητεία του κ. Β. Θεοδωρόπουλου παρατάθηκε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να ολοκληρώσει τον προγραμματισμό του, όπως ο ίδιος ζήτησε και όπως ήταν εύλογο, δεδομένου άλλωστε ότι όπως είχε δημοσίως δηλώσει δεν επιθυμούσε περαιτέρω ανανέωση της θητείας του. Αυτά είναι τα δεδομένα και δεν κατανοούμε τον τίτλο περί “μη τήρησης της συμφωνίας” και τις σχετικές αναφορές του άρθρου».

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέλαβε τη διεύθυνση του Φεστιβάλ μετά την επεισοδιακή παραίτηση του Βέλγου καλλιτέχνη Γιαν Φαμπρ -ο οποίος δεν πρόλαβε να διοικήσει ούτε μια μέρα- και τον πρώτο χρόνο κατάφερε σε δύσκολες συνθήκες να διοργανώσει ένα αξιοπρεπές Φεστιβάλ. Ενα ακόμα καλύτερο έκανε την επόμενη χρονιά αλλά και τη φετινή, κυρίως με το πρόγραμμα της Επιδαύρου, στο οποίο εντάσσονται ενδιαφέρουσες παραστάσεις με μετακλήσεις σημαντικών ξένων σκηνοθετών όπως ο Μπομπ Ουίλσον («Οιδίπους»), η σπουδαία ηθοποιός Κάθριν Χάντερ στον «Προμηθέα Δεσμώτη» που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, αλλά και το ιστορικό παρισινό θέατρο Comédie- Française που θα παρουσιάσει την «Ηλέκτρα» και τον «Ορέστη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Βέλγου δημιουργού Ιβο βαν Χόβε.

Ο Β. Θεοδωρόπουλος στη διάρκεια της θητείας του κατάφερε να διευρύνει το Φεστιβάλ δημιουργώντας νέους θεσμούς, όπως το εξωστρεφές «Ανοιγμα στην πόλη» (με παραστάσεις, δράσεις και ακτιβιστικές παρεμβάσεις σε ευαίσθητες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά) αλλά και το Λύκειο Επιδαύρου, ένα Διεθνές Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος που απευθύνεται σε σπουδαστές και νέους αποφοίτους Ακαδημιών θεάτρου, δραματικών σχολών, επαγγελματικών σχολών χορού, φοιτητές πανεπιστημιακών τμημάτων με πρακτική κατεύθυνση στην υποκριτική, τον χορό και τις παραστατικές τέχνες από όλο τον κόσμο.

Το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου απέκτησε χαρακτήρα καθώς το πρόγραμμα των παραστάσεων που επιλέγονται (αρχαιόθεμα έργα, εμπνευσμένα είτε από το αρχαίο ελληνικό δράμα είτε από αρχαίους ελληνικούς μύθους) έχει πλέον μια ενιαία θεματική με το ρεπερτόριο στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, ενώ συνδέεται και με το περιεχόμενο της έρευνας στο Λύκειο Επιδαύρου.

Ακόμα μια πρωτοβουλία που αποδείχτηκε ωφέλιμη για μικρούς και για μεγάλους ήταν η δημιουργική απασχόληση για παιδιά στην Επίδαυρο. Το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων έχει στόχο να απασχολεί δημιουργικά παιδιά 4-12 ετών, τη στιγμή που οι κηδεμόνες τους παρακολουθούν παράσταση στο αρχαίο θέατρο. Τα θέματα αυτών των εργαστηρίων θεάτρου, κίνησης, μουσικής, εικαστικών εμπνέονται από τα θέματα της εκάστοτε παράστασης, στο Θέατρο της Επιδαύρου.

ART - ΝΕΑ
Παρέμβαση από το Δ.Σ. του Φεστιβάλ
To Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με ανακοίνωσή του σχολιάζει τη δήλωση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα», και ξεκαθαρίζει ότι η αντικατάσταση του καλλιτεχνικού...
Παρέμβαση από το Δ.Σ. του Φεστιβάλ
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
ART - ΝΕΑ
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
Φεύγει ή μένει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου; Η θητεία του καλλιτεχνικού διευθυντή λήγει στις 29 Απριλίου αλλά ακόμα η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά δεν έχει ανακοινώσει αν...
Υπόνοιες για οικονομικές παρατυπίες
ART - ΝΕΑ
«Η ποσότητα να μην επισκιάζει την ποιότητα»
Τον καλλιτεχνικό απολογισμό του 2017 παρουσίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ικανοποιημένος από την παρουσίαση του σύγχρονου ελληνικού έργου, τις διεθνείς παραγωγές, τις...
«Η ποσότητα να μην επισκιάζει την ποιότητα»
ART - ΝΕΑ
Κι αέρας στα πανιά του...
Το απερχόμενο Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών απαντά στις κατηγορίες του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ το νεοδιορισμένο τού παρέχει, επιτέλους, την υποστήριξη που διεκδίκησε ώς το τέλος. Χωρίς εμπόδια πια καλείται να...
Κι αέρας στα πανιά του...
ART - ΝΕΑ
Ακαρπη η συνάντηση στο Μαξίμου
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος εμφανίστηκε ανένδοτος, επιμένοντας στη θέση ότι δεν μπορεί να συνυπάρξει με το συγκεκριμένο Δ.Σ., ενώ επανέλαβε στους υπουργούς τα παράπονα που έχει εκφράσει ήδη στη συνέντευξη Τύπου...
Ακαρπη η συνάντηση στο Μαξίμου
ART - ΝΕΑ
Ναι, μετά τον Λούκο το χάος
Από το φιάσκο Φαμπρ, την ανικανότητα διαχείρισης κρίσεων του τέως υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά μέχρι τις απειλές του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου για παραίτηση, παρακολουθούμε ένα χρονικό (αυτο)εξευτελισμού...
Ναι, μετά τον Λούκο το χάος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας