Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Το ΕΜΣΤ θα ανοίξει την άνοιξη του 2019»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το ΕΜΣΤ θα ανοίξει την άνοιξη του 2019»

  • A-
  • A+

Από τον νέο διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα προκηρυχθεί άμεσα, θα αναδειχθεί ο διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, η λειτουργία του οποίου θα εγκαινιαστεί την άνοιξη του 2019, όπως διαβεβαιώνει η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά. «Δεν φτάνει να λέμε ότι είναι καλή η προκήρυξη του διαγωνισμού. Οφείλουμε να σεβόμαστε και τους κανόνες.

Η αξιοκρατία πηγαίνει με τους κανόνες, όχι με τις εξαιρέσεις, και αυτό θα μας το μάθουν οι προκηρύξεις», λέει στην «Εφ.Συν.» η κ. Ζορμπά. Με δική της απόφαση καταργήθηκε ο διορισμός του διευθυντή σε πολιτιστικό οργανισμό από τον εκάστοτε υπουργό Πολιτισμού και προωθήθηκε η προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση της θέσης. Βήμα προόδου και εκσυγχρονισμού που προωθεί την ισοτιμία και εξασφαλίζει τη διαφάνεια καθώς τους φακέλους των υποψηφίων κρίνει επιτροπή.

Η διαδικασία εφαρμόζεται για πρώτη φορά για τη θέση του διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Ομως η ομόφωνη απόφαση της πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης, σύμφωνα με την οποία κανείς από τους δεκαέξι υποψηφίους δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, ήταν απρόσμενη εξέλιξη ακόμα και για την υπουργό Πολιτισμού, ενώ ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους υποψηφίους, δίχασε τους ανθρώπους της σύγχρονης τέχνης και προκάλεσε ερωτήματα. «Θα παραμείνω μαχητική και σταθερή στη θέση μου», υποστηρίζει η κυρία Ζορμπά, η οποία δέχθηκε να μας μιλήσει για ό,τι έχει συμβεί αλλά και για την επόμενη ημέρα.

«Ο ιδρυτικός νόμος του ΕΜΣΤ, και μπράβο σε όσους τον έφτιαξαν, μας προσδιορίζει ποια πρέπει να είναι τα προσόντα στην προκήρυξη. Και ο δεύτερος νόμος καθορίζει τα μόρια. Η επιτροπή είχε μια κατηγορία υποψηφίων των οποίων οι φάκελοι ήταν εκπρόθεσμοι.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα τυπικά προσόντα. Η επιτροπή, που ήταν εξαιρετική και έκανε καλά τη δουλειά της -την επόμενη φορά θα μετέχουν και γυναίκες-, διερεύνησε τα τυπικά προσόντα κάθε υποψηφίου που είναι δεδομένα από τον νόμο που διέπει τα νομικά πρόσωπα και το ΕΜΣΤ.

»Δεν μπορούμε να πούμε “δεν πειράζει” αν κάποιος δεν έχει τα απαραίτητα πτυχία της αγγλικής, για παράδειγμα. Ενας υποψήφιος προσκομίζει τα χαρτιά του και ο άλλος λέει “τεκμαίρεται ότι γνωρίζω αγγλικά γιατί έχω ζήσει στο εξωτερικό”. Η επιτροπή πρέπει να τους μοριοδοτήσει με βάση τον κατάλογο του ΑΣΕΠ. Πώς θα ξεπεράσει τα τυπικά προσόντα; Η τρίτη κατηγορία ήταν οι ελλιπείς φάκελοι. Και αναρωτιέμαι, ετοιμάζεις έναν τόσο σοβαρό φάκελο και ξεχνάς να βάλεις όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά;».

Ο άγονος διαγωνισμός προκάλεσε αρνητικά σχόλια αλλά και την εκφρασμένη πρόθεση ορισμένων υποψηφίων να προχωρήσουν σε ενστάσεις ή προσφυγές. «Ας κάνουν όσες θέλουν. Στην προκήρυξη του διαγωνισμού υπάρχει αξιοκρατία, αντικειμενικότητα και διαφάνεια. Ολα είναι διασφαλισμένα και θα το αποδείξουμε με πλήρες κείμενο που θα δημοσιοποιήσουμε άμεσα», λέει η Μ. Ζορμπά. Σχετικά με το αν περιλαμβάνεται ο όρος του καλού χειρισμού της ελληνικής γλώσσας στη νέα προκήρυξη απαντά: «Θα καλύπτεται με κάποιον τρόπο».

Η υπουργός Πολιτισμού επιβεβαιώνει εκ νέου ότι το ΕΜΣΤ θα ανοίξει την άνοιξη του 2019. «Από το διοικητικό συμβούλιο είχα αυτή τη διαβεβαίωση και δεν έχω κανένα λόγο να το αμφισβητώ γιατί μέχρι τώρα έχει τηρήσει πιστά τα χρονοδιαγράμματα. Οι εργαζόμενοι παρομοίως, εργάζονται πυρετωδώς για να εγκαινιαστεί το μουσείο την άνοιξη».

Το πλήρες άνοιγμα θα προχωρήσει με την εγκεκριμένη μουσειολογική μελέτη της τέως διευθύντριας Κατερίνας Κοσκινά, ενώ η υπουργός Πολιτισμού διαβεβαιώνει ότι η εγκεκριμένη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, 3.000.000 ευρώ, δεν διατρέχει κίνδυνο να χαθεί για δεύτερη φορά.

«Περιμένατε αυτή την εξέλιξη από τον διαγωνισμό;», τη ρωτάμε. «Οχι, αλλά δεν θα πετροβολήσω τη διαδικασία. Περισσότερο απ’ όλους εγώ ήθελα να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο. Επειδή δεν συνέβη όμως, δεν μπορούμε να αυθαιρετούμε. Τι λογική είναι αυτή; Φαίνεται ότι τα κριτήριά μας είναι παλιά. Οι νεότερες γενιές δεν σκέφτονται έτσι και είναι καιρός να πάρουν τις θέσεις που τους αξίζουν».

Σε όσους εξέφρασαν την άποψη ότι «απαξιώνεται το ελληνικό δυναμικό» η Μυρσίνη Ζορμπά απαντά: «Ή θα πάρουμε σοβαρά τους θεσμούς ή ας τους αφήσουμε. Εδώ βλέπω τη διάβρωση του παλιού συστήματος, διότι δεν φτάνει να λέμε ότι θέλουμε προκήρυξη, πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες.

»Και όσοι δεν έκαναν σωστά τα χαρτιά τους δεν μπορούν να μιλούν εξ ονόματος όλων των καλλιτεχνών και του ελληνικού δυναμικού, στο οποίο πιστεύω, όπως και ότι θα υπάρξει η κουλτούρα των προκηρύξεων μέσα από τους νεότερους υποψηφίους. Κάποιοι σκέφτηκαν “έλα μωρέ, σιγά τις προκηρύξεις, θα βάλουν τον δικό τους”. Αυτούς τους απαξιώνουμε ή τους δικαιώνουμε; Γι’ αυτό θέλω να είμαι μαχητική και σταθερή στη θέση μου. Ετσι θα δημιουργηθεί το κλίμα εμπιστοσύνης ότι δεν παρεμβαίνεις στην επιτροπή όπου έχεις εναποθέσει την απόφαση».

 

ART - ΝΕΑ
Τα έργα ήρθαν, η διευθύντρια φεύγει;
Στο παρά πέντε της λήξης της θητείας της η Κατερίνα Κοσκινά παρουσίασε τα καινούργια αποκτήματα του οργανισμού και περιμένει το πράσινο φως από την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου. Η Μπουμπουλίνας τηρεί...
Τα έργα ήρθαν, η διευθύντρια φεύγει;
ART - ΝΕΑ
Πνοή τέχνης σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια
Ενα φιλόδοξο φεστιβάλ με τη σφραγίδα της Ελένης Βαροπούλου, που περιλαμβάνει σύγχρονη εικαστική δημιουργία, πρωτότυπες συνθέσεις αφιερωμένες στον Ιάννη Ξενάκη, καλλιτεχνικά εργαστήρια, θα φιλοξενηθεί σε παλιά...
Πνοή τέχνης σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια
ART - ΝΕΑ
«Θεϊκοί διάλογοι» αρχαίας και μοντέρνας τέχνης
Οι «Θεϊκοί διάλογοι» που συντελούνται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, είναι έκθεση υψηλών προδιαγραφών σαν εκείνες που διοργανώνονται σε μεγάλα μουσεία του εξωτερικού και σε κάνουν να νιώθεις ευτυχής για την...
«Θεϊκοί διάλογοι» αρχαίας και μοντέρνας τέχνης
ART - ΝΕΑ
Το βραβείο ΔΕΣΤΕ ενηλικιώνεται
Περισσότερες από τρεις δεκαετίες το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ δραστηριοποιείται σε εκθέσεις που επικεντρώνονται γύρω από τη συλλογή του ιδρυτή και προέδρου του, Δάκη Ιωάννου, με σταθερό προσανατολισμό την ανάδειξη της...
Το βραβείο ΔΕΣΤΕ ενηλικιώνεται
ART - ΝΕΑ
«Χρέος μας είναι η ανάσταση σε αυτή τη ζωή»
Εργα από τα χρόνια της μαθητείας του στην Καλών Τεχνών μέχρι σήμερα, 111 εξαιρετικοί πίνακες παραστατικής ζωγραφικής με τα οικεία σύμβολά του, παρουσιάζονται στην έκθεση «Οψεις Αδήλων», στο Μουσείο Μπενάκη.
«Χρέος μας είναι η ανάσταση σε αυτή τη ζωή»
ART - ΝΕΑ
Χριστούγεννα πασπαλισμένα με τέχνη
Αρκεί να βγούμε έξω με τους αγαπημένους μας ανθρώπους. Και εκεί να συναντήσουμε τους φίλους μας και γιατί όχι, να γνωρίσουμε καινούργιους. Η εορταστική ατμόσφαιρα, τα λαμπιόνια και τα στολίδια, τα καμπανάκια,...
Χριστούγεννα πασπαλισμένα με τέχνη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας