Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η πιο ωραία μοιραία του ελληνικού σινεμά

«Κορίτσια για φίλημα», του Γιάννη Δαλιανίδη, 1965

Η πιο ωραία μοιραία του ελληνικού σινεμά

  • A-
  • A+

Η Ζωή Λάσκαρη έφυγε ξαφνικά από τη ζωή ύστερα από ανακοπή καρδιάς. Βρέθηκε νεκρή χτες το μεσημέρι στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη. Ζωή Λάσκαρη: ένα όνομα, μια ιστορία.

Και σήμερα, την εποχή που οι σταρ γεννιούνται και πεθαίνουν σ' ένα βράδυ, εκείνη κατέχει δικαίως τον περίφημο τίτλο της απόλυτης Ελληνίδας σταρ του παλιού -αλλά ολοζώντανου χάρη στην τηλεόραση- ελληνικού κινηματογράφου. Το όμορφο, ταλαντούχο κορίτσι που πάνω του επένδυσε -και κέρδισε- η εγχώρια βιομηχανία θεάματος.

Η λαμπερή πρωταγωνίστρια δεκάδων ταινιών της Φίνος Φιλμ και αργότερα στο ελεύθερο θέατρο και στη δική της στέγη, τη Θεατρική Σκηνή «Ζωή Λάσκαρη»-Πολυχώρος Αθηναΐς, παίζοντας σε έργα των Νιλ Σάιμον, Φεϊντό, Σαμ Σέπαρντ, Τένεσι Ουίλιαμς, Εντουαρντ Αλμπι, Μάρτιν Σέρμαν, Λούλας Αναγνωστάκη, Χάρολντ Πίντερ.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 12 Δεκεμβρίου του 1944. Ξεκίνησε την καριέρα της το 1959 κερδίζοντας τον τίτλο της «Σταρ Ελλάς», και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60 θεωρούνταν, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, μια από τις εμπορικότερες σταρ του ελληνικού σινεμά.

O τίτλος των καλλιστείων και η διορατικότητα του σκηνοθέτη Γιάννη Δαλιανίδη στάθηκαν αφορμές για τον πρώτο της ρόλο το 1961 στον «Κατήφορο», ταινία που είχε τεράστια επιτυχία και την καθιέρωσε ως πρωταγωνίστρια. Τότε υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με τη σημαντικότερη ελληνική εταιρεία παραγωγής, τη Φίνος Φιλμ.

Από τότε πρωταγωνίστησε σε πολύ μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες και στα περισσότερα είδη ταινιών της εποχής (κωμωδία, κοινωνικό δράμα, μιούζικαλ). Ανάμεσά τους «Μερικοί το προτιμούν κρύο», «Νόμος 4000», «Κορίτσια για φίλημα», «Τέντι μπόι αγάπη μου», «Στεφανία», «Μια κυρία στα μπουζούκια», «Ιλιγγος», «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Μαριχουάνα στοπ», «Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο», «Ολγα αγάπη μου», «Αιχμάλωτοι του μίσους», «Στον αστερισμό της Παρθένου», «Εραστές του ονείρου», «Αναμέτρηση».

Συνεργάστηκε με πολλούς σημαντικούς ηθοποιούς εκείνης της εποχής, όπως τους Νίκο Κούρκουλο, Ρένα Βλαχοπούλου, Ντίνο Ηλιόπουλο, Κώστα Βουτσά, Μάρθα Καραγιάννη, Μαίρη Χρονοπούλου, Αλέκο Αλεξανδράκη, Φαίδωνα Γεωργίτση.

Ιδέα του Φίνου ήταν να μην κάνει καριέρα με το πραγματικό της όνομα που ήταν Ζωή Κουρούκλη, για να μη συγχέεται με την εξαδέλφη της τραγουδίστρια Ζωή Κουρούκλη, και ιδέα του Γιάννη Δαλιανίδη να της δώσει το επίθετο Λάσκαρη.

Το 1966 κάνει την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στην Κύπρο με τα έργα «Μιας πεντάρας νιάτα» των Γιαλαμά-Πρετεντέρη, «Η παγίδα» του Pομπέρ Τομά και «Βαθιά γαλάζια θάλασσα» του Ράτιγκαν.

Στις θεατρικές σκηνές της Αθήνας εμφανίζεται το 1970 με το έργο του Δαλιανίδη «Μαριχουάνα στοπ», ενώ ακολουθεί η μεγάλη επιτυχία «Εραστές του ονείρου» μαζί με τον Tόλη Bοσκόπουλο (1972) και «Πώς να κερδίσετε τον άντρα σας» του Σμιθ (1975), «Ξυπόλητη στο πάρκο» του Νιλ Σάιμον (1977), «Φρύνη η εταίρα» του Γιώργου Ρούσσου (1980), «Εγώ, εσύ και ο άλλος» του Τζιν Κερ (1982), «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές» της Ανίτα Λος (1983), «Μις Πέπσι» του Μπρουνό (1984) κ.ά.

Το 1990 ο Μίνως Βολανάκης τη σκηνοθετεί στη μεγάλη της επιτυχία «Καινούργια σελίδα» του Νιλ Σάιμον και το 1994 ο Ανδρέας Βουτσινάς στο «Ορφέας στον Αδη» του Τένεσι Ουίλιαμς, σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ. Ακολουθούν:

«Τρελοί για έρωτα» του Σαμ Σέπαρντ (1995), «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Αλμπι (1996), πάλι σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ, «Τρωάδες» του Ευριπίδη (1996), «Το μακρύ ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Eυγένιου Ο’Νιλ (1997), «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη (2006), «Αλμα Μάλερ» του Ρον Χαρτ (2009), «Ρόουζ» του Μάρτιν Σέρμαν (2011), «Ωραία χρόνια» του Xάρολντ Πίντερ (2013) κ.ά.

Στο θέατρο συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες: Μιχάλη Κακογιάννη, Ανδρέα Βουτσινά, Σταμάτη Φασουλή, Αντολφ Σαπίρο, Σταύρο Τσακίρη, Αθανασία Καραγιαννοπούλου, Γιώργο Ρεμούνδο, Γιώργο Θεοδοσιάδη, Κωστή Μιχαηλίδη, Κώστα Μπάκα, Αντώνη Αντωνίου κ.ά.

Η τελευταία της παράσταση ήταν η κωμωδία του Νίκου Μουτσινά «Νύφη κουράγιο» όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με την κόρη της Μαρία-Ελένη, την οποία απέκτησε με τον δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο (παντρεύτηκαν το 1976). Από τον πρώτο της γάμο με τον Πέτρο Κουτουμάνο έχει ακόμα μία κόρη, τη Μάρθα.

  

ART - ΝΕΑ
Από ηθοποιός, αυστηρός κριτικός
Στις 10 το βράδυ της περασμένης Τετάρτης ο Μηνάς Χρηστίδης πέθανε στο σπίτι του σε ηλικία 90 ετών. Δίπλα του βρισκόταν η γυναίκα του Ντόρα Γιαννακοπούλου, που στάθηκε βράχος μέχρι τέλους, στα εύκολα και στα...
Από ηθοποιός, αυστηρός κριτικός
ART - ΝΕΑ
Ο καουμπόι που ανανέωσε το αμερικανικό θέατρο
Ο πρωτοποριακός, βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας και ταλαντούχος ηθοποιός νικήθηκε από την πλάγια μυατροφική σκλήρυνση στα 73 του. Γοητευτικός, σαν τους παράξενους, λιγομίλητους ήρωες των έργων...
Ο καουμπόι που ανανέωσε το αμερικανικό θέατρο
ART - ΝΕΑ
Πέθανε η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα
Σε ηλικία 83 ετών έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα, που είχε συμμετάσχει σε πολλές και γνωστές ταινίες της δεκαετίας του 1960. Είχε συμμετάσχει επίσης σε πολλές παραστάσεις-σταθμούς του ελληνικού...
Πέθανε η ηθοποιός Φλωρέττα Ζάννα
ART - ΝΕΑ
Εφυγε από τη ζωή η Καίτη Παπανίκα
Εφυγε από την ζωή χθες το μεσημέρι η ηθοποιός Καίτη Παπανίκα σε ηλικία 75 ετών, νικημένη από τον καρκίνο, ασθένεια με την οποία πάλευε από το 2009. Γεννήθηκε το 1942 στο Μενίδι και σπούδασε στη Δραματική Σχολή...
Εφυγε από τη ζωή η Καίτη Παπανίκα
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
ART - ΝΕΑ
Εμπλούτισε το θέατρο και το σινεμά
Σε ηλικία 83 ετών έφυγε από τη ζωή ο Πέτρος Φυσσούν χθες στο νοσοκομείο «Σωτηρία», όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες εβδομάδες πάσχοντας από λοίμωξη του αναπνευστικού. Γεννήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 1933 στο...
Εμπλούτισε το θέατρο και το σινεμά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας