Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι αγωγές, οι πολιτικοί και η κριτική

Οι αγωγές, οι πολιτικοί και η κριτική

  • A-
  • A+

Ενα από τα θλιβερά φαινόμενα που «ανθούν» τα τελευταία χρόνια στον χώρο του Τύπου είναι οι αγωγές πολιτικών κατά δημοσιογράφων· θλιβερό και επονείδιστο για τους ενάγοντες, οι οποίοι αποδεικνύονται ελάχιστοι στον «πόλεμο» των ιδεών και της επικοινωνίας. Οι φορείς των ιδεών δεν είναι τι άλλο παρά η προσπάθεια των φυσικών προσώπων να επικρατήσουν διά της ιδεολογίας τους στην κατάκτηση της εξουσίας -εξ ου η πολεμική ορολογία στην επικοινωνιακή ατμόσφαιρα.

Είναι λυπηρό πολιτικοί να μην ανέχονται τη σκληρή κριτική και να προσπαθούν παντί τρόπω και σθένει να ποινικοποιήσουν τον Λόγο και να πνίξουν έτσι κάθε μορφή αμφισβήτησης και κάθε έλεγχο των «οργάνων» του πολιτεύματος. Υποτίθεται ότι η εκλογή τους τους έχει προσκομίσει πολιτική δύναμη και νομίζουν ότι μπορούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και την ίδια τη Δικαιοσύνη -ανόητη τούτη η «θεωρία» τους (και επικίνδυνη βεβαίως όταν φτάνει στα άκρα).

Με πρόσχημα ότι θίγεται η υπόληψή τους, η καριέρα τους και άλλα «πολύτιμα» για την προσωπικότητά τους και το μέλλον τους οδηγούν στα δικαστήρια (που επιλύουν διαφορές αστικού δικαίου) όσους εναντιώνονται στις δικές τους βεβαιότητες και ιδεολογίες, απαιτώντας εξωφρενικά ποσά από τους δημοσιογράφους· ποσά που μαθηματικά (θα) επιφέρουν την οικονομική και φυσική τους εξόντωση.

Αυτό μοιάζει σχεδόν ανήθικο· εάν νομίζουν ότι θίγονται ανεπανόρθωτα, μπορούν να καταφύγουν στη νόμιμη δικαστική οδό και όχι να απαιτούν χρηματικές αποζημιώσεις. Μπορούν επίσης να απαντήσουν με δικά τους συντριπτικά (εάν έτσι νομίζουν) επιχειρήματα και να εκθέσουν, με δημοκρατικό τρόπο, ανεπανόρθωτα στην κοινή γνώμη τον οποιοδήποτε «υβριστή».

Είναι κοινός τόπος ότι τα όρια μεταξύ κριτικής και ύβρεως είναι δυσδιάκριτα ενίοτε, όταν πηγή του λόγου είναι η εμπάθεια και όχι η καλή προαίρεση, το μίσος και η σκοπιμότητα δηλαδή και όχι η διαύγεια και η αλήθεια. Επίσης αλήθεια είναι ότι τινές δημοσιογράφοι τσαλαπατούν πολλές φορές τον Κώδικα Δεοντολογίας, που καθορίζει τα ηθικά και πολιτικά όρια εντός των οποίων οφείλουμε άπαντες να κινούμεθα.

Είναι ένα από τα φάλτσα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, που όμως διορθώνεται στην Πνύκα και στην «αρένα» του διαλόγου. Καλείται ο καθείς να αποδεικνύει καθημερινά την πίστη του και τον σεβασμό του στις δημοκρατικές διαδικασίες, κυρίως τον σεβασμό του στην προσωπικότητα του αντιπάλου, στην ηθική του οντότητα (που είναι ιερό δικαίωμα για όλους ανεξαιρέτως).

Ολα αυτά δεν σημαίνουν ότι προκειμένου να «προστατευτούμε» από τους διαβολείς της δημόσιας ζωής πρέπει να τους στείλουμε ανυπερθέτως στο πυρ το εξώτερον· τουναντίον είναι υποχρέωση να τους αποδείξουμε ότι η ανώτερη συμπεριφορά είναι ίδιον πολιτισμένων ανθρώπων και ότι η δικαιοσύνη είναι εσωτερικό θέμα της κοινωνίας (της συνύπαρξης). Δεν είναι όλα τα ανθρώπινα συμφέρον και εκδίκηση -η συνεννόηση και η κατανόηση όφειλαν να προηγούνται κάθε αυθαίρετης και επιπόλαιης απόφασης.

Ο Καμμένος και ο κάθε Καμμένος έχουν άδικο όταν προβαίνουν σε τέτοιες εκδικητικές (και απολίτιστες, κατ' εμέ) ενέργειες. Τα υπόλοιπα είναι νομικίστικα τεχνάσματα και συστημικές προκαταλήψεις -τροφή για τους αργόσχολους δημοσιολογούντες...

 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τη λυσσασμένη αντιπολίτευση
Αλλο πράγμα η κριτική προς την κυβέρνηση, επιθυμητή και αναγκαία, με όρους πολιτικούς εννοείται, και εντελώς διαφορετική η λυσσασμένη στην οποία [λυσσασμένη] επιδίδονται τινές των δημοσιογράφων του ΣΚΑΪ και...
Για τη λυσσασμένη αντιπολίτευση
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Συνομιλητές δίχως πρόσωπο
Εχει γούστο, όσο και να απελπίζεσαι για την κατάντια, να βλέπεις πόσο καλοί μαθητές είναι οι προσκεκλημένοι, πόσο έχουν οικειωθεί με την ανοίκεια επαφή. Πάει και ο διάλογος, πάει και η ανταλλαγή...
Συνομιλητές δίχως πρόσωπο
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Κοκόρια, κοτσύφια, μέτρα, δημοσιογράφοι
Από τη στιγμή που έχουν σιωπηρά συμφωνήσει, σχεδόν όλοι στο Κοινοβούλιο, ότι δεν υπάρχει ηθική στην πολιτική, ότι οποιοσδήποτε μετέρχεται οποιοδήποτε μέσο προκειμένου να κατακτήσει την εξουσία, ε, δεν υπάρχει...
Κοκόρια, κοτσύφια, μέτρα, δημοσιογράφοι
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Τα μη όντα να...
Και όμως είναι πολύ πιθανό την ώρα που ο Ρουπακιάς δολοφονούσε εν ψυχρώ τον Παύλο Φύσσα να νόμιζε ο δόλιος ότι διαπράττει κάτι απλό, κάτι που η οργάνωσή του θα μπορούσε να το δικαιολογήσει και να απαλλάξει και...
Τα μη όντα να...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Νέος, σκληρός, δεξιός λαϊκισμός
Στο δικό του προφανώς θολωμένο μυαλό έβλεπε οράματα και θάματα να συμβαίνουν στα «υπόγεια» του Μαξίμου: πλέμπα δημοσιογράφων να λείχει τα υποδήματα ενοίκων του κτιρίου, βαρεμένους από την κατανάλωση χασίς και...
Νέος, σκληρός, δεξιός λαϊκισμός
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Αναστάσιμα...
Πώς να καθίστατο δυνατό να μη δίνει κανείς σημασία σε υπουργικές ρήσεις που δεν προάγουν στο παραμικρό τον πολιτισμό -τη συνύπαρξη. Βεβαίως ούτε και στον παρεπόμενο λόγο, είτε αυτός εκφέρεται από τα...
Αναστάσιμα...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας