Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Μυρσίνη Ζορμπά επανιδρύει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος με τη νέα υπουργό υπό το βλέμμα του Δημήτρη Σεβαστάκη, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ χθες στα εγκαίνια στο Ζάππειο

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Μυρσίνη Ζορμπά επανιδρύει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

  • A-
  • A+

Αλληλένδετο με το βιβλίο είναι το όνομα της Μυρσίνης Ζορμπά και να που η συγκυρία το έφερε να κάνει την πρώτη δημόσια εμφάνισή της ως υπουργός Πολιτισμού στα επίσημα εγκαίνια του 47ου Φεστιβάλ Βιβλίου χθες βράδυ στο Ζάππειο. Μάλιστα με μια συμβολική κίνηση, που δείχνει τις προθέσεις της, η ιδρυτική διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου -ένα προσωπικό όραμα που έγινε πράξη το 1994 και χάραξε με επιτυχία εθνική πολιτική για το βιβλίο-, ανακοίνωσε ότι προχωράει τώρα στην επανίδρυσή του «πάνω σε στέρεες βάσεις που θα ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες και προοπτικές», όπως είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας «το βήμα προόδου που αξίζει τόσο ο κόσμος του βιβλίου όσο και το δυνάμει αναγνωστικό μας κοινό».

Οπως τόνισε η Μ. Ζορμπά στην ομιλία της, επισπεύδει την επανίδρυση του θεσμού «τώρα που οι συνθήκες άρχισαν να είναι πιο ευνοϊκές και γυρίζουμε σελίδα»: «Μετά την κρίση και προσβλέποντας στην επόμενη μέρα της οικονομικής και πολιτισμικής ανάπτυξης της χώρας, είναι θεωρώ η στιγμή να αποδεχτεί ξανά η πολιτεία την ευθύνη της απέναντι στο βιβλίο ως πρωταρχικό πολιτιστικό αγαθό» είπε. Η επανίδρυση του ΕΚΕΒΙ θα γίνει «μέσα από σοβαρό και τεκμηριωμένο δημόσιο διάλογο και προσβλέποντας στο μέλλον των μικρών και μεγάλων αναγνωστών που κατάφεραν να διατηρήσουν ζωντανή την επιθυμία της ανάγνωσης σε μια χώρα που ποτέ στο παρελθόν δεν φρόντισε να επενδύσει στις βιβλιοθήκες, στερώντας από τους πολίτες το δικαίωμα στη δωρεάν πρόσβαση στην ανάγνωση».

Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου ιδρύθηκε το 1994 από το υπουργείο Πολιτισμού ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο, το ΕΚΕΒΙ είχε στόχο τον καθορισμό, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της εθνικής πολιτικής για την προώθηση του βιβλίου και της ανάγνωσης και ως προτεραιότητες την ενίσχυση της ανάγνωσης στην Ελλάδα, την καταγραφή των φαινομένων του χώρου (Παρατηρητήριο του Βιβλίου) όπως και την προβολή και προώθηση του ελληνικού βιβλίου στο εξωτερικό. Η κατάργησή του το 2013, με απόφαση του τότε αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα, θεωρήθηκε οπισθοδρόμηση για τον χώρο του βιβλίου, ενώ η ενσωμάτωσή του στο Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού το 2014 αποδυνάμωσε τον ρόλο του.

«Δυστυχώς, η κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου επέφερε ισχυρό πλήγμα τόσο στη γενικότερη διαρθρωτική υποστήριξη του βιβλίου στο τόπο μας, όπως τουλάχιστον ήταν οι προδιαγραφές και οι στόχοι του ΕΚΕΒΙ, αλλά και στον ιδιαίτερο και σημαντικό τομέα της έρευνας και της μελέτης του κόσμου του βιβλίου.

Σήμερα γνωρίζουμε λιγότερα απ’ όσα μας είναι αναγκαία προκειμένου να κάνουμε συγκρίσεις για την πορεία της παραγωγής και της κατανάλωσης, να κάνουμε συγκρίσεις, να πάρουμε αποφάσεις» είπε η νέα υπουργός Πολιτισμού, η οποία επίσης ανοίγει τον διάλογο και για άλλα συναφή θέματα: τις δυνατότητες βελτίωσης των εκθέσεων βιβλίου καθώς και τη συμπεριφορά του αναγνωστικού κοινού, που ασφαλώς είχε οικονομικές δυσκολίες στα χρόνια της κρίσης «κάτι που αντανακλά στο μέγεθος, τη συγκέντρωση και τα οικονομικά των εκδοτικών οίκων αλλά και επηρεάζει όλους τους κλάδους του βιβλίου, από τους συγγραφείς και τους μεταφραστές ώς τους βιβλιοπώλες και τους τεχνικούς της παραγωγής».

  

ART - ΝΕΑ
Αντίο με ένα βιβλίο για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης
Ευγενής, πνευματώδης, ερευνητικός, ο δημοφιλής Σκοτσέζος συγγραφέας ιστορικών νουάρ σχεδίαζε να έρθει στην Ελλάδα για το νέο του μυθιστόρημα. Εχει τίτλο «Greeks Bearing Gifts» και αναφέρεται στη λεηλασία της...
Αντίο με ένα βιβλίο για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης
ART - ΝΕΑ
Η «δασκάλα» της επιστημονικής φαντασίας
Η Ούρσουλα Κ. Λε Γκεν, η κορυφαία Αμερικανίδα συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας, πέθανε τη Δευτέρα στο σπίτι της στο Πόρτλαντ, σε ηλικία 88 ετών. Με σπουδές Ανθρωπολογίας, ποιήτρια, δοκιμιογράφος, βαθιά...
Η «δασκάλα» της επιστημονικής φαντασίας
ART - ΝΕΑ
Σε νέους και καταξιωμένους
Οι Ελληνες Αθάνατοι για ακόμα μία χρονιά τίμησαν μερικούς από τους καλύτερους συγγραφείς και πνευματικούς ανθρώπους: από τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο και τη Ζέφη Δαράκη μέχρι τον Δημοσθένη Παπαμάρκο, τον Φαίδωνα...
Σε νέους και καταξιωμένους
ART - ΝΕΑ
Ραντεβού με συγγραφείς στη Στοά του Βιβλίου
Ο 2ος Ευρωπαϊκός Λογοτεχνικός Περίπατος. Αύριο από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 4 το απόγευμα οι δημιουργοί θα βρίσκονται στη Στοά του Βιβλίου για να διαβάσουν αποσπάσματα από έργα τους, συχνά σε συνεργασία με...
Ραντεβού με συγγραφείς στη Στοά του Βιβλίου
ART - ΝΕΑ
Δώδεκα χρόνων θεσμός ψάχνει ταυτότητα
Για πρώτη φορά δίχως τιμώμενη χώρα, με την απουσία «ηχηρών» ξένων λογοτεχνών, που συνήθως αποτελούν πόλο έλξης για το ευρύτερο κοινό, και με περιορισμένη συμμετοχή εκδοτών τόσο από την Ελλάδα όσο και από το...
Δώδεκα χρόνων θεσμός ψάχνει ταυτότητα
ART - ΝΕΑ
Μποντ εναντίον Μεγκρέ
Ο διάσημος Αγγλος συγγραφέας επισκέφτηκε τον εξίσου διάσημο Βέλγο συνάδελφό του στον πύργο του Εσαντάν, στην Ελβετία, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν, με αφορμή τους δύο θρυλικούς ήρωές τους, Τζέιμς...
Μποντ εναντίον Μεγκρέ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας