Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάθε ηλικία και ο ρόλος της

Η Μέριλ Στριπ

REUTERS

Κάθε ηλικία και ο ρόλος της

  • A-
  • A+

Στα 51 βαδίζει ο Ράσελ Κρόου κι όπως φαίνεται είναι συμφιλιωμένος με την ηλικία και τους ρόλους του.

Δεν συμφωνεί, όμως, με την επικρατούσα άποψη ότι η βιομηχανία του Χόλιγουντ βάζει στο περιθώριο τις γυναίκες ηθοποιούς άνω των 40 και προκαλεί με τις δηλώσεις του: «Οι μεγαλύτερες θα πρέπει να μάθουν να παίζουν ρόλους της ηλικίας τους, παρά να κυνηγούν δουλειές που θα ταίριαζαν σε νεότερες συναδέλφους τους», είπε σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Women’s Weekly» στην Αυστραλία όπου βρισκόταν για την προώθηση της πρώτης ταινίας που σκηνοθετεί, «The water diver».

Και συνέχισε δριμύτερος: «Αυτές που λένε πως δεν βρίσκουν ρόλους είναι γυναίκες στα 40, 45, 48, οι οποίες θέλουν να κάνουν ακόμα τις ενζενί και δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί δεν τις επιλέγουν για ρόλους 21χρονης».

Μάλιστα αναφέρθηκε σε μια ηθοποιό (χωρίς να την κατονομάσει) η οποία ζητούσε να μειωθεί ο αριθμός των τεσσάρων παιδιών που θα είχε στον κινηματογραφικό της ρόλο.

Στον αντίποδα, έφερε το παράδειγμα της Μέριλ Στριπ αλλά και της Ελεν Μίρεν, οι οποίες διαπρέπουν σε ρόλους που όχι μόνο συμβαδίζουν με την ηλικία τους, αλλά και την υπερβαίνουν.

Αναπόφευκτα πήραν φωτιά τα κοινωνικά δίκτυα και τα φεμινιστικά μπλογκ κατηγορώντας τον Κρόου πως εθελοτυφλεί μπροστά στον ρατσισμό του Χόλιγουντ που αναζητά διαρκώς νέες, ωραίες και σέξι ηθοποιούς.

«Οι μεγαλύτερες πρέπει να υποδύονται τις γριές ή τις γεροντοκόρες, ενώ για τους άντρες υπάρχουν καλοί ρόλοι για όλες τις ηλικίες», είναι ένα ενδεικτικό σχόλιο.

Πάντως τον Ράσελ Κρόου έσπευσε να υπερασπιστεί η τρεις φορές βραβευμένη με Οσκαρ Μέριλ Στριπ.

«Διάβασα τις δηλώσεις του και πιστεύω πως παρερμηνεύτηκαν. Μιλούσε για τον εαυτό του», τόνισε.

«Ο δημοσιογράφος τον ρώτησε γιατί δεν κάνει ακόμα έναν “Μονομάχο”, που θα άρεσε πολύ στον κόσμο. Κι εκείνος απάντησε: “Είμαι πολύ μεγάλος. Δεν μπορώ να είμαι μονομάχος άλλο πια. Αναλαμβάνω ρόλους σύμφωνα με την ηλικία μου”. Μετά η συζήτηση συνεχίστηκε για τις γυναίκες ηθοποιούς για να επιβεβαιώσει την άποψή του και να οριοθετήσει τον εαυτό του».

Η 65χρονη Μέριλ Στριπ έκανε τις δηλώσεις στη λονδρέζικη πρεμιέρα της νέας της ταινίας «Ιnto the Woods», όπου παίζει μια γριά μάγισσα.

Οπως αποκάλυψε, τρεις φορές έχει απορρίψει ανάλογο ρόλο, ήδη από τα 40 της.

«Νομίζω ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή, όχι πριν από 25 χρόνια. Επίσης αντιδρούσα πολιτικά στην ιδέα της γριάς γυναίκας που δαιμονοποιείται και του γήρατος που τρομάζει και φοβίζει. Αυτό δεν μου άρεσε από μικρό κορίτσι, δεν μου αρέσει και τώρα».

Αντιθέτως, η νεότερή της 38χρονη Τζέσικα Τζάστεϊν διαφωνεί και επιτίθεται στον Ράσελ Κρόου. Δήλωσε στην τελετή των Νational Board of Review Awards στη Νέα Υόρκη: «Υπάρχουν αρκετές εξαιρετικές ηθοποιοί 50άρες και 60άρες, που δεν τους δίνονται ευκαιρίες. Οταν κάποιος λέει πως υπάρχουν πολλοί ρόλοι γι’ αυτές, τότε μάλλον δεν βλέπει ταινίες».

ART - ΝΕΑ
Ξεχώρισαν ΜακΝτόρμαντ και Γκάρι Ολντμαν
Βαρόμετρο των Οσκαρ, τα βραβεία SAG του Σωματείου Ηθοποιών στις ΗΠΑ, απονεμήθηκαν την Κυριακή, με την παράξενη, δραματική ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα να σαρώνει.
Ξεχώρισαν ΜακΝτόρμαντ και Γκάρι Ολντμαν
ART - ΝΕΑ
«Θέλω να ανταγωνιστώ τον Γιουσέιν Μπολτ»
Ο Γούντι Αλεν δεν επέστρεψε. Είναι πάντα εδώ! Ευφυής, ακούραστος, ανεξάντλητος, με μοναδικό χιούμορ και με γνωστές εμμονές. Στα 80 του χρόνια έχει ένα κουρδισμένο καθημερινό πρόγραμμα: ξύπνημα, εργασία,...
«Θέλω να ανταγωνιστώ τον Γιουσέιν Μπολτ»
ART - ΝΕΑ
Οι υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Ανακοινώθηκαν οι τελικές υποψηφιότητες των ετήσιων βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Πολλές οι υποψηφιότητες της ταινίας «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου (13), ενώ ακολουθούν το «Invisible» του...
Οι υποψηφιότητες των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
ART - ΝΕΑ
Bafta: Carol και Σπίλμπεργκ τα φαβορί, υποψήφιος και ο Λάνθιμος
Τις υποψηφιότητες για τα τα βρετανικά «Όσκαρ» ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική ακαδημία κινηματογράφου. Από εννέα βραβεία διεκδικούν οι ταινίες «Carol» του Τοντ Χέινς και «Γέφυρα των Κατασκόπων» του Στίβεν...
Bafta: Carol και Σπίλμπεργκ τα φαβορί, υποψήφιος και ο Λάνθιμος
ART - ΝΕΑ
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
Η αρχή και το τέλος του 68ου Φεστιβάλ Κανών συγκέντρωσαν τις καλύτερες ταινίες της διοργάνωσης: με μια άχρωμη καμπή στη μέση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τιερί Φρεμό φρόντισε να προσφέρει ένα πυροτέχνημα για...
Η τύχη του «Αστακού» στα χέρια των Κοέν
ART - ΝΕΑ
Φώτισε τις ταινίες του Μίλος Φόρμαν
Ο βραβευμένος, ίσως όχι όσο το άξιζε, διευθυντής φωτογραφίας Μίροσλαβ Oντρισεκ πέθανε πριν από λίγες ημέρες, σε ηλικία 80 ετών, στην Πράγα. Παιδί της Πράγας και του Νέου Τσέχικου Κύματος, που προετοίμασε την...
Φώτισε τις ταινίες του Μίλος Φόρμαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας