Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενας λαϊκός κωμικός με δραματική στόφα

O Στάθης Ψάλτης πέθανε, σε ηλικία 66 ετών, έχοντας δώσει τον αγώνα του ενάντια στον καρκίνο

Ενας λαϊκός κωμικός με δραματική στόφα

  • A-
  • A+

Ταλαντούχος, κωμικός κυρίως, ηθοποιός, που αφομοιώθηκε από τον εμπορικό κινηματογράφο αλλά αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το ευρύ λαϊκό κοινό, ο Στάθης Ψάλτης πέθανε χθες, σε ηλικία 66 ετών, έχοντας δώσει τον αγώνα του ενάντια στον καρκίνο.

Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου «Αγιος Σάββας» και όσοι βρέθηκαν κοντά του λένε ότι αντιμετώπισε με παλικαριά και χιούμορ τη δύσκολη κατάσταση της υγείας του.

Εμφανίστηκε στη μικρή οθόνη και ακολούθως στον κινηματογράφο στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μεσουράνησε τη δεκαετία του ’80. Υπηρέτησε με το χαρακτηριστικό στιλ του όλα τα είδη, κυρίως την επιθεώρηση, το σινεμά (έκανε πάνω από 40 ταινίες, εκ των οποίων οι περισσότερες βιντεοπαραγωγές) και την τηλεόραση -εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1973 στη σειρά «Οι έμποροι των εθνών» όπου τραγούδησε το «Ητανε μια φορά» του Σταύρου Ξαρχάκου.

Ωστόσο αξέχαστες ήταν οι εμφανίσεις του στον τηλεοπτικό «Συμβολαιογράφο», που βασίστηκε στο διήγημα του Αλέξανδρου-Ρίζου Ραγκαβή, σε σενάριο-σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη, αλλά και στο θέατρο, στο «Ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ.

Ο Στάθης Ψάλτης γεννήθηκε στο Βέλο Κορινθίας, όπου έζησε τα παιδικά του χρόνια, και σε ηλικία 11 ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στο Αιγάλεω. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη.

Εγινε ιδιαίτερα δημοφιλής μαζί με την Καίτη Φίνου τη δεκαετία του 1980 με εμπορικές ταινίες όπως «Καμικάζι, αγάπη μου», «Τροχονόμος Βαρβάρα», «Τα καμάκια», «Βασικά καλησπέρα σας», «Και ο πρώτος ματάκιας», «Τρελός είμαι ό,τι θέλω κάνω», «Ελα να αγαπηθούμε ντάρλινγκ», «Μάντεψε τι κάνω τα βράδια».

Ο ίδιος είχε δηλώσει στην Popaganda, τον Οκτώβριο του 2016, για εκείνη την εποχή: «Η δεκαετία ’83-’93 ήταν η χρυσή εποχή του κινηματογράφου, όχι μόνο για μένα, αλλά για πάρα πολλά νέα παιδιά. Οσοι επέλεγαν σωστές ταινίες, παρέμειναν και στο θέατρο. Οσοι ήθελαν να κάνουν κινηματογράφο για να κάνουν και δεν πρόσεχαν καθόλου τα σενάρια, δυστυχώς τώρα πια είναι μακριά από το θέατρο.

Αν έχεις δει ταινίες δικές μου, υπάρχουν σε όλες μερικές σκηνές που έχουν μία διαχρονικότητα, όπως εκείνες στο ΙΚΑ ή στην Εφορία, για παράδειγμα. Χαλαλούσα πάρα πολλές ώρες στο να διαβάζω το σενάριο και να προσπαθώ να φτιάχνω -με όσο τάλαντο συγγραφικό έχω, που δεν έχω και τίποτα σοβαρό- και να συμπληρώνω το σενάριο του κ. Μιχαηλίδη ή του κ. Δαλιανίδη. Και όλοι μαζί βγάζαμε αυτό το αποτέλεσμα.

Η επιτυχία ποτέ δεν με επηρέασε. Θεωρούσα και θεωρώ όλο αυτό μια τέχνη. Κάνω αυτό που κάνω. Παραμένω αυτός που είμαι. Δεν έχω αλλάξει πουθενά και σε τίποτα. Δεν έχω καμία ιδιαιτερότητα. Δεν έχω καμία διαφορά από τον οποιονδήποτε άλλο απλό άνθρωπο».

Και στον Ευθύμη Φιλίππου (σεναριογράφος του Γιώργου Λάνθιμου) έλεγε το 2007 στη συνομιλία τους που δημοσιεύτηκε στη Lifo: «Παντρεύτηκα στα 17. Ηταν ένα ερωτικό χτύπημα. Εφυγε γρήγορα, αλλά όχι με σκληρό τρόπο.

Εχω μια κόρη. Τη δεκαετία του ’80 τη χάρηκα περισσότερο απ’ όσο φάνηκε. Πέρασα υπέροχα. Ακόμα με βλέπουν και μου φωνάζουν "Στάθη, πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος". (...) Στην κλασική ερώτηση αν πάντα ήθελα να γίνω ηθοποιός, θα σου δώσω την κλασική απάντηση πως, ναι, πάντα ήθελα».

Πέρυσι ο Στάθης Ψάλτης είχε εμφανιστεί σε δύο ρόλους-έκπληξη. Επαιζε την παραμάνα της Ιουλιέτας στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σέξπιρ, που έχει ανεβάσει ο Δημήτρης Λιγνάδης. Επίσης συνεργάστηκε με τον Γιάννη Σμαραγδή στην τελευταία ταινία του «Νίκος Καζαντζάκης» ερμηνεύοντας έναν καλόγερο.

Οπως δήλωνε ο Σμαραγδής στην Espresso: «Ως λαϊκό κωμικό πάντα τον πρόσεχα, όχι για τους ρόλους που υποδυόταν, αλλά για εκείνους τους ρόλους που θα μπορούσε να υποδυθεί. Ετσι του εμπιστεύτηκα τον ρόλο του ηγουμένου της Μονής Σινά και τον παρακάλεσα μάλιστα. Τον απέδωσε με σπαρακτικό τρόπο, με μια πρωτόγνωρη πνευματικότητα».

  

ART - ΝΕΑ
«Είναι το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου»
Δεν έσπασε μόνο το απόστημα του Χάρβεϊ Γουαϊνστίν στο Χόλιγουντ. Τα στόματα των γυναικών, που άνοιξαν, δεν ξεσκέπασαν μόνο τον παραγωγό και τις σεξουαλικές του επιθέσεις, αλλά και πολλούς ακόμα επιφανείς,...
«Είναι το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Ερχονται Αλεξάντερ Πέιν και Κριστόφ Ζανούσι
Με επίσημους προσκεκλημένους τον Ελληνοαμερικανό σκηνοθέτη και παραγωγό Αλεξάντερ Πέιν και τον Πολωνό σκηνοθέτη και μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου Κριστόφ Ζανούσι, με ευρωπαϊκές...
Ερχονται Αλεξάντερ Πέιν και Κριστόφ Ζανούσι
ART - ΝΕΑ
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
Θαυμάσαμε τη δουλειά του στα κοστούμια των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου, στην περίφημη «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη με τη Λυδία Κονιόρδου, στις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού,...
«Σήμερα, δυστυχώς, η φτώχεια έγινε σκηνογραφική άποψη»
ΣΙΝΕΜΑ
«Suntan» και «Νήμα» διεκδικούν δυναμικά
Με 11 υποψηφιότητες στις σημαντικότερες κατηγορίες η ταινία «Suntan» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου προηγείται στις λίστες για τα βραβεία «ΙΡΙΣ» 2017 της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ) και αμέσως μετά...
«Suntan» και «Νήμα» διεκδικούν δυναμικά
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε από τη ζωή η εκρηκτική Ζα Ζα Γκαμπόρ
Διάσημη πρωτίστως για τους εννέα γάμους της με ζάμπλουτους άντρες παρά για τους ρόλους της στο σινεμά, η πάλαι ποτέ καλλονή Ζα Ζα Γκαμπόρ από την Ουγγαρία ήταν μια πληθωρική γυναίκα που λάνσαρε στο Χόλιγουντ...
Εφυγε από τη ζωή η εκρηκτική Ζα Ζα Γκαμπόρ
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι πολιτικοί είναι πιο βρόμικοι από τον υπόκοσμο»
Ο γνωστός κινηματογραφιστής υπογράφει την πρώτη του θεατρική δουλειά, «Στέλλα κοιμήσου», στο Εθνικό Θέατρο. Ενα έργο σκληρό, ακατάλληλο για κάτω των 15 ετών, με την ηρωίδα να επαναστατεί στο όνομα του έρωτα,...
«Οι πολιτικοί είναι πιο βρόμικοι από τον υπόκοσμο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας