Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Στοίχημα», να ανοίξει τον Μάιο το ΕΜΣΤ

Μεταβατικός διευθυντής του μουσείου ΕΜΣΤ, Δημήτρης Αντωνακάκης ©ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Στοίχημα», να ανοίξει τον Μάιο το ΕΜΣΤ

  • A-
  • A+

Την τελευταία πράξη της πολύχρονης οδύσσειας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο Δημήτρης Αντωνακάκης, ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο σημαντικούς Ελληνες αρχιτέκτονες, με σπουδαίο και αναγνωρίσιμο έργο που παντρεύει την παράδοση με τις λιτές γραμμές του μοντέρνου κινήματος. Επιλέχθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά για τη θέση του μεταβατικού διευθυντή του μουσείου, η οποία έχει αποδειχτεί «ηλεκτρική καρέκλα» για τις προκατόχους του.

Δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την ενημέρωσή του για τα νέα, σύνθετα και απαιτητικά καθήκοντα που ανέλαβε αμισθί. Εχει επίγνωση ότι υπάρχουν ανοιχτά θέματα, από τα οποία θα εξαρτηθούν και τα εγκαίνια του ΕΜΣΤ. Το υπουργείο τα έχει προγραμματίσει για τον Μάιο, υπάρχουν όμως ενστάσεις γιατί το προεκλογικό κλίμα δεν είναι το καλύτερο για το επίσημο άνοιγμα του μουσείου.

Είναι στοιχεία που μέτρησε ο Δημήτρης Αντωνακάκης πριν αποδεχτεί το «στοίχημα», στηριζόμενος και στην εμπειρία του από το Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου στα Χανιά, του οποίου ήταν δημιουργός και διευθυντής για 14 χρόνια. Εχει άλλωστε μάθει να ακούει πρώτα και στη συνέχεια να απαντά, αναζητώντας τα σημεία συμφωνίας και παραμερίζοντας τις διαφωνίες, όπως ο ίδιος είχε επισημάνει στην ομιλία του κατά την αγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Στηρίζεται στη βοήθεια της, επίσης άμισθης, ιστορικού Τέχνης Συραγώς Τσιάρα, αναπληρώτριας διευθύντριας του ΜΟΜus της Θεσσαλονίκης.

Γεννημένος στα Χανιά στα τέλη του 1933, ο Δημήτρης Αντωνακάκης σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου, όπου συνάντησε τη σύντροφο της ζωής του Σουζάνα, με την οποία μετράνε πάνω από 50 χρόνια κοινής πορείας. Μαθητής του κορυφαίου Δημήτρη Πικιώνη, είχε την ευκαιρία να δουλέψει μαζί του στη διαμόρφωση του Λόφου Φιλοπάππου.

Τα επόμενα επαγγελματικά βήματα του ζεύγους Αντωνακάκη έγιναν μέσα από το Atelie 66, το αρχιτεκτονικό κύτταρο που στέγασε καταξιωμένους αλλά κυρίως νέους δημιουργούς. Στον μακρύ κατάλογο των έργων του περιλαμβάνονται κατοικίες και εκπαιδευτικά κτίρια, τα οποία εξασφάλισαν το υλικό για την ειδική έκδοση του οίκου Rizzoli με ευθύνη του σπουδαίου μελετητή της Αρχιτεκτονικής Κένεθ Φράμπτον.

Ο Δημήτρης Αντωνακάκης υπήρξε επισκέπτης καθηγητής σε κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα, μεταξύ των οποίων το ΜΙΤ της Βοστόνης και η Αρχιτεκτονική Σχολή του Ντελφτ της Ολλανδίας. Από το 1995 είναι αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αρχιτεκτονικής του Παρισιού και επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

ART - ΝΕΑ
Τα κτίρια πολιτισμού στην κορυφή
Το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Στ. Νιάρχος του Ρέντζο Πιάνο και η εξίσου εντυπωσιακή παριζιάνικη Αίθουσα Φιλαρμονικής του Ζαν Νουβέλ ξεχωρίζουν ανάμεσα στις συμμετοχές για το σπουδαίο ευρωπαϊκό βραβείο...
Τα κτίρια πολιτισμού στην κορυφή
ART - ΝΕΑ
«Το ΕΜΣΤ θα ανοίξει την άνοιξη του 2019»
Από τον νέο διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα προκηρυχθεί άμεσα, θα αναδειχθεί ο διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η λειτουργία του οποίου θα εγκαινιαστεί την άνοιξη του 2019, όπως διαβεβαιώνει η...
«Το ΕΜΣΤ θα ανοίξει την άνοιξη του 2019»
ART - ΝΕΑ
Το μυστικό ενός ηγεμόνα των «σκοτεινών χρόνων»
Οι εκπλήξεις από το «Αθέατο Μουσείο» συνεχίζονται. Η δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που μας επιτρέπει να ρίξουμε ματιές στον κόσμο των αποθηκών του, καθώς αναδεικνύει επιλεγμένες αρχαιότητες που...
Το μυστικό ενός ηγεμόνα των «σκοτεινών χρόνων»
ART - ΝΕΑ
Με στόχο γεμάτα και αξιοπρεπή πωλητήρια
Ψηφίστηκε στη Βουλή διάταξη του υπουργείου Πολιτισμού για την ενίσχυση του σχήματος διοίκησης του ΤΑΠ, ενώ ο υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής ανακοίνωσε ότι στο τέλος της εβδομάδας δίνεται σε δημόσια...
Με στόχο γεμάτα και αξιοπρεπή πωλητήρια
ART - ΝΕΑ
Σύγχρονη πολιτική για την πολιτιστική κληρονομιά μας
Μπορεί κανείς να φανταστεί την Ελλάδα χωρίς τον Παρθενώνα και την Ολυμπία; Χωρίς τους Δελφούς, τη Δήλο, την Ελευσίνα, την Κνωσό ή τις Μυκήνες; Τα μνημεία και τα αρχαία ιερά, τα θέατρα, τα στάδια, οι αγορές και...
Σύγχρονη πολιτική για την πολιτιστική κληρονομιά μας
ART - ΝΕΑ
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη
Ενας χώρος 1.000 τ.μ. έχει διαμορφωθεί κατάλληλα, ώστε να παραπέμπει στο ανάκτορο και ταυτόχρονα να αναδεικνύει τις 400 αρχαιότητες στην εντυπωσιακή έκθεση «Μυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα», που...
Το ανάκτορο του Αγαμέμνονα στην Καρλσρούη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας