Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενα πλεούμενο κατά της αδράνειας

Ενα πλεούμενο κατά της αδράνειας

  • A-
  • A+

Είναι σχεδόν ανόητο να ασχολείται κάποιος με τα ολισθήματα (ήπια έννοια) και τις κυβιστήσεις (ηπιότερη έννοια) ή με τις εκρηκτικές αρλούμπες που εκσφενδονίζουν κορυφαία (sic) στελέχη της κυβέρνησης.

Είναι ανέντιμο -θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος- να λοιδορείς ή να βιαιοπραγείς πάνω σε πληγωμένα, ταπεινωμένα σαρκία.

Μεγαλόθυμος και χριστιανίζων θα ήταν αυτός ο κάποιος. Θα εννοούσε, υποθέτω, ό,τι και ο Μένανδρος: δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται.

Δεν αξίζει επίσης να ασχολείται κάποιος άλλος με τούτη την «αριστερή» κυβέρνηση ακριβώς διότι (μας) απέδειξε τι είναι ή τι μπορεί να κάνει μια «αριστερή» κυβέρνηση, μας απελευθέρωσε, άρα, από εμμονές, αυταπάτες, ψευδαισθήσεις κτλ.

Ωστε κάπου αλλού πρέπει να αναζητήσουμε αυτήν την πολυπόθητη Αριστερά, κάποιον άλλον τόπο να ανακαλύψουμε. Αλλά δεν χρειάζεται· ο τόπος αυτός είναι γνωστός σε όλους και δεν είναι παρά η Δημοκρατία, η εξουσία του λαού (και όχι η εξουσία στον λαό).

Δεν έχουν πειστεί όλοι (και ας το πλασάρουν μ’ επιτηδειότητα και δεξιοσύνη κυβερνώντες και δανειστές) ότι δεν υπήρχε (δεν υπάρχει) άλλος τρόπος-δρόμος πλην αυτός του μνημονίου και άρα πρέπει να το αποδεχτούμε, να βάλουμε την ουρά (και την Αριστερά!) στα σκέλια, να παραδοθούμε, να βροντοφωνάξουμε μαζί με τους άκαμπτους φιλελεύθερους ότι There is No Alternative - Δεν Υπάρχει (καμία) Εναλλακτική Λύση.

Η κοινωνία δεν παραιτείται και ας διαψεύστηκε (πολύ) μεγάλο κομμάτι της από τον πρωθυπουργό και τους περί αυτόν. Ο τρόπος που προτείνει η Πλεύση Ελευθερίας λ.χ. είναι ο συμμετοχικός, αμεσοδημοκρατικός, κινηματικός δρόμος, χωρίς «παιδιά» του κομματικού σωλήνα.

Τρόπος που βρίσκεται κοντά σε αρκετά κινήματα που κινούνται στην αυτονομία και την αυτοδιαχείριση, αλλά που αρνούνται να ενταχθούν στην κατ’ επίφασιν δημοκρατία του κραταιού (αλλά και διεφθαρμένου) πολιτικού συστήματος.

Στο πλαίσιο αυτό (του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος και της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας) η Πλεύση Ελευθερίας φαντάζει σαν μια τελευταία προσπάθεια να ενσαρκωθεί ένα πολιτικό κίνημα από τα κάτω, από την ίδια την κοινωνία, ανοιχτό και δημοκρατικό.

Δεν γνωρίζω τις σχέσεις της με τα συνεργατικά-συνεταιριστικά εγχειρήματα και εάν υπάρχουν διαδικασίες πολλών επιπέδων (φυσική παρουσία σε ανοιχτές συγκεντρώσεις-συνελεύσεις, διαδικτυακή διαβούλευση και συμμετοχή, θεματικές επεξεργασίες, τοπικά δημοψηφίσματα).

Μέσα σ’ όλο αυτό το δήθεν και την εξουσιομανία, την υποταγή και την απογοήτευση, είναι πιθανό ένα πλεούμενο να καταφέρει να σπάσει την κρούστα της αδράνειας και της απελπισίας. Οχι μόνο του προφανώς, παρά με την ίδια την κοινωνία (όπου υπάρχει ακόμη κοινωνία), έξω από κομματικούς μηχανισμούς και κομματικές ισορροπίες, προκατειλημμένα και προκατασκευασμένα εκλογικά αποτελέσματα.

Ολα αυτά αφορούν εκείνους που δεν μπορούν να δουν το ξεθεμελίωμα του πολιτικού συστήματος αλλά πιστεύουν σε κάτι καινούργιο εντός αυτού και δυναμικό, ικανό να ξαναφέρει την ελπίδα.

 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Κυβερνητικό και αντιπολιτευτικό επίπεδο
Ατάραχοι οδεύουμε οι πλείστοι προς... Πού πάμε αλήθεια; Αυτή η αταραξία... Μήπως θεωρούμε ότι είναι και όπλο μας; Είμαστε ένα κράτος, ο λαός του οποίου ουδέποτε έκανε κάτι ολοκληρωμένα. Ισως αυτό και να μας...
Κυβερνητικό και αντιπολιτευτικό επίπεδο
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Καλό και κακό
Αυτή είναι όλη η «φιλοσοφία» της κυβέρνησης, αποδεκτή από τους χειροκροτητές της. Οποιος δεν την αποδέχεται, ή απεργάζεται την πτώση της ή είναι δεξιός -και καθαρίσαμε! Πλήρης αντιστροφή εννοιών και...
Καλό και κακό
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Oι ελίτ και η κοινωνία (μας)
Oι περισσότεροι αναλυτές της οικονομικής και πολιτικής συγκυρίας έχουν έξω από τον ορίζοντα της σκέψης τους την πραγματικότητα, που δεν είναι άλλη από τη βίαιη και βάναυση εκμετάλλευση των κοινωνιών από...
Oι ελίτ και η κοινωνία (μας)
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
H ελληνική αστυνομία στα καφενεία
Φουντώνει η συζήτηση στο καφενείο για τη συμπεριφορά της νέας κυβέρνησης. Το παιγνίδι όλο είναι στις διαπραγματεύσεις, λέει ο ένας, ναι, αλλά κι εγώ θέλω να νιώσω ελεύθερη από την παρουσία των μπάτσων,...
H ελληνική αστυνομία στα καφενεία
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Tης αγάπης...
​Εκεί που τα χάνουν οι πολιτικοί και γενικά οι άνθρωποι οι κανονικοί είναι όταν οι αντίπαλοί τους, αντί να τους επιτίθενται, εκδηλώνουν αισθήματα συμπάθειας, ακόμα και φιλίας, ακόμα και αγάπης. Συμβαίνει...
Tης αγάπης...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Περί ομονοίας...
Η ψεύτικη διαπάλη που επικρατεί και που τη λένε ιδεολογική δεν είναι τίποτε άλλο από την απόφαση που παίρνει ο καθείς ποια θα είναι η στάση του απέναντι στην εξουσία. Η μόνη διαπάλη που βρίσκεται κοντά στην...
Περί ομονοίας...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας