Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα ηνία σε Κιμούλη και Μανωλόπουλο

Πρόεδρος ο γνωστός ηθοποιός και διευθύνων σύμβουλος ο επί 23 χρόνια γεν. διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΠΕ/ΜΠΕ

Τα ηνία σε Κιμούλη και Μανωλόπουλο

  • A-
  • A+

Προσωπικότητες οικείες από τον χώρο του πολιτισμού, επιλογές αναμενόμενες, εκπλήξεις αλλά και πρόσωπα που φέρουν τη σφραγίδα του υπουργού Οικονομικών έκρυβε η ανακοίνωση του νέου διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Επειτα από μια συνεδρίαση που διήρκεσε σχεδόν τέσσερις ώρες, βγήκε χθες βράδυ λευκός καπνός: ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Κιμούλης από τη θέση του προέδρου και ο πρώην γενικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Νίκος Μανωλόπουλος, από αυτήν του διευθύνοντος συμβούλου είναι οι δύο άνθρωποι στους οποίους πέφτει το βάρος της διαχείρισης της ΚΠΙΣΝ Α.Ε., στην οποία πλέον περνά η διαχείριση της δωρεάς μετά την πρόσφατη παράδοση στο Ελληνικό Δημόσιο.

Κατά τα λοιπά τα μέλη του Δ.Σ. είναι οι Ματίνα Στέα (σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλάει εφτά γλώσσες και υπήρξε νομικός σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών επί δεκαεφτά χρόνια), Ανδρέας Νοταράς (επίκουρος καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο), Δημήτρης Κάρναβος (δήμαρχος Καλλιθέας) ενώ τους δύο φιλοξενούμενους οργανισμούς θα εκπροσωπούν ο διεθνής συνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, και το μέλος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος Δημήτρης Δημητρόπουλος. (Μεγάλη έκπληξη η απουσία του Σταύρου Ζουμπουλάκη.)

«Είναι αυτονόητο ότι πρόκειται για μια μεγάλη τιμή, αλλά αφήστε μου λίγες μέρες να ενημερωθώ λεπτομερώς και θα επανέλθω» ήταν τα πρώτα λόγια του Νίκου Μανωλόπουλου όταν τον αναζητήσαμε μετά την ανακοίνωση. Ο Γ. Κιμούλης από τη μεριά του μετά την εξαντλητική συνεδρίαση μπήκε κατευθείαν σε πρόβες κι επίσης δεν μπόρεσε να σχολιάσει την τοποθέτησή του στο νέο Δ.Σ.

Εμπειρος στη διαχείριση ενός μεγάλου οργανισμού, ταυτισμένος με την εποχή Λαμπράκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (απομακρύνθηκε τον Νοέμβριο του 2013 έπειτα από σχεδόν 23 χρόνια στη γενική διεύθυνση του Οργανισμού), ο Ν. Μανωλόπουλος επιστρέφει ύστερα από καιρό στα καλλιτεχνικά δρώμενα και μάλιστα σε μια εξαιρετικά απαιτητική θέση.

Οικονομολόγος με μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.Sc.) στα Δημόσια Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, μέχρι σήμερα εργαζόταν ως εμπειρογνώμονας σε θέματα πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης. Εχει συμμετάσχει σε διοικητικά συμβούλια πολιτιστικών οργανισμών και επιχειρήσεων (παραμένει μέλος του Δ.Σ. του Θεάτρου Τέχνης) κι έχει συντάξει μελέτες για θέματα πολιτιστικής, οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης.

Αυτό που προκαλεί πάντως εντύπωση είναι πως η κυβέρνηση (και συγκεκριμένα το υπ. Οικονομικών το οποίο πλέον είναι αρμόδιο για το ΚΠΙΣΝ) επέλεξε για διευθύνοντα σύμβουλο έναν άνθρωπο που έχει ταυτίσει την πορεία του με το Μέγαρο Μουσικής, παρ’ όλο που στην τελετή παράδοσης του Κέντρου στο Ελληνικό Δημόσιο ο πρωθυπουργός «κάρφωσε» ξεκάθαρα το παρελθόν του Μεγάρου λέγοντας:

«Δεν είναι σωστό να δημιουργούμε την εντύπωση ότι το Δημόσιο δεν είναι σε θέση να κρατήσει ένα στολίδι σαν κι αυτό, να το αξιοποιήσει και -γιατί όχι;- να το κάνει και καλύτερο. Δεν είναι μονόδρομος αυτή η πορεία.

»Μπορώ να σας δώσω και αντίστροφα παραδείγματα από το παρελθόν: μπορώ για παράδειγμα να σας πω για χώρους όπου η ιδιωτική πρωτοβουλία αξιοποιώντας τον δημόσιο χώρο, το δημόσιο χρήμα προκειμένου να υλοποιήσει ιδιοτελή σχέδια, τα λειτούργησε, τα αξιοποίησε -ιδιαίτερα στον χώρο του πολιτισμού- κι όταν τα φέσωσε με εκατοντάδες εκατομμύρια, τα παρέδωσε ξανά στο Δημόσιο για να μπορέσουν να ξαναλειτουργήσουν».

Ο Γιώργος Κιμούλης, από την άλλη, ήταν από καιρό ένας από τους υποψήφιους μνηστήρες για τη θέση του προέδρου, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνει δημόσιο αξίωμα. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις ισορροπίες στο Δ.Σ., το ρεπορτάζ μας επιβεβαιώθηκε και οι Λυρική Σκηνή και Βιβλιοθήκη παραμένουν αποδυναμωμένες με μόλις δύο μέλη στο επταμελές σχήμα, αν και ο νόμος όριζε ότι θα μπορούσαν μαζί να έχουν μέχρι και τρία.

  

ART - ΝΕΑ
Η Λυρική αποχαιρετά την έδρα της
Αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του οργανισμού και θέατρο στο οποίο μεγάλωσαν γενιές, το κτίριο της οδού Ακαδημίας θα παραμείνει για πάντα ο χώρος που μας έμαθε τι σημαίνει όπερα, το σημείο της πόλης που...
Η Λυρική αποχαιρετά την έδρα της
ART - ΝΕΑ
Στο μυαλό του Ρέντσο Πιάνο
Στάση στην Αθήνα κάνει η εντυπωσιακή έκθεση με μακέτες των σπουδαιότερων έργων του πρωτοποριακού Ιταλού αρχιτέκτονα, από τον τερματικό σταθμό του διεθνούς αεροδρομίου στην Οσάκα μέχρι το μουσείο Whitney στη...
Στο μυαλό του Ρέντσο Πιάνο
ART - ΝΕΑ
Πυροτέχνημα Κιμούλη;
Και ξαφνικά χθες ένα όνομα έβαλε φωτιά στην πολιτιστική επικαιρότητα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», ο Γιώργος Κιμούλης αναλαμβάνει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στο ΚΠΙΣΝ; «Δεν σχολιάζω φήμες»...
Πυροτέχνημα Κιμούλη;
ART - ΝΕΑ
Η Λόρι Αντερσον στο Κέντρο Πολιτισμού Νιάρχος
Αρχισαν οι μεγάλες εκπλήξεις από το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Και η πρώτη ακούει στο όνομα Λόρι Αντερσον. Η σπουδαία Αμερικανίδα καλλιτέχνις θα είναι φέτος προσκεκλημένη καλλιτεχνική...
Η Λόρι Αντερσον στο Κέντρο Πολιτισμού Νιάρχος
ART - ΝΕΑ
Στα ύψη με 6,3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2019
Δεν ήταν μια μόδα που πέρασε, ούτε μια βόλτα που κάναμε και μετά ξεχάστηκε. Δεν ήταν μόνο ένα αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα του Ρέντσο Πιάνο αλλά αναδείχτηκε κορυφαίο τοπόσημο της πόλης.
Στα ύψη με 6,3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2019
ART - ΝΕΑ
Νέα πρόεδρος στη Λυρική
Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η υπουργός Λίνα Μενδώνη αποδέχτηκε την παραίτηση -την από 9ης Δεκεμβρίου υποβληθείσα- του Βασίλη Καραμητσάνη από τη θέση του προέδρου του...
Νέα πρόεδρος στη Λυρική

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας