• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.4°C / 29.0°C
    3 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 28.8°C
    2 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 27.7°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    61%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.2°C / 25.9°C
    0 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 26.0°C
    2 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.4°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.2°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    5 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 25.7°C
    0 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    89%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.9°C
    3 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 25.6°C
    2 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    2 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.6°C / 29.0°C
    2 BF
    35%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.3°C / 26.6°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 26.7°C
    2 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    50%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Eργατική τάξη

  • A-
  • A+

Ενα σκληρό, ωμό και ειλικρινές, δηλαδή αληθινό βιβλίο, κυκλοφορήθηκε από τις Εκδόσεις των Συναδέλφων με τίτλο «CHAV -Αλληλεγγύη από τα υπόγεια» του συγγραφέα Ντ. Χάντερ. Το βιβλίο αυτό, γράφει στην εισαγωγή του ο Εσε Κιάμα Ζούρι, «αποτελεί μια αναγκαία αμφισβήτηση του ακαδημαϊκού και γεμάτου άγνοια, αναφορικά με τους ταξικούς αγώνες, λόγου». Ιδού και τινά από το επίμετρο του Αλμπέρτο Προυνέτι: «Οποιος είναι θύμα της καταπίεσης πρέπει να είναι πρωταγωνιστής των αγώνων του.

Οσο μιλάμε στο όνομα των εργαζόμενων τάξεων, δίχως να αναγνωρίζουμε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της εργατικής τάξης, θα διαπιστώνουμε πως δεν βγαίνουν οι λογαριασμοί. Οσο οι πεφωτισμένοι θα μιλάνε στο όνομα των φτωχών, έτοιμοι να τους σώσουν, δεν πάμε πουθενά. Το ζήτημα δεν είναι να μορφώσουμε την εργατική τάξη ή να τη σώσουμε από τον ίδιο της τον εαυτό, όπως οι αστές κυρίες που αγωνίζονταν εναντίον του αλκοολισμού τον 19ο αιώνα. Λες και οι προοδευτικοί διανοούμενοι έχουν ήδη έτοιμες τις συνταγές που θα σερβιριστούν στους φτωχούς, ταϊζοντάς τους με αυτές σε ένα ιδεολογικό εστιατόριο, όπως κάνουν οι φιλανθρωπικές οργανώσεις».

Ακόμη λίγα από το επίμετρο: «Αν θέλουμε να καταλάβουμε τι πραγματικά παίζει στην εργατική τάξη, πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να αφηγηθούν μόνοι τους την εμπειρία τους (...) Πρέπει οι προοδευτικοί να πάψουν να υποκαθιστούν την εργατική τάξη. Να μην της στερούν τον πραγματικό της ρόλο. Πρέπει η εργατική τάξη να μιλήσει με τη φωνή της, όσο βρόμικη κι αν είναι. Μια κωλοδουλειά είναι. Δεν είναι γεύμα σε δεξίωση, δεν είναι λογοτεχνικό έργο. Κάθε φορά που προσπαθήσατε να καθοδηγήσετε την εργατική τάξη, τα κάνατε μπουρδέλο. Τώρα, βολευτείτε στα μετόπισθεν. Πλύντε κάνα πιάτο, με τη φαντασίωση ότι είναι τακτοποιημένα, όπως και οι μάζες».

Ο συγγραφέας «υπήρξε ως παιδί σεξεργάτης, ως έφηβος εξαρτημένος από το κρακ και αργότερα βίαιος κακοποιός αλλά και κοινωνικός αγωνιστής. Η ίδια του η ζωή είναι το εργαλείο που χρησιμοποιεί για να εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους οι ταξικές μας εμπειρίες διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και κάνουμε πολιτική».

Δύσκολο αλλά και αποκαλυπτικό βιβλίο, εντελώς λαϊκό και αντιακαδημαϊκό, κόντρα στις σημερινές λογοτεχνικές χαριτωμενιές και συγγραφικές υποκλίσεις στις κοινοτοπίες και την αφελή επαναστατικότητα (ατομικότητα και να χαθεί ο κόσμος). Γλώσσα ολόφρεσκη, ζωντανή, ασπαίρουσα, έμφλογη. Διαβάστε και την «προειδοποίηση» στη σελίδα 8: «Σε όλο το βιβλίο υπάρχουν αναφορές σε σεξουαλική βία, διαπροσωπικό και συστημικό ρατσισμό, έμφυλη βία (σωματική, ψυχολογική και λεκτική), διάφορες μορφές σωματικής βίας, αυτοκτονίες, χρήση ναρκωτικών ουσιών, τρανσφοβία, φόνους και εκδηλώσεις αστυνομικής βαναυσότητας».

Ο συγγραφέας οδηγείται στην αυτογνωσία και στην υπεράσπιση των κοινοτήτων με μόνο όπλο το σώμα του, τα πάθη του, τις συναναστροφές του σε οίκους ανοχής και στον υπόκοσμο, στον κόσμο των ναρκωτικών και στο παραλήρημα· εκεί συναντά την Αριστερά, αλλά τη δική του Αριστερά και όχι αυτή των διανοούμενων της καρέκλας.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο γιατρός, ο δάσκαλος, ο άνθρωπος
Το σπουδαίο σε αυτό το βιβλίο είναι ότι μιλούν οι μαθητές του καθηγητή και όχι διακεκριμένοι συνάδελφοί του με διεθνές κύρος [παρ’ ότι συχνά τους καλούσε στο πανεπιστήμιο]. Και μιλούν με απέραντο σεβασμό και...
Ο γιατρός, ο δάσκαλος, ο άνθρωπος
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Μεταμνημονιακά
«Εξοδος αδιέξοδος» [το δέλτα της αδιεξόδου αντεστραμμένο και κεφαλαίο] είναι ο τίτλος του βιβλίου που μόλις κυκλοφορήθηκε από τις εκδόσεις Τόπος. Υπότιτλος: «Η κληρονομιά των μνημονίων και οι ανοιχτοί...
Μεταμνημονιακά
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Αιρετικά βιβλία
Η έκθεση με τίτλο Δεύτερο Θερινό Βιβλιοστάσιο ξεκίνησε την προηγούμενη Πέμπτη και θα διαρκέσει ώς αύριο. Εχουμε χρόνο -σήμερα και αύριο- να την επισκεφτούμε! [Μουσείο Πολιτικών Εξορίστων Αη Στράτη, Αγίων...
Αιρετικά βιβλία
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο Κονδύλης και η γενιά του ’60
​Η πνευματική διαδρομή του Παναγιώτη Κονδύλη, εξέχοντος διανοητή [1943-1998], προσεγγίζεται έως τώρα ιδεαλιστικά κυρίως και όχι ιστορικο-υλιστικά, έξω από τις κοινωνικές συνθήκες. Το επιχειρεί αυτό στο...
Ο Κονδύλης και η γενιά του ’60
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Δημιουργικότητα και καθημερινότητα
Με επιπλήττει συχνά πυκνά φίλος εκδότης γιατί δεν δίνεται, εκ μέρους μου, χώρος στη δημιουργικότητα των Ελλήνων και αντίθετα, με έμφαση, δέχεται επιθέσεις το πολιτικό σύστημα. «Τα ξέρουμε αυτά –συνηθίζει να...
Δημιουργικότητα και καθημερινότητα
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Διανοούμενοι...
Τι πάνε και εκδίδουν; Βάλθηκαν όλοι να χαλάσουν τη σούπα της κυβερνώσας Αριστεράς; Δεν περίμεναν ώς τον Αύγουστο, τότε που θα απαλλαγούμε από την εποπτεία; Κυρίως: Δεν σκέφτηκαν μήπως «εκνευριστούν» -τώρα, που...
Διανοούμενοι...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας