Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

Κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα το ηλεκτρονικό εισιτήριο

  • A-
  • A+

Σε μια συνέντευξη Τύπου-ποταμό, εκείνη που θα έπρεπε να έχει δώσει εδώ και μήνες, η Ασπασία Λούβη, τέως πρόεδρος του Δ.Σ. του ΤΑΠ (Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων), μίλησε χθες για τα πεπραγμένα της 28μηνης θητείας της και του Συμβουλίου.

Ο Αριστείδης Μπαλτάς παρευρέθη στην αίθουσα χωρίς να πάρει θέση σε όσα η ίδια κατήγγειλε και κυρίως για τα ανοιχτά μέτωπα που προέκυψαν με την υπουργό Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου.

Με απόφαση της τελευταίας, στις αρχές Αυγούστου, παύθηκαν από τα καθήκοντά τους η Ασπασία Λούβη και σύσσωμο το Δ.Σ. το οποίο διόρισε τον Απρίλιο του 2015 ο υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, ενώ και ο Αριστείδης Μπαλτάς στήριξε κατά τη δική του θητεία.

Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για το μοναδικό Συμβούλιο που μακροημέρευσε τα τελευταία έτη, καθώς πριν από το 2015 άλλαξαν εφτά διοικήσεις σε πέντε χρόνια! 

«Το θέμα δεν προσφέρεται για πολιτικές αντιπαραθέσεις, αφορά μια παθογένεια 30ετίας στο Ταμείο» ανέφερε στην αρχή η Ασπασία Λούβη, σημειώνοντας: «Στόχος όλων μας ήταν η εξυγίανση. Γνωρίζαμε για τον απαρχαιωμένο Οργανισμό του 1977, για το διάτρητο σύστημα έκδοσης των εισιτηρίων, για τον περιορισμένο αριθμό των πωλητέων, για τους αρχαιοφύλακες που εκτελούν χρέη πωλητών και διεκδικούν το 12% επί των πωλήσεων, για τα αναψυκτήρια που παρέχουν κακές υπηρεσίες σε πολλές περιπτώσεις... Δεν πέφταμε από τον ουρανό».

Και πρόσθεσε με νόημα: «Χρωστάμε πολλά στον Νίκο Ξυδάκη για την απαλλαγή του Δ.Σ. του ΤΑΠ από συνδικαλιστικές ή άλλες παρεμβάσεις». 

Στην κορυφή της πυραμίδας για την εξυγίανση του Ταμείου -που είναι υπεύθυνο για τα έσοδα από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους- είναι ο νέος Οργανισμός. «Υπάρχει η αδόκιμη διαχείριση των πόρων του ΤΑΠ.

Το 40% των διαθέσιμων πηγαίνει στον προϋπολογισμό του ΥΠΠΟ για δικές του λειτουργικές δαπάνες και των Εφορειών Αρχαιοτήτων.

Παράλληλα όμως, διατίθενται από το ΤΑΠ μεγάλα ποσά για δαπάνες του ΥΠΠΟ που πηγαίνουν σε διάφορες κατηγορίες εργαζομένων όπως οι αρχαιοφύλακες, που εισπράττουν απευθείας από το ΤΑΠ τις υπερωρίες τους (φέτος ανέρχονται στα 17 εκατομμύρια), στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας (φέτος ζητά 2,3 εκατομμύρια), οι οποίες όμως δεν ελέγχονται από το Ταμείο, καθώς αφορούν το υπουργείο Πολιτισμού» είπε η κ. Λούβη. «Αυτοί οι κωδικοί λειτουργούν ως ειδικός λογαριασμός και έτσι το ΥΠΠΟ μένει στο απυρόβλητο, ενώ καλό είναι να εγγράφονται στον προϋπολογισμό του τα πάντα. Να μη διακινείται δημόσιο χρήμα χωρίς έλεγχο».

Η πρόταση του απερχόμενου Συμβουλίου ήταν να δοθεί τέλος και να εξορθολογιστεί το σύστημα πληρωμών.

Ωστόσο, αυτό «αποτέλεσε σημείο τριβής με την υπουργό Πολιτισμού, που χαρακτήρισε την πρόταση "κείμενο εργασίας επί του Οργανισμού, με σοβαρές αδυναμίες και πνεύμα που αλλοιώνει τον χαρακτήρα του ΤΑΠ"». 

Η Ασπασία Λούβη αναφέρθηκε στην αύξηση των εσόδων που προέκυψαν με τη νέα τιμή εισιτηρίων (Απρίλιος 2016), αλλά και στο εκδοτήριο των εισιτηρίων ομαδικών γκρουπ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στην Ακρόπολη «το 2015, με επισκεψιμότητα 2,1 εκατ., τα εισιτήρια ελευθέρας ήταν 1 εκατ., δηλαδή σχεδόν τα μισά. Το 2016 που τα εισιτήρια με αξία αυξήθηκαν 9,1% φτάνοντας τα 1,2 εκατ, τα εισιτήρια ελευθέρας περιορίστηκαν στα 625 χιλιάδες, καταγράφοντας μείωση 37,5%». 

Για το ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου -θα εφαρμοστεί στην Ακρόπολη και τους αρχαιολογικούς χώρους το ενιαίο εισιτήριο, στην Κνωσό, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και στην Αρχαία Μεσσήνη, που συγκεντρώνουν το 60% των εισιτηρίων του ΤΑΠ- η κ. Λούβη σημείωσε ότι έχουν βρεθεί ως χορηγοί η Εθνική Τράπεζα και το Ιδρυμα Νιάρχος, που ζητούν την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, και παρουσίασε αναλυτικά τις τρεις φάσης της εφαρμογής.

Στην παρούσα στιγμή βρισκόταν στην τρίτη και τελευταία φάση, που ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε, και τόνισε ότι οι διαδικασίες πρέπει να ξεκινήσουν μέσα στον Σεπτέμβριο από τη νέα διοίκηση για να μην τιναχτούν όλα στον αέρα.

Αναφέρθηκε στην ανάγκη εξυγίανσης των αναψυκτηρίων, αλλά και στην ανάγκη καινούργιων πωλητέων ειδών, διαδικασίες που δεν ολοκληρώθηκαν.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι το ΤΑΠ βρίσκεται πάλι ακέφαλο, καθώς ο νέος πρόεδρος Ορέστης Βαβατσιούλας αποχώρησε για οικογενειακούς λόγους.

Το υπουργείο Πολιτισμού ψάχνει το πρόσωπο που θα τον αντικαταστήσει, ενώ ποτέ δεν ενημέρωσε για την αποχώρησή του.

ART - ΝΕΑ
Και πάλι σε γυναίκα το τιμόνι του ΤΑΠΑ
Πλήθος προβλημάτων έχει να αντιμετωπίσει η νέα πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, οικονομολόγος Αθηνά Χατζηπέτρου, με το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού να είναι το...
Και πάλι σε γυναίκα το τιμόνι του ΤΑΠΑ
ART - ΝΕΑ
Τι (δεν) θα δει ο τουρίστας
Στην καρδιά του καλοκαιριού κι ενώ η τουριστική κίνηση κορυφώνεται, δημόσια μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, που χρονίζουν, χωρίς να δίνεται λύση. Το «ξήλωμα» του Δ.Σ. του ΤΑΠ...
Τι (δεν) θα δει ο τουρίστας
ART - ΝΕΑ
Η πρόεδρος έφυγε, τα προβλήματα μένουν
Χωρίς λέξη για το έργο ή το μη έργο της Ασπασίας Λούβη, απερχόμενης προέδρου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ), η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού μάς ενημέρωσε χθες για τη νέα...
Η πρόεδρος έφυγε, τα προβλήματα μένουν
ART - ΝΕΑ
Αναμονή για την επόμενη ημέρα
Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου τοποθέτησε χρονικά τη συνέντευξη Τύπου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) -την περιμένουμε από την εποχή της υπουργίας Αριστείδη Μπαλτά- στα μέσα Μαρτίου. Ο χρόνος...
Αναμονή για την επόμενη ημέρα
ART - ΝΕΑ
«Ο πολιτισμός είναι η αιχμή της χώρας»
Στην τελετή παράδοσης του υπουργείου η νέα υπουργός έδωσε το πρώτο στίγμα της και τόνισε μεταξύ άλλων τη σύνδεση του πολιτισμού με την παιδεία και την παραγωγικότητα που στοχεύει στην αειφόρο ανάπτυξη. Ο...
«Ο πολιτισμός είναι η αιχμή της χώρας»
ART - ΝΕΑ
Αφιέρωσε τη ζωή του στην αρχαιολογία και στο Λαύριο
Το Λαύριο ήταν η γη που τον γέννησε κι εκείνος τη λάτρεψε. Σήμερα θα δεχθεί στην αγκαλιά της έναν από τους σημαντικότερους και πιο σεμνούς αρχαιολόγους, τον Ευάγγελο Κακαβογιάννη, που πέθανε την Κυριακή.
Αφιέρωσε τη ζωή του στην αρχαιολογία και στο Λαύριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας