Κάτοικοι και καλλιτέχνες, διευθυντές μουσείων, θεωρητικοί της τέχνης, η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, ο δήμαρχος της πόλης Γιώργος Τσουκαλάς, η καλλιτεχνική διευθύντρια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνα 2021, Κέλλυ Διαπούλη, η πρόεδρος της εταιρείας Σοφία Αυγερινού-Κολώνια και πολλοί ακόμα παρευρέθησαν χθες στις εναρκτήριες εργασίες της 1ης Συνάντησης «Πολιτισμός 2030» - «Είναι η Τέχνη Πρωτεύουσα;», που φιλοξενούνται στο Εργατοϋπαλληλικό της Ελευσίνας.
Οι εκδηλώσεις (8-11/11) θα κορυφωθούν την Κυριακή με το έργο «Αποθέματα: Inventory» των Τζένης Αργυρίου και Βασίλη Γεροδήμου σε συνεργασία με κατοίκους και συλλόγους της Ελευσίνας. Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνει και την Πομπή που θα ξεκινήσει από την πλ. Ηρώων (18.30) και θα φτάσει στην παραλία όπου βρίσκεται η εικαστική εγκατάσταση.
Το Πρόγραμμα «Πολιτισμός 2030» εστιάζει στην ενίσχυση ικανοτήτων τόσο του πολιτιστικού χώρου όσο και της πόλης. Το βασικό πλαίσιο του σχεδίου για την περιφερειακή πολιτική σύγχρονου πολιτισμού ανέλυσε η υπουργός Πολιτισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, κατά την κεντρική ομιλία της χθες στην εναρκτήρια συνεδρία.
«Καλούμαστε να διαμορφώσουμε μια περιφερειακή πολιτισμική πολιτική στην κατεύθυνση της ανασυγκρότησης της ταυτότητας και της ανάδειξης των πόλεων και των περιφερειών, με κεντρικούς άξονες: τη συμπερίληψη όλων των ομάδων του πληθυσμού χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, την πολιτισμική συνοχή μέσα από τη μείωση των ανισοτήτων, τις συμμετοχικές διαδικασίες, την παραγωγική και οικονομική αναζωογόνηση, τη χρήση πόρων που μπορεί να ήταν παραγνωρισμένοι ή και υποτιμημένοι ώς χτες. Μια περιφερειακή πολιτική πολιτισμού που θα αφορά τόσο τον χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού της πολιτικής αυτής όσο και τη γεωγραφία της» είπε μεταξύ άλλων.
Η συνάντηση περιλαμβάνει τρεις κεντρικές ομιλίες, δεκαοχτώ ομάδες εργασίας, συναντήσεις δικτύωσης κ.ά. Την Κυριακή θα γίνει η παρουσίαση του σπονδυλωτού έργου «Αποθέματα: Inventory» στην παραλία της Ελευσίνας, όπου δημιουργήθηκε το εργαστήριο συλλογής υλικού. Οι κάτοικοι της πόλης απόθεσαν εκεί προφορικές μαρτυρίες, φωτογραφίες κ.ά. τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του έργου -μια «ζωντανή εικαστική εγκατάσταση» ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 18 Νοεμβρίου.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας