• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.4°C / 28.0°C
    3 BF
    50%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 24.8°C / 29.1°C
    2 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 26.6°C
    0 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    3 BF
    56%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.0°C / 26.5°C
    0 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 22.9°C
    1 BF
    45%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    45%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.5°C / 28.0°C
    4 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.8°C
    2 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.2°C / 27.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 24.5°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.4°C / 27.7°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    3 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.6°C / 28.2°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.3°C / 27.1°C
    2 BF
    37%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 22.7°C / 27.3°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    1 BF
    37%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τo Cinobo σε έναν χρόνο έγινε ακαταμάχητο

  • A-
  • A+
Η πρώτη ελληνική συνδρομητική streaming πλατφόρμα σβήνει το πρώτο της κεράκι με 1.000 εξαιρετικές ταινίες, συνεχή αύξηση των συνδρομητών της και κάθε τόσο και μια έκπληξη. Η managing director της ,Δάφνη Μπεχτσή, κάνει έναν απολογισμό και επιβεβαιώνει τη φιλοσοφία της: «Απεμπλοκή από την εμπορικότητα, ούτε μία “κακή” ταινία στον κατάλογό μας».

Πέρυσι τέτοια μέρα, 12 Μαρτίου, μπήκε το Cinobo στις ζωές των Ελλήνων (σε Ελλάδα και Κύπρο) σινεφίλ. Η πρώτη ελληνική συνδρομητική streaming πλατφόρμα με έμφαση στο καλό σινεμά, το «Netflix των σινεφίλ», όπως έγραφε η «Εφ.Συν.». Η Δάφνη Μπεχτσή, managing director της πλατφόρμας, από οικογένεια με κινηματογραφική παράδοση, κόρη του διανομέα Χρήστου Μπεχτσή, μας δήλωνε τότε: «Είμαι αισιόδοξη, η Ελλάδα αγαπάει αυτό το σινεμά, όλα τα σημάδια που έχουμε είναι ενθαρρυντικά».

Σήμερα πια, βετεράνοι της καραντίνας, βλέποντας μόνο στα όνειρά μας κανονικές προβολές σε κλειστές αίθουσες, έχουμε βρει στο Cinobo το καλύτερο αποκούμπι. Και όχι επειδή το Netflix πλημμύρισε σκουπίδια. Ούτε επειδή περιφρονούμε το αξιαγάπητο, δημόσιο Ertflix. Αλλά γιατί το Cinobo με εκπληκτικούς ρυθμούς, γνώση και επαγγελματισμό, έγινε απλούστατα ακαταμάχητο. Οι 300 ταινίες του έφτασαν σιγά σιγά τις χίλιες. Προστίθενται, όπως μας λέει η κυρία Μπεχτσή, κατά μέσον όρο είκοσι κάθε μήνα, πάνω από μία κάθε δύο μέρες. «Και το πιο σημαντικό είναι ότι όλες επιλέγονται μία προς μία».

Δεν κρύβει τη χαρά της. Στα πρώτα γενέθλια του Cinobo μπορεί να πει: «Πετύχαμε τους στόχους μας και τους ξεπεράσαμε - και σε αριθμό συνδρομητών. Δεν αγωνιούμε πια, κινούμαστε με ασφάλεια». Δεν κρύβει, βέβαια, ότι «όπως κάθε start up είχαμε και τις δύσκολες στιγμές μας, ξεκινήσαμε άλλωστε με μια πολύ μικρή ομάδα, τρία άτομα ουσιαστικά και τώρα γίναμε δώδεκα. Ετσι, μετά από μια πολύ δυναμική αρχή, αφού ήμασταν κάτι που έλειπε και συζητήθηκε, εκεί γύρω στο καλοκαίρι, με το άνοιγμα και τον κόσμο να έχει ανάγκη από ζωντανό θέαμα και κοινωνικοποίηση, είχαμε μια ελάχιστη στασιμότητα. Κι όμως, δεν μας στενοχώρησε, χαρά μάς έδωσε, φιλοσοφία μας είναι ότι οι ταινίες πρέπει να βγαίνουν στη μεγάλη οθόνη».

H δουλειά του Cinobo είναι άλλη. Φυσικά και δεν λέει όχι σε νέες κυκλοφορίες, που τις ψάχνει με επιμονή, αλλά και διακριτικότητα στα φεστιβάλ, με πρόσφατη μεγάλη επιτυχία την εξασφάλιση των δικαιωμάτων της ταινίας του φοβερού Ρουμάνου Ράντου Ζούντε, «Bad Luck Banging or Loony Porn», που κέρδισε τη Χρυσή Αρκτο στο Βερολίνο.

«Δεν θέλουμε να μπαίνουμε στα πόδια των διανομέων, δεν είναι αυτός ο ρόλος μας· θέλουμε απλώς να επιλέγουμε μία ή δυο ταινίες, που θεωρούμε ότι είναι επένδυση για το μέλλον της πλατφόρμας μας λόγω της καλλιτεχνικής τους αξίας», εξηγεί η Δάφνη Μπεχτσή. «Βασικός μας στόχος, όμως, με τον κατάλογο του Cinobo είναι να δώσουμε μεγάλη διάρκεια ζωής σε ταινίες, παλιά κλασικά αριστουργήματα ή νεότερες μεγάλης αξίας, που ίσως δεν προσέχτηκαν όσο τους άξιζε όταν βγήκαν στις αίθουσες. Να μην παίζονται λίγο οι ταινίες και εξαφανίζονται. Επίσης, τελείως ακομπλεξάριστα, να απεμπλακούμε από το τριπάκι της εμπορικότητας, στο οποίο επί χρόνια βρίσκεται η αγορά. Να διαλέξουμε ταινίες με κριτήριο την ψυχαγωγία και την καλλιτεχνική αξία. Καμία “κακή” ταινία να μην ανεβεί στο Cinobo. Kαι φαίνεται ότι η “συνταγή” μας έπιασε το κοινό».

Ξέρουν πάνω-κάτω το προφίλ των συνδρομητών. Ενα ευρύ φάσμα ηλικιών, από 18 έως 65 και άνω, με ένα πικ στις ηλικίες 25-45. Και εντελώς μοιρασμένο ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες. Οι χρήστες του Cinobo έχουν μια πυκνή επαφή με την πλατφόρμα, η οποία σκίζει στο επικοινωνιακό της σκέλος. Newsletter, πλούσιο μπλογκ σαν τα καλύτερα κινηματογραφικά περιοδικά και παρουσία στα σόσιαλ μίντια προωθούν και εξηγούν τον κάθε νέο τίτλο. Και όλα αυτά, γίνονται από τη δεμένη ομάδα των δώδεκα ατόμων.

Είναι λογικό, αφού, όπως επισημαίνει η Δάφνη Μπεχτσή, είναι νέοι άνθρωποι, που πέρα των άλλων προσόντων τους (εμπειρία σε μίντια και τεχνολογίες) έχουν κυρίως μια μεγάλη αγάπη για το σινεμά. «Και φυσικά δίνω πολλά κρέντιτς στην ομάδα του προγράμματος».

Εμείς να δει. Ιδού μια πρόχειρη αναφορά στα πρόσφατα διαμάντια ή στα μελλοντικά - του Μαρτίου. Τσιώλης, Κακογιάννης (βασικό στοιχείο της ταυτότητας του Cinobo η στήριξη του ελληνικού σινεμά), πέντε αποκαταστημένα αριστουργήματα του Γουόνγκ Καρ-γουάι και μια ταινία, «Η γυναίκα των δακρύων», του περίφημου Χάιρο Μπουσταμάντε από τη Γουατεμάλα, που πάει σφαίρα στα Οσκαρ Ξένης Ταινίας, μπήκε ήδη στη λίστα των εννέα.

Τελειώνοντας, η Δάφνη Μπεχτσή στέλνει ένα μήνυμα στον ελληνικό χώρο του οπτικοακουστικού. «Ερχεται τέτοια φουρτούνα, οι εξελίξεις που θα γίνονταν σε χρόνια συνέβησαν σε πέντε μήνες, οι streaming υπηρεσίες κολοσσοί απέκτησαν εκατομμύρια επιπλέον χρήστες και καταφτάνουν στη γειτονιά μας και νέοι παγκόσμιοι παίχτες. Για να μπορέσει η εγχώρια αγορά να ανταγωνιστεί το κύμα που έρχεται και να κρατήσει ένα μερίδιο, χρειάζεται να συνεργαστούμε όλοι. Από τον διανομέα και τον παραγωγό μέχρι τις πλατφόρμες streaming. Να ξεπεράσουμε όσα κάναμε μέχρι τώρα και να σκεφτούμε και λίγο outside the box».

Top Ten ενός χρόνου θέασης

▶ «Μνήμες φόνων» του Μπονγκ Τζουν-Χο
▶ «Δέκα ύποπτοι για φόνο» του Ζιλ Πακέ-Μπρενέ
▶ «Στη γη του άγριου μελιού», ντοκιμαντέρ των Ταμάρα Κοτέφσκα-Λιούμπομιρ Στεφάνοφ
▶ «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου
▶ «Τα κορίτσια της Χρυσής Αυγής», ντοκιμαντέρ του Χόβαρντ Μπούστνες
▶ «Μαζί σου κι ας πεθάνω» του Τζος Λόσον
▶ «Κάιρο Eμπιστευτικό» του Ταρίκ Σαλέχ
▶ «Το ξέρουν όλοι» του Ασγκαρ Φαραντί
▶ «Η υπηρέτρια» του Παρκ Τσαν-γουκ
▶ «Babyteeth» της Σάνον Μέρφι

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μίκης Θεοδωράκης: Η δυναμική του στον κινηματογράφο
Μεγαλειώδης συνθέτης ο Μίκης χάρισε την μουσική του σε περισσότερες από 22 ελληνικές και ξένες ταινίες και ταξίδεψε τις ελληνικές νότες σε κάθε μήκος και πλάτος της Γης χάρη στο υπέροχο ζεϊμπέκικο, στον...
Μίκης Θεοδωράκης: Η δυναμική του στον κινηματογράφο
ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΒΙΒΛΙΑ
«Η μετανάστευση είναι τραύμα διαχρονικό και πολυεπίπεδο»
Ο 33χρονος συγγραφέας, Χρήστος Αρμάντο Γκέζος, που ήρθε στην Ελλάδα μικρός από τη Χιμάρα, με το μυθιστόρημά του «Χάθηκε Βελόνι» καταθέτει τις περιπέτειες μιας οικογένειας από την Αλβανία του προηγούμενου αιώνα...
«Η μετανάστευση είναι τραύμα διαχρονικό και πολυεπίπεδο»
ΣΙΝΕΜΑ
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
Τα ’φερε έτσι τα πράγματα η πανδημία που αυτό το καλοκαίρι τα θερινά σινεμά είναι η χαρά του καλού ελληνικού κινηματογράφου. Αυτή την εβδομάδα είχε σειρά η πιο αντεργκράουντ όλων, το γεμάτο κέφι ρόουντ μούβι...
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας φονικός ιός, ένας άνδρας και πολλές γυναίκες
Μαύρη κωμωδία για μια πανδημία, με μερικά σκληρά ερωτήματα, είναι η ταινία «Δεν θέλω να γίνω δυσάρεστος, αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό». Εξαιρετικό καστ και κωμικό ρεσιτάλ από τον Βαγγέλη...
Ενας φονικός ιός, ένας άνδρας και πολλές γυναίκες
ΣΙΝΕΜΑ
566 επαγγελματίες του Kινηματογράφου υπέρ του ΕΚΚ
Στόχος να φωτίσουν, όπως λένε, τα αληθινά γεγονότα γύρω από τις τελευταίες εγκρίσεις του ΕΚΚ και τη συκοφαντική και απολύτως άδικη επίθεση που εξαπέλυσαν κάποιοι κινηματογραφιστές.
566 επαγγελματίες του Kινηματογράφου υπέρ του ΕΚΚ
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου με τίτλο «Monday» έρχεται να μας παρουσιάσει μία παθιασμένη αλλά και δύσκολη ερωτική σχέση δύο Αμερικανών στην πιο αισθησιακή και ζωντανή Αθήνα.
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας