• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.5°C / 34.6°C
    4 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.1°C / 33.2°C
    2 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.5°C / 35.4°C
    3 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    2 BF
    35%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 29.1°C
    4 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    33°C 27.9°C / 36.6°C
    0 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 29.5°C / 33.1°C
    4 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    2 BF
    33%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.4°C
    3 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.0°C / 31.9°C
    0 BF
    37%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.8°C / 30.4°C
    3 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 31.2°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    74%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 34.5°C / 35.9°C
    2 BF
    30%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    35°C 29.5°C / 35.5°C
    2 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    5 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 28.8°C / 34.8°C
    3 BF
    26%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.3°C / 27.7°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.6°C / 33.9°C
    3 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    36%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για το «ναι σε όλα»...

  • A-
  • A+

O εικοστός πρώτος αιώνας δεν προσφέρεται για ανάγνωση βιβλίων και, παραδόξως, οι άνθρωποι δεν έχουμε χρόνο να σκεφτούμε [ό,τι ανώτερο διακρίνει το είδος είναι η σκέψη – η πράξη έρχεται δεύτερη και ας φαντάζει ότι έχει τα πρωτεία]. Η σκέψη, αλλά και τα πάθη είναι πλέον κατευθυνόμενα, έρχονται άνωθεν· μόνο η ομιλία και η τρέλα μάς έχουν απομείνει, αλλά ακόμη και τούτα δεν τα ελέγχουμε.

Δεν χρειάζεται να ρωτήσει κανείς αν ελέγχεται η τρέλα, όλοι όμως έχουμε επιτέλους αντιληφθεί ότι ζούμε σε έναν παρανοϊκό κόσμο. Πώς έχουμε καταλήξει σε αυτήν την αντίληψη, ο εαυτούλης μας μόνο το ξέρει, αν και αυτό αμφίβολο το βλέπω, ειδικά όταν καλούμαστε να είμαστε μαζί και να αντιμετωπίσουμε κάτι μαζί [την αντιλαϊκή κυβέρνηση, ας πούμε χαριτολογώντας].

Ακούει κανείς τους πολιτικούς και δεν πιστεύει στ’ αυτιά του. Αναρωτιέται αν πατάνε στη γη, αν έχουν επαφή με την πραγματικότητα, αν είναι σε θέση να συνομιλήσουν με τους πραγματικούς, καθημερινούς ανθρώπους – όχι όλοι οι πολιτικοί, αλλά σίγουρα οι περισσότεροι, σε όποιον χώρο κι αν εκδιπλώνουν τις πολιτικές τους αρετές και ικανότητες, εφόσον βεβαίως έχουν ενασχοληθεί με την ανάλυση της έννοιας αρετή.

Εδώ που τα λέμε, γιατί να κάθονται να χολοσκάνε με έννοιες όταν αυτό που τους μέλει είναι η αναρρίχηση, η οποία, ως γνωστόν, άλλες δεξιότητες απαιτεί: ψευδολογίες, αφειδείς αλλά ανεκπλήρωτες υποσχέσεις στους ψηφοφόρους, βαθιές υποκλίσεις στα ανδρείκελα της εξουσίας, υποταγή στους εκπροσώπους του κεφαλαίου, συγκατανευσιφαγία [ναι σε όλα, ας είναι και εχθρικά προς το πόπολο], αδολεσχίες, βερμπαλισμούς, ρητορήματα που εξάπτουν τάχα φρονήματα πατριωτισμού, θρησκευτικά συναισθήματα, τη συνοχή της οικογένειας. Οι δεξιότητες αυτές δεν προϋποθέτουν καμιά σκέψη και οπωσδήποτε κανένα στοχασμό για την άσκηση της πολιτικής τέχνης [για την αρπαγή της εξουσίας εννοείται]· ποια τέχνη στην πολιτική και κουραφέξαλα.

Δεν τελειώνουν εδώ οι «δεξιότητες»· χρειάζονται ακόμη, εκτός από την υπόκλιση, και τη γονυκλισία, την παράδοση της συνείδησης σε αλλότριες μορφές ορθολογισμού, το ξεπούλημα της αξιοπρέπειας και –είναι όρος απαραβίαστος για τα δώματα αυτά– την απώλεια της αυτογνωσίας –από την αυτογνωσία ξεκινά ο πολιτισμός και η πολιτική-κοινωνική συνείδηση. Με τέτοιες «προσωπικότητες» έχουμε να κάνουμε, αλλά αυτό δεν είναι το τραγικό· το τραγικό είναι ότι, συν τω χρόνω, εκόντες άκοντες, γινόμαστε ίδιοι με αυτούς – προθυμότατοι, συντρέχοντας σε αυτόν τον ξεπεσμό [στην απώλεια της αυτογνωσίας], οι άνθρωποι που διακονούν την ενημέρωση και την επικοινωνία, οι δημοσιογράφοι, καλέ [όχι όλοι, αλλά μην κοινοτοπολαλούμε].

Με τέτοια εξουσία και τέτοιον λαό πώς είναι δυνατόν να μη λέει «ναι» ο Μητσοτάκης σε ό,τι τον προστάζουν; Αυτό έμαθε από μικρό παιδί, αυτό πράττει. Εάν δεν πει «ναι» σε όλα, δεν έχει προκοπή, δεν υπάρχει γι’ αυτόν πολιτικό μέλλον. Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει για όλους τους ηγέτες, αλλά αυτό είναι μια άλλη υπόθεση εργασίας, για ανήσυχους και ανυπότακτους – αλλά έως πότε; Κανείς δεν αντέχει την πλησμονή αθλιότητας.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι προσλήψεις, οι γονείς και τα τέκνα τους
Φαίνεται περίτρανα πλέον ποια είναι η πραγματική νοοτροπία και «φιλοσοφία» τούτου του κυβερνητικού συνονθυλεύματος από πρώην «σοσιαλιστές», ακροδεξιούς και άλλα λαμπρά αστέρια, χαμένα στη δίνη της εξουσίας και...
Οι προσλήψεις, οι γονείς και τα τέκνα τους
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τα κόμματα της αντιπολίτευσης
Μπορούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης να διαλαλήσουν ότι είναι εδώ, έτοιμα για μια μεγάλη ανατροπή, ότι μπορούν να συμπλεύσουν, έστω και συγκυριακά, ώστε να φύγει από την εξουσία το ακροδεξιό αυτό μόρφωμα που...
Για τα κόμματα της αντιπολίτευσης
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τη συσπείρωση αντιπολιτευτικών δυνάμεων
Ενδιαφέρουσα ου μην και ριζοσπαστική η πρόταση του Γιάνη Βαρουφάκη προς ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ να συμπράξουν πολιτικά εναντίον της αυταρχικής και σκοταδιστικής [και βίαιης] κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και πρώην...
Για τη συσπείρωση αντιπολιτευτικών δυνάμεων
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Βία και εξουσία
Βία είναι, πριν και πάνω από όλα, η εξουσία· αυτό οφείλουμε να θυμόμαστε και μετά να μιλάμε για αγωγές, παιδείες, πολιτισμούς και λοιπά «ξερολίστικα» -είτε συμφωνούμε είτε όχι ότι η βία είναι η μαμή της...
Βία και εξουσία
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Εσωτερική ματιά στα κόμματα
Ευπρόσδεκτη κάθε ρωγμή που εμφανίζεται στο ακλόνητο πολιτικό σύστημα, όπως αυτό έχει παγιωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, ακόμη κι αν αυτή προκαλείται «από τα πάνω». Τουλάχιστον να έχει ένα υπόβαθρο, να μην...
Εσωτερική ματιά στα κόμματα
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Περί ψεμάτων
Να φροντίσουμε για τη δημιουργία ρηγμάτων, να αποκτήσουμε (αλλά πώς) μια νέα νοοτροπία σεβασμού και ισονομίας; Ισως· έχοντας πειστεί όμως ότι αυτό το πράγμα, αυτή η κυβέρνηση εννοώ, ουδεμία σχέση έχει με την...
Περί ψεμάτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας