Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρώσος «επιτέθηκε» στον «Ιβάν τον Τρομερό»

Το έργο τέχνης

Ρώσος «επιτέθηκε» στον «Ιβάν τον Τρομερό»

  • A-
  • A+

Ένας από τους πιο διάσημους πίνακες της Ρωσίας, που απεικονίζει τον Τσάρο Ιβάν τον Τρομερό με το νεκρό γιο του, υπέστη σοβαρή ζημιά όταν ένας επισκέπτης επιχείρησε να τον καταστρέψει με ένα μεταλλικό στύλο στην γκαλερί Τρετιακόφ λίγο πριν το κλείσιμό της το βράδυ της Παρασκευής.

Πρόκειται για έργο του διάσημου Ρώσου ζωγράφου Ίλια Ρέπιν το 1885, που δείχνει τον Τσάρο να εχει στην αγκαλιά του το νεκρό γιο του μετα από θανάσιμο πλήγμα.

Ο δράστης, ένας 37χρονος Ρώσο από το Βορονέζ, αντιμετωπίζει κατηγορίες για πρόκληση βλάβης σε πολιτιστικό προϊόν. 

Σε βίντεο που δημοσίευσε το υπουργείο Εσωτερικών ο συλληφθείς φαίνεται να ζητάει συγγνώμη, υποστηρίζοντας ότι είχε πιεί πολύ βότκα και ότι είχε «συγκλονιστεί από κάτι».

Ο ίδιος νωρίτερα πήρε έναν από τους μεταλλικούς στύλους ασφαλείας, που χρησιμοποιούνται για να κρατήσουν το κοινό μακριά από τον πίνακα, και χτύπησε το προστατευτικό του γυαλί αρκετές φορές.

«Από τα χτυπήματα το χοντρό γυαλί έσπασε και ο καμβάς τρυπήθηκε σε τρία μέρη στο κεντρικό τμήμα του έργου», ανακοίνωσε η γκαλερί. «Από μια ευτυχή σύμπτωση τα πιο πολύτιμα στοιχεία του πίνακα - η απεικόνιση των προσώπων και των χεριών του τσάρου και του γιου του - δεν υπέστησαν ζημιές».

Ορισμένα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο δράστης ενδεχομένως να επιχείρησε να καταστρέψει τον πίνακα, επειδή κάποιοι εθνικιστές υποστηρίζουν ότι η απεικόνιση αυτής της ιστορίας είναι ανακριβής.

Ρώσοι εθνικιστές αμφισβητούν την ιστορία που περιγράφει ο πίνακας και στο παρελθόν είχαν απαιτήσει από τη γκαλερί να τον απομακρύνει, κάτι που οι υπεύθυνοι αρνήθηκαν να κάνουν.

Ο ίδιος πίνακας δέχτηκε επίθεση το 1913 από έναν ψυχικά ασθενή Ρώσο, ο οποίος είχε τρυπήσει με μαχαίρι τον πίνακα, αλλά ο Ρέπιν ζουσε εκείνη την εποχή και τον αποκατέστησε.

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
Μια μεγάλη έκθεση με 250 έργα από τις συλλογές του γαλλικού Εθνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης ενώνει τρεις εμβληματικές μορφές της ρωσικής πρωτοπορίας και μεταφέρει το κοινό στην εποχή που η σχολή καλών τεχνών...
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
ART - ΝΕΑ
Πορτρέτα τράγων από έναν κοσμοπολίτη
Δημοφιλής από τα υπέροχα σχέδιά του με την αστική Αθήνα, ο ζωγράφος δραπετεύει συχνά στη φύση, γι' αυτό και παρουσιάζει από σήμερα στην Gallery Genesis έργα του με τραγιά. Επαιζε μαζί τους παιδί στα βουνά της...
Πορτρέτα τράγων από έναν κοσμοπολίτη
ART - ΝΕΑ
Γκαλερί... το υπουργείο Οικονομίας
Σε νευραλγικό σημείο της δημόσιας διοίκησης, στο κτίριο της Κοραή, βρήκαν θέση 240 έργα των αποφοίτων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, που έμεναν για χρόνια στις αποθήκες. Ενα άνοιγμα της τέχνης σε δημόσιο...
Γκαλερί... το υπουργείο Οικονομίας
ART - ΝΕΑ
Η μεταθανάτια «εκδίκηση» του Σεζάρ
Με μια θεαματική αναδρομική έκθεση, τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα, το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι τιμά την 20ή επέτειο από τον θάνατο του πρωτοποριακού γλύπτη, που με τα έργα του εξέφρασε τη βιομηχανική εξέλιξη...
Η μεταθανάτια «εκδίκηση» του Σεζάρ
ART - ΝΕΑ
Έκθεση ζωγραφικής του Ευθύμη Μαλαφούρη
Εγκαίνια για την έκθεση ζωγραφικής «Η γεωμετρία του συναισθήματος» του Ευθύμη Μαλαφούρη, πραγματοποιείται στην αίθουσα ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΡΤΕΡΗΣ. Τα έργα, με λάδι σε καμβά, δίνουν έμφαση στην απεικόνιση μορφών με...
Έκθεση ζωγραφικής του Ευθύμη Μαλαφούρη
ART - ΝΕΑ
Επος για τους πρόσφυγες από τον Αϊ Γουεϊγουέι
Ο Αϊ Γουεϊγουέι, ο πιο διάσημος Κινέζος καλλιτέχνης, αντικαθεστωτικός, βέβαια, που ύστερα από πολλές ταλαιπωρίες ζει και δουλεύει στο Βερολίνο, αλλά με τις εκθέσεις και τις εγκαταστάσεις του του είναι συνεχώς...
Επος για τους πρόσφυγες από τον Αϊ Γουεϊγουέι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας