• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.2°C / 28.4°C
    2 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.9°C / 24.4°C
    2 BF
    70%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.0°C / 27.0°C
    1 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.9°C
    2 BF
    94%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.4°C / 18.7°C
    0 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.2°C / 23.2°C
    1 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 27.2°C
    3 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.1°C / 22.9°C
    2 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.3°C / 25.4°C
    0 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    3 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    60%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.9°C
    3 BF
    88%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 19.5°C / 25.5°C
    2 BF
    69%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    2 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 27.1°C
    2 BF
    89%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.3°C / 21.0°C
    1 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.0°C / 22.8°C
    2 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    69%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και οι αρχαίοι

  • A-
  • A+

Δεν έχει κανείς απαιτήσεις από το «είδος» των πολιτικών μας να έχουν καλή σχέση με την αρχαιοελληνική γραμματεία –αυτό δα έλειπε· έχουν τόσες έγνοιες οι άνθρωποι: να λύσουν τα προβλήματα της χώρας, να υπερασπίσουν τα δίκαια των εργαζομένων, να σώσουν την πολιτεία από χρεοκοπίες και ξένους επίβουλους ώστε αδυνατούν να βρουν άλλο χρόνο από αυτόν που αφιερώνουν για να μας σώσουν. Δεν υπάρχουν και πολλοί φιλόλογοι ή ποιητές και συγγραφείς στο ελληνικό Κοινοβούλιο για να έχουν γνώση των αρχαίων. Δεν τους ψέγει κανείς – ο καθείς εφ’ ω ετάχθη, αλλά μη φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν για να στολίσουν τάχα τον λόγο τους και να επιδείξουν την [ελλιπή ή ελαφρά ή εξ ακοής] αρχαιογνωσία τους, όπως έκανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μπερδεύοντας τον Σωκράτη με τον δραματικό ποιητή Σοφοκλή. Οι αρχαίοι Ελληνες δεν είναι εύκολοι, όχι στην κατανόησή τους αλλά στην πρωτοπόρα, πολυπρισματική γλώσσα-σκέψη τους, άρα πρέπει κανείς να αφιερώσει πολύ χρόνο από τη ζωή του για να καταφέρει κάπως να «συνομιλήσει» μαζί τους.

Επίσης, όταν καταπιάνεται κανείς μαζί τους, ξεχνά τα γλυκανάλατα περί αρετής, δημοκρατίας, πολιτισμού, όπως τα εισπράττουμε από την απίστευτη κρατική παιδεία –δεν ζούσαν οι άνθρωποι σε ηρεμία, ευθυμία και γαλήνη, λουσμένοι στο δίκαιο και την ισότητα, ούτε είχαν καταφέρει το κάλλος, την ομορφιά και το «ήρεμο μεγαλείο»– έκαναν αγώνα για να τα κατακτήσουν διότι ήξεραν ότι μέσα τους κατοικούν άγρια θηρία ανέλεγκτα, εξώλογα, παράλογα, «έτοιμα –όπως σημειώνει ο νεαρός Νίτσε– να χυμήξουν να αλληλοσπαραχτούν –χωρίς το παραμικρό βάρος στη συνείδησή τους! Κι ο θαυμαστός εκείνος πολιτισμός τους, ο κ ά θ ε Πολιτισμός... –σίγουρα θέλετε να δείτε σε ποια βάση οικοδομήθηκε; Οι Ελληνες ήταν σκληροί σαν τη Φύση, ήσαν το παιδί που χτίζει και γκρεμίζει κόσμους κατά το κέφι τής κάθε του στιγμής».

Τα ως άνω ίσως προσβάλλουν το ιδανικό που έχουμε για αυτούς τους προγόνους, την αισθητική μας ίσως [σίγουρα ενόχλησε την αισθητική των Ευρωπαίων]. Εάν τους αναγνώσουμε με τη δέουσα προσοχή, θα δούμε την τιτάνια προσπάθεια να «σμιλέψουν» το τραγικό, διαμελίζοντας προς τούτο τον μύχιο ψυχισμό τους, φέρνοντας στην επιφάνεια τα άλογα που αναφέραμε. Από τέτοιες αγριότητες ξεπήδησαν οι τέχνες και ο πολιτισμός και όχι από χαζοχαρούμενους τεμπέληδες που δεν ήξεραν πώς να περάσουν την ώρα τους –ο φθόνος ήταν η κινητήρια δύναμη· ουκ εά με καθεύδειν το του Μιλτιάδου τρόπαιον, έλεγε ο Θεμιστοκλής [είχε χάσει τον ύπνο του ο άνθρωπος], φθονώντας την επιτυχία του νικητή του Μαραθώνα. Μίσος από τον έναν δημιουργό για τους προηγούμενους, ακριβώς γιατί αυτοί ήθελαν να είναι καλύτεροι. Αφθονα τα παραδείγματα ζηλοφθονίας μεταξύ των ποιητών και φιλοσόφων, γλυπτών και άλλων.

Τι θέλει και μπλέκει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με τέτοια ζητήματα; Καλύτερα να τους αφήσουμε στην ησυχία τους τους μακρινούς εκείνους προγόνους, εκτός εάν αποφασίσουμε να τους αγαπήσουμε, μπας και συνεννοηθούμε [όχι με αυτούς, αλλά με τους εαυτούς μας].

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Τα φιλελεύθερα, τόσο δεξιά, ΜΑΤ της βίας
Το ήθος αυτών των οργάνων είναι γνωστό στην ελληνική κοινωνία, οπότε δεν έχει νόημα να ασχολείται κανείς μαζί τους, έλα όμως που η βία που χρησιμοποιούν έχει γίνει η κύρια [κατασταλτική] πολιτική της...
Τα φιλελεύθερα, τόσο δεξιά, ΜΑΤ της βίας
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Κωμικός πρωθυπουργός και χιουμορίστας Ευκλείδης
Τουλάχιστον ας πάψει να μας εμπαίζει και να λοιδορεί -απροκάλυπτα- τη φτώχεια μας μιλώντας για «ολισμό» και για το τι [δεν] είναι το παν και κουραφέξαλα - παραείναι προκλητικός.
Κωμικός πρωθυπουργός και χιουμορίστας Ευκλείδης
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Μικρός πρωθυπουργός για μεγάλες αποφάσεις
Mπορούμε να φανταστούμε τι λεξιλόγιο θα χρησιμοποιούσε ο κ. Βαρουφάκης, απευθυνόμενος στον Ελληνα πρωθυπουργό, αν ήσαν κάπου απομονωμένοι οι δυο τους και όχι στη Βουλή.
Μικρός πρωθυπουργός για μεγάλες αποφάσεις
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Λαϊκισμός και αστική, δήθεν, αυτοπεποίθηση
Κάτι διαφεύγει από τους πολιτικούς με αστική –ας μη γελάσουμε εντούτοις– αυτοπεποίθηση, κάπως φαίνεται να ζουν στη ματαιοδοξία της τάξης τους, δεν έχουν προφανώς αντιληφθεί την εξέλιξη της κοινωνίας και την...
Λαϊκισμός και αστική, δήθεν, αυτοπεποίθηση
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για την πολιτική ψευδολογία τους
Oσοι υποστηρίζουν με μανία και αυταπάρνηση την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη δεν το κάνουν λόγω ιδεολογίας ή πίστης ξέρω γω σε φιλελεύθερες αρχές και αξίες αλλά λόγω, κυρίως, ωφελιμισμού και μίσους ταυτόχρονα...
Για την πολιτική ψευδολογία τους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας