Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οδεύουν σε πλειστηριασμό χωρίς να αλλάξουν χρήση
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οδεύουν σε πλειστηριασμό χωρίς να αλλάξουν χρήση

  • A-
  • A+

Εξελίξεις γύρω από το θέμα του ακινήτου στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι δύο ιστορικοί κινηματογράφοι Αττικόν και Απόλλων φαίνεται πως θα έχουμε μέσα στο 2019.

Η διένεξη μεταξύ των δύο Ιδρυμάτων (Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου-Ευταξία και Ιδρυμα Σταματίου Δεκόζη-Βούρου) έχει οδηγηθεί σε τέλμα. Η τελευταία πράξη της μακρόχρονης δικαστικής διαμάχης τους φαίνεται πως θα είναι ο πλειστηριασμός του κτιρίου, μέρος του οποίου είναι τα σινεμά.

Εννέα χρόνια μετά την τραγωδία στη Marfin και επτά χρόνια μετά τη φωτιά που ξεκίνησε από το κατάστημα Kosta Boda και έκαψε –ευτυχώς μόνο– την πρόσοψη των ιστορικών αιθουσών Αττικόν και Απόλλων, το σημείο της Σταδίου παραμένει μια μεγάλη πληγή για την πόλη. Στα πολλαπλά επεισόδια της διένεξης έχουν «πρωταγωνιστήσει» τα δύο ιδρύματα, το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (που με δωρεά του θέλησε να συμβάλει στις επισκευές των κινηματογράφων) και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης που κλήθηκε να παίξει ρόλο διαμεσολαβητή αλλά οι πρωτοβουλίες του δεν είχαν αποτέλεσμα.

Η ιστορία είναι μακρά. Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 ο Λάμπρος Ευταξίας και ο θείος του Αλέξανδρος Βούρος έφτιαξαν το Ιδρυμα Σταματίου Δεκόζη-Βούρου που είχε στόχο την πολιτιστική προαγωγή των Ελλήνων.

Στη διαθήκη του όριζε πως το 40% των ετήσιων εισοδημάτων του συγκεκριμένου ιδρύματος θα πήγαινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και ένα 40% στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου-Ευταξία.

Στο Μέγαρο Μουσικής τα χρήματα δίνονταν κανονικά. Ωστόσο, στο συγγενικό ίδρυμα δόθηκαν μόνο την πρώτη χρονιά. Από το 1989, λοιπόν, που σταμάτησαν να καταβάλλουν το αντίτιμο άρχισε ένας κυκεώνας αγωγών και νομικών διεκδικήσεων ανάμεσα στο Ιδρυμα Σταματίου Δεκόζη-Βούρου και στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών.

Το ποσό που σήμερα διεκδικεί το ένα ίδρυμα από το άλλο είναι περίπου 26 εκατ. ευρώ. Μη μπορώντας, λοιπόν, να εισπράξει με άλλο τρόπο τα χρήματά του, το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου-Ευταξία πλειστηριάζει περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών του.

Ενα από αυτά είναι και το κτίριο στη συμβολή των οδών Σταδίου και Χρήστου Λαδά, όπου στεγάζονται οι κινηματογράφοι.

Το μόνο που δεν θα αλλάξει, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα του πλειστηριασμού, είναι η χρήση των δύο κινηματογράφων, καθώς με πρωτοβουλία του δημάρχου Αθηναίων έχουν κηρυχθεί διατηρητέοι. Οποιος και να αγοράσει το ακίνητο στον πλειστηριασμό είναι υποχρεωμένος να τους επαναλειτουργήσει με την ίδια χρήση.

ART - ΝΕΑ
Αποχαιρετισμός στον μαέστρο του σινεμά
Θεατές και δημιουργοί υποκλίνονται στον ιδιοφυή συνθέτη που πέθανε σε ηλικία 91 ετών. Οι συνθέσεις του έντυσαν ιδανικά ορισμένες από τις ωραιότερες σκηνές του ιταλικού και του αμερικάνικου κινηματογράφου
Αποχαιρετισμός στον μαέστρο του σινεμά
ART - ΝΕΑ
Παρασκευή και 13 για τις τέχνες
Κλείνουν για 15 μέρες θέατρα, σινεμά και χώροι εκδηλώσεων ● Στην ήδη πληγείσα οικονομικά θεατρική πραγματικότητα η έξαρση του κορονοϊού ήρθε απλώς να εκτοξεύσει την ανασφάλεια και την ανησυχία ηθοποιών,...
Παρασκευή και 13 για τις τέχνες
ART - ΝΕΑ
«Υπήρξα θύμα ενός πολύ διάσημου σκηνοθέτη»
Με αφορμή την επικείμενη προβολή της ταινίας «Bombshell», η οποία περιγράφει την «αποκαθήλωση» του επικεφαλής του αμερικανικού τηλεοπτικού καναλιού Fox News, Ρότζερ Αϊλς, όταν οι κατηγορίες εναντίον του για...
«Υπήρξα θύμα ενός πολύ διάσημου σκηνοθέτη»
ART - ΝΕΑ
Αλλη μία προσπάθεια για να κηρυχθούν διατηρητέοι
Ακόμα μία προσπάθεια στη μακρά και πολυτάραχη αποκατάσταση των κινηματογράφων «Απόλλων» και «Αττικόν» επιχειρεί ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, καθώς ζητά να κηρυχθεί διατηρητέα η χρήση των δύο αιθουσών...
Αλλη μία προσπάθεια για να κηρυχθούν διατηρητέοι
ART - ΝΕΑ
«Το καμάκι δεν είναι έγκλημα, ο βιασμός είναι»
Για τους Γάλλους τα σεξουαλικά ζητήματα θα αντιμετωπίζονται πάντα με άλλο τρόπο. Τη στιγμή που ο κινηματογραφικός -και όχι μόνο- κόσμος παρασύρεται -σε σημείο παροξυσμού- στη δίνη του σκανδάλου Γουάινστιν, οι...
«Το καμάκι δεν είναι έγκλημα, ο βιασμός είναι»
ART - ΝΕΑ
Οταν ο Τζον Ολιβερ «στρίμωξε» τον Ντάστιν Χόφμαν
Σε έντονη λογομαχία κατέληξε μια δημόσια συζήτηση του Ντάστιν Χόφμαν με τον δημοφιλή παρουσιαστή Τζον Ολιβερ. Ο ηθοποιός, ως γνωστόν, αντιμετωπίζει κατηγορίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις (η συγγραφέας Αννα...
Οταν ο Τζον Ολιβερ «στρίμωξε» τον Ντάστιν Χόφμαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας