Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέοι χορογράφοι: «Είμαστε κι εμείς εδώ»

Λία Τσολάκη με το «αROUND»

Νέοι χορογράφοι: «Είμαστε κι εμείς εδώ»

  • A-
  • A+

Τίποτα πιο ενθαρρυντικό δεν υπάρχει από τις νέες δυνάμεις των τεχνών. Αυτές που έχουν τη σιγουριά του ταλέντου τους και τη φρεσκάδα της καινούργιας τους ματιάς. Αυτές που προσπαθούν -στον χορό τουλάχιστον- να βρουν την κατάλληλη στιγμή που θα φωνάξουν σε ένα πιο ευρύ κοινό «είμαστε κι εμείς εδώ».

Μια τέτοια στιγμή είναι και το 2ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, που διοργανώνει η Στέγη από αύριο ώς τις 17 του μηνός. Συμμετέχουν τέσσερις χορογράφοι: η Γεωργία Βαρδαρού από το Βέλγιο με το «Phenomena», η Αρτεμις Λαμπίρη με το «Μe on top», ο Κυριάκος Χατζηιωάννου από την Ελβετία με το «Or who owns the world» και η Λία Τσολάκη με το «αROUND».

■ Η Αρτεμις Λαμπίρη, γνωστή από τη βράβευσή της το 2012 στον διαγωνισμό του Κινητήρα, βρήκε την έμπνευση για το «Μe on top» δουλεύοντας με εφήβους. «Το πρώτο μου συμπέρασμα ήταν πως τα παιδιά μαθαίνουν από την ώρα που γεννιούνται πώς να χειρίζονται τους άλλους», μας λέει. «Αυτό με οδήγησε σε μια παράσταση που αναζητά τον ρόλο της εξουσίας στη ζωή μας και τον τρόπο που ο ένας τον κληροδοτεί στον άλλον. Προκειμένου να δείξω διάφορες μορφές καθημερινών «μαχών» για το ποιος θα είναι τελικά ο θύτης και ποιος το θύμα επέλεξα πέντε παράλληλες και αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες. Τις “διηγούνται” μια μητέρα, ένα παιδί, ένας φίλος, ένας σύντροφος και ένα αφεντικό». Καθένας τους πλέκει με διαφορετική κινητική γλώσσα, μια ιστορία. Και στο τέλος; «Το ζητούμενο δεν είναι να δείξουμε ποιος νικά. Παρουσιάζουμε κι εξηγούμε μια κατάσταση κι εσείς βγάζετε τα συμπεράσματά σας» (Σάββατο-Κυριακή, 21.30, Μικρή Σκηνή. Ερμηνευτές: Κ. Καρρά, Ι. Παρασκευοπούλου, Κ. Ρίζος, Ι. Τουμπακάρη, Α. Χαρίσκος).

■ Καταξιωμένη χορογράφος πολλών Ελλήνων σκηνοθετών καθώς και του κορυφαίου Γερμανού Πέτερ Στάιν, η Λία Τσολάκη στη δεύτερη προσωπική της χορογραφία αποπειράται να συνδέσει το σχήμα του κύκλου με τη διαδρομή που διαγράφουμε στη ζωή. «Θεωρώ ότι πηγαίνω ένα-δυο βήματα παρακάτω, ότι εμβαθύνω κινησιολογικά περισσότερο. Χρησιμοποίησα τον κύκλο ως σύμβολο και σχήμα που ενώνει το πνεύμα και την ύλη, που προβληματίζει σχετικά με τα στάδια της ζωής, που κλείνει με τον τρόπο που ολοκληρώνεται κι η ζωή», σχολιάζει η Λ. Τσολάκη. Οι ήρωες του «αROUND» ξεκινούν ερευνητικά και αυτοσχεδιαστικά κι αφήνουν να διαφαίνεται μια παιδικότητα. «Τα αλλεπάλληλα παιχνίδια στη σκηνή είναι σαν τις συνεχείς προκλήσεις. Αλλοτε ρισκάρουμε και τις αποδεχόμαστε κι άλλοτε όχι. Βρίσκω πάντα χώρο για την παιδικότητα στις δουλειές μου, διότι έχω την τάση να δείχνω στη σκηνή κάτι πιο ανάλαφρο από όσα ζούμε. Η σκληρή πραγματικότητα είναι εκεί έξω. Οι χορογραφίες ας είναι ένας ωραίος προορισμός». (16 & 17/2, στις 21.30, Μικρή Σκηνή. Χορευτές: Ι. Αποστόλου, Κ. Λιόντου, Ε. Σταυροπούλου, Γ. Νικολαΐδης, Η. Χατζηγεωργίου).

■ Χορεύτρια και χορογράφος με πλούσιο βιογραφικό, η Γεωργία Βαρδαρού -πρόσφατα δέχθηκε πρόταση να δουλέψει πλάι στην Αν Τερέζα ντε Κερμάακερ- φέρνει στην Αθήνα το «Phenomena», μια παραγωγή με διακρίσεις σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ. Σε ένα αφαιρετικό περιβάλλον, όπου άλλοτε επικρατεί σιωπή κι άλλοτε ακούγονται συνθέσεις του Φίλιπ Γκλας, η χορογράφος ερευνά την ταυτότητα και διερωτάται: πώς μπορεί να αναδειχθεί η μοναδικότητα του ατόμου σε ένα κοινωνικό περιβάλλον; (Σάββατο-Κυριακή, 19.00, Μικρή Σκηνή. Χορεύουν: S. Yeini, Γ. Βαρδαρού, E. Campbell)

■ Τέλος, ο Κυριάκος Χατζηιωάννου στο «Or who owns the world» συνδυάζει το παρελθόν με το παρόν, το βίντεο με τη ζωντανή περφόρμανς, την κίνηση με τον λόγο, τον χορό με το σινεμά και δημιουργεί μια παράσταση με αφετηρία μια γερμανική πολιτική ταινία του 1932. Το «Kuhle Wampe» (μεταφράζεται ελεύθερα ως «Αδειο Στομάχι») του Slatan Dudow, με σενάριο του Μπρεχτ και μουσική του Χανς Αϊσλερ, αναφέρεται στα κοινωνικά προβλήματα της Γερμανίας την περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης - ανεργία, σφοδρές πολιτικές συγκρούσεις. (16, 17/2, 19.00, Μικρή Σκηνή. Ερμηνεύουν: L. Bertholet, Κ. Χατζηιωάννου, D. Cardito, Ν. Σταματοπούλου, J. Bussmann, J.V. Harlessem).

Info:

Τιμές εισιτηρίων: 10 €, μειωμ., άνεργοι 5 €.

ART - ΝΕΑ
Κατερίνα Ευαγγελάτου: Τι απαντά για Κραουνάκη και «Ιχνευτές»
Απάντηση σε ανυπόστατα δημοσιεύματα, που απέδωσαν την απόφαση για μη πραγματοποίηση της παράστασης «Ιχνευταί» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου λόγω της συμμετοχής σε...
Κατερίνα Ευαγγελάτου: Τι απαντά για Κραουνάκη και «Ιχνευτές»
ART - ΝΕΑ
H Στέγη της Αθήνας και του κόσμου
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση κοντεύει τα 10 της χρόνια αλλά παραμένει το ίδιο ανήσυχη, ευαίσθητη, ελληνική και διεθνής. Συνεχίζει να ανακαλύπτει την πόλη, τον κόσμο, τη ζωή.
H Στέγη της Αθήνας και του κόσμου
ΣΙΝΕΜΑ
Με Ελα Φιτζέραλντ, Σπρίνγκστιν και Παβαρότι
Το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ξεκινά οσονούπω και το δικό μας αγαπημένο τμήμα «Music & Film», αυτό με τις καλύτερες μουσικές ταινίες της πρόσφατης κινηματογραφίας, είναι και πάλι εξαιρετικά...
Με Ελα Φιτζέραλντ, Σπρίνγκστιν και Παβαρότι
ART - ΝΕΑ
Η τρικυμιώδης ζωή του εμβληματικού Νιζίνσκι
Μια συνταρακτική ζωή, μια θλιβερή κατάληξη, μια ζωή γεμάτη ακρότητες, μια καριέρα λίγη σε χρόνια που όμως αρκούσε για να ταράξει διά παντός τις κλασικές φόρμες του χορού με μνημειώδεις δημιουργίες. Ο,τι...
Η τρικυμιώδης ζωή του εμβληματικού Νιζίνσκι
ART - ΝΕΑ
Στους νέους τα κλειδιά του Κήπου
Και εκρηκτική σόουλ από την Idra Kayne και συνεργασίες-έκπληξη από τον διεθνή κοντραμπασίστα Πέτρο Κλαμπάνη. Και τζαζ με τον Δημήτρη Καλαντζή και νοσταλγικοί τζαζ και σουίνγκ ρυθμοί από την Πέννυ Μπαλτατζή....
Στους νέους τα κλειδιά του Κήπου
ART - ΝΕΑ
Τρόμος πάνω από την Πειραιώς
Μετρ των ταινιών θρίλερ και των φιλμ επιστημονικής φαντασίας (κυρίως κατά τη δεκαετία του 1970 και του 1980), σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός, μοντέρ και κυρίως καλλιτέχνης που έδωσε νέες διαστάσεις στον...
Τρόμος πάνω από την Πειραιώς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας