• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.2°C / 24.7°C
    1 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 23.9°C
    2 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 23.2°C
    2 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 18.8°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 20.4°C
    1 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.8°C
    2 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    2 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 23.8°C
    1 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    0 BF
    83%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 24.8°C
    0 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    3 BF
    52%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    19°C 18.9°C / 20.7°C
    0 BF
    63%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 17.5°C / 23.8°C
    0 BF
    48%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 24.8°C
    2 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 24.9°C
    2 BF
    68%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    1 BF
    86%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.7°C / 23.9°C
    1 BF
    95%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.3°C / 16.3°C
    0 BF
    71%

«Η εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν» στο Studio Μαυρομιχάλη

  • A-
  • A+

Το θεατρικό έργο του Χέρμαν Μπροχ «Η εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν» παρουσιάζεται από τις 19 Νοεμβρίου στο θέατρο «Studio Μαυρομιχάλη» (Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα). Το καίριο και επίκαιρο ερώτημα που θέτει το έργο είναι: «Ποια είναι τα κοινωνικά στρώματα που στηρίζουν το ξύπνημα του ναζισμού και ποια η ψυχοσύνθεσή τους;»
Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση του Γιώργου Κόκκινου και διασκευή-σκηνοθεσία της Μαρώς Τριανταφύλλου, ενώ στον ρόλο της Τσερλίν είναι η Ειρήνη Μελά και της φιλοξενούμενης η Αιμιλία Ράπτη.

Ο Αυστριακός συγγραφέας Χέρμαν Μπροχ (Βιέννη, 1886- Κονέκτικατ ΗΠΑ 1951) έχει ένα μικρό σε έκταση αλλά ιδιαίτερα σπουδαίο έργο, στο οποίο αναλύεται η γερμανική κοινωνία του Μεσοπολέμου.

Η διεισδυτική ψυχολογική ανάλυση ιδίως της μικροαστικής τάξης που γίνεται όλο και πιο ευεπίφορη στις ναζιστικές ιδέες και η κοφτερή κοινωνική παρατήρηση ενόχλησαν το ναζιστικό καθεστώς και οδήγησαν στην σύλληψη και φυλάκισή του. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αυστρία και να μεταναστεύσει στις ΗΠΑ, όπου έμεινε ως το θάνατό του.

«Η εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν» είναι το πέμπτο κεφάλαιο του μυθιστορήματος του Μπροχ «Οι Αθώοι».

Η Τσερλίν είναι ένα πρόσωπο πολύπλοκο, μοχθηρό, ανταγωνιστικό. Θέλει να χειραγωγεί, να ελέγχει, να εξουσιάζει. Χωρίς καμιά ταξική συνείδηση, με ένα μίσος απέναντι στην κυρία της και ό, τι αυτή έχει –κοινωνική θέση, ένα αξιοσέβαστο σύζυγο, ένα όμορφο εραστή, ένα παιδί- η Τσερλίν δολοπλοκεί, καθοδηγεί την κυρία του σπιτιού σε λάθη, εκβιάζει, αλλά και εμπλέκεται συναισθηματικά σε ένα αντιφατικό ερωτικό πάθος.

Έξυπνη, δυναμική και χειριστική, διεστραμμένα σοφή, έχοντας πλήρη συνείδηση της διάκρισης ανάμεσα στον πόθο και την αγάπη, χωρίς ηθικούς φραγμούς, εγκλωβισμένη στον μικρόκοσμο του σπιτιού όπου υπηρετεί, δημιουργώντας πάθη μέσα από τα πάθη των άλλων, είναι χαρακτηριστικός τύπος ανθρώπου που βλέπει τον κόσμο στεγνά (και στενά) εγωιστικά, δεν ενδιαφέρεται για το σύνολο, για να ικανοποιήσει τις φιλοδοξίες της αλλά και να βρει μια τιμωρητική θέση στον κόσμο, θα δεχόταν εύκολα τον ιεραρχημένο κόσμο της φυλετικής καθαρότητας του ναζισμού.

Το έργο είναι επίκαιρο όσο ποτέ, σε μια εποχή που το τέρας σηκώνει κεφάλι ξανά και το θέμα της ευθύνης είναι περισσότερο φλέγον από ποτέ.

Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη στις 9.15 μ.μ.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Γιώργος Κόκκινος

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Μαρώ Τριανταφύλλου

Φωτισμοί: Σάββας Στρούμπος

Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

Επιμέλεια σκηνικών: Στέλλα Μπαλαγιάννη

Επιμέλεια κίνησης: Εύη Τσακλάνου

Κοστούμια: Μαρώ Τριανταφύλλου

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μάλλιαρης

Αφίσα-γραφιστικά: Κώστας Μπαλαγιάννης

Παίζουν:

Τσερλίν: Ειρήνη Μελά

Φιλοξενούμενη: Αιμιλία Ράπτη

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ART - ΝΕΑ
Ολοκληρώθηκε το Εργαστήριο Σεναρίου και Σκηνοθεσίας Oxbelly
Ανερχόμενοι κινηματογραφιστές από όλον τον κόσμο είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν στο σενάριο της πρώτης ή δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας τους, καθώς και να σκηνοθετήσουν μια σκηνή υπό την καθοδήγηση των πιο...
Ολοκληρώθηκε το Εργαστήριο Σεναρίου και Σκηνοθεσίας Oxbelly
ART - ΝΕΑ
Κύμα αποκαλύψεων και συμπαράστασης
Βρίσκοντας το θάρρος να πει τα πράγματα με το όνομά τους, η Ζέτα Δούκα εισπράττει κύμα συμπαράστασης και ανοίγει ταυτόχρονα το κεφάλαιο ενός ελληνικού #Μetoo των καλλιτεχνών.
Κύμα αποκαλύψεων και συμπαράστασης
ART - ΝΕΑ
Πιο μικρή η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού»
Ο χαρισματικός Βρετανός ηθοποιός Ιαν Χολμ άφησε τη σφραγίδα του στις ταινίες «Alien» (1979), «Οι δρόμοι της φωτιάς» (1981), που του έφερε και βραβείο Βafta, «Το Πέμπτο Στοιχείο» (1997), «From Hell» (2001),...
Πιο μικρή η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού»
ART - ΝΕΑ
Το τελευταίο αντίο στον Γιώργο Κοτανίδη
Πλήθος κόσμου, φίλοι, καλλιτέχνες, συνοδοιπόροι, πολιτικοί, αποχαιρέτησαν τον Γιώργο Κοτανίδη στην εκκλησία της Αγ. Σοφίας Ακροπόλεως, όπου εψάλη η εξόδιος ακολουθία.
Το τελευταίο αντίο στον Γιώργο Κοτανίδη
ART - ΝΕΑ
Χανς Κόλχαας, ή η ιστορία μιας επανάστασης
«Αυτός που ανέχεται την αδικία, υποστηρίζει την αδικία», λέει ο Τζέιμς Σόντερς, ο συγγραφέας του «Χανς Κόλχαας», του θεατρικού έργου που βασίζεται σε έργο του Χάινριχ φον Κλάιστ. Πόσο εύκολο είναι να βρεις το...
Χανς Κόλχαας, ή η ιστορία μιας επανάστασης
ART - ΝΕΑ
«Το Αϊβαλί η πατρίδα μου» από τις Όλια Λαζαρίδου και Αμαλία Μουτούση
Η Ολια Λαζαρίδου και Αμαλία Μουτούση ξαναζωντανεύουν το βιβλίο του Φώτη Κόντογλου «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου» παρουσιάζοντας σε θεατρική μορφή αποσπάσματα στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός».
«Το Αϊβαλί η πατρίδα μου» από τις Όλια Λαζαρίδου και Αμαλία Μουτούση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας