• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 30.5°C / 36.8°C
    4 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 31.2°C / 36.4°C
    3 BF
    34%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.0°C / 37.0°C
    3 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 33.9°C
    3 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 33.0°C
    3 BF
    25%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 31.8°C / 35.5°C
    2 BF
    23%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.4°C / 30.4°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    37°C 37.3°C / 37.3°C
    3 BF
    25%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 31.1°C
    4 BF
    42%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.7°C / 31.9°C
    4 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    4 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    4 BF
    55%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.8°C / 33.9°C
    2 BF
    31%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.5°C / 34.5°C
    3 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.3°C / 29.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.3°C / 36.0°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.3°C / 27.3°C
    3 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.9°C / 33.7°C
    3 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    48%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συγκινημένη χώρα...

  • A-
  • A+

Οι Ελληνες: ό,τι λείπει στους πολλούς είναι η σοβαρότητα -από σοβαροφάνεια και από παχιά λόγια μπουχτίσαμε. Οι πολιτικοί του πλανήτη, εδώ και χρόνια, ξέρουν πολύ καλά ότι ο Θεός έχει πεθάνει κι άρα αυτοί έχουν πάρει τη θέση τους. Μέσα στον απόλυτο ορθολογισμό βιώνουμε την πιο σκληρή θεολογία. Ποιος να το πίστευε αυτό την εποχή που άρχιζε η Αναγέννηση και ο Διαφωτισμός, η -ας την πούμε έτσι- αναγνώριση του εαυτού αλλά και της κοινότητας.

Ολοι οι θεοί φαίνονται ανεπαρκείς ως προς την προσδοκία των θνητών να ζήσουν μια καλύτερη και υπομενέστερη ζωή. Τον ρόλο τους έχουν αναλάβει, αναίσχυντα πια, οι ηθοποιοί και οι δημοσιογράφοι -αυτοί είναι οι θεοί μας, οι ελπίδες μας, οι φαντασιώσεις μας [ακόμη και οι ονειρώξεις πολλών]· ε, τι να κάνουμε οι καψεροί. Πριν από τους δημοσιογράφους και τους ηθοποιούς προβάλλονται στην οθόνη οι πολιτικοί και οι διανοούμενοι -μην ξεχνιόμαστε. Ενα αστείο είναι η ζωή, ας μη γελιόμαστε, ας μην παραξενευόμαστε όταν όλα γίνονται τραγικά και αδιανόητα και απίθανα. Ολα είναι στη φύση του ανθρώπου. Καλά όλα αυτά αλλά τι σχέση έχουν με τη δημοσιογραφία και τον ρόλο της στον έλεγχο, στην κριτική και αμφισβήτηση της εξουσίας, στην προάσπιση των δικαιωμάτων των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων; Ελα, ντε.

Δεν είμαστε όλοι οι αυτοαποκαλούμενοι Ελληνες, Ελληνες, ουδείς εξάλλου γνωρίζει τι σημαίνει αυτή η έννοια, έτσι που ήταν ξεχασμένη, ου μην και αποτροπαϊκή, για πολλούς αιώνες. Τι σημαίνει Ρωμιοσύνη ας μας το εξηγήσουν οι ιστορικοί μας. [Τη Ρωμιοσύνη μην την κλαις, εκεί που πάει να σβήσει και λοιπά]. Νομίζω ότι είναι άλλο η Ρωμιοσύνη και άλλο ο Ελληνισμός· κατ’ αντιστοιχίαν: άλλο η Ελλαδίτσα και άλλο η Ελλάδα.

Δεν είναι βέβαιο για πόσο καιρό ακόμη θα μας [δια]σώζουν ο Ομηρος και ο Πλάτων ή ο Αριστοτέλης και ο Δημόκριτος ή ο Ηράκλειτος. Ενα είναι σίγουρο: η Ελλάδα χρειάζεται ένα μεγάλο έργο, ό,τι κι αν είναι αυτό, από όπου κι αν προέρχεται· από την ποίηση [που είναι και το πιο κοντινό της], από τη λογοτεχνία, από την αρχιτεκτονική της, ίσως και από την επιστήμη της. Το βέβαιο είναι ότι χρειάζεται να σ υ γ κ ι ν η θ ε ί η χώρα. Πώς μπορεί να συγκινηθεί η χώρα είναι ένα αόριστο ερώτημα, μπορεί όμως και να σημαίνει πολλά, εάν υπάρχουν ευαίσθητοι και ευσυγκίνητοι πολίτες, που αγωνιούν για το μέλλον της.

Οι Πανέλληνες (όρος που πρωτοσυναντάται στο Ομηρο): είναι μια ανυπόστατη έννοια -δεν υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να αποκληθούν τοιουτοτρόπως. Ποιοι Πανέλληνες; Και, επιτέλους, ποιοι Ελληνες; Μήπως είμαστε αυτοί που ανέδειξε η ασυλλόγιστη -κατ’ εμέ- κυρία Δασκαλάκη, ξέρω ’γώ Αγγελοπούλου με την επιτροπή της για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τον ξεσηκωμό του 1821; Πόση θλίψη πια να αντέξει ο ελληνικός λαός;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Παπαδιαμάντεια έπεα, καρφωμένα
Mε καλούν δυο-τρεις φίλοι από το Κιάτο, μέλη του πολιτιστικού συλλόγου «Φίλοι των Γραμμάτων και των Τεχνών ο Λύσιππος» να μιλήσω στον εξαιρετικά όμορφο χώρο τού Βario Nouevo, στο Κιάτο, για το αν μπορεί να...
Παπαδιαμάντεια έπεα, καρφωμένα
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ευχαριστώ...
Kαι κάπου εδώ σταματά η καθημερινή επαφή με τους αναγνώστες. Στη διακοπή συνέβαλαν ο κακός κ α ι ρ ό ς και η τραγική τ ύ χ η, έννοιες απρόσιτες και οι δυο για τις δυνατότητες του ανθρώπου.
Ευχαριστώ...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Γιατί χρειαζόμαστε ποιητές με καρδιά
Λίγο πριν από το Πάσχα έλαβα από τον καθηγητή Γιώργο Βέλτσο μια ανέκδοτη ποιητική του συλλογή -και τον ευχαριστώ από εδώ θερμά-, προφανώς για να με απαλλάξει κάπως από τον πόνο μου ή για να λειάνει το ανάγλυφο...
Γιατί χρειαζόμαστε ποιητές με καρδιά
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Εστέτ και λαός
Ενας λαός ταραγμένος, τρομοκρατημένος, αμήχανος δεν μπορεί να μην εμφανίζει λάθος συμπεριφορές, όχι όμως τόσο αποκρουστικές όσο ισχυρίζονται οι πολέμιοί του αυτοί διανοούμενοι (;).
Εστέτ και λαός
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τον σεξισμό μεσήλικων «δημοσιογράφων»
Ο εικοστός αιώνας φέρεται αδυσώπητα σε όσους επηρεάστηκαν από τη λάμψη της τηλεόρασης και τον κόσμο του θεάματος εν γένει, σε όσους τυφλώθηκαν από το ν έ ο ν της εικόνας· τους καθιστά μασκαράδες, κυνικούς,...
Για τον σεξισμό μεσήλικων «δημοσιογράφων»
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο Μανωλιός και οι της νέας κυβέρνησης
Tι κι αν όλοι σχεδόν γνωρίζουν καλά, πλέον, ότι κάθε φορά που της πολιτικής ο Μανωλιός αλλάζει, φοράει, απλώς, τα ρούχα του αλλιώς. Η διαδικασία της αλλαγής της ενδυμασίας του περίφημου Μανωλιού προκαλεί...
Ο Μανωλιός και οι της νέας κυβέρνησης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας