Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι ηλικιωμένοι, η Εκκλησία, ο φόβος, η υγεία
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι ηλικιωμένοι, η Εκκλησία, ο φόβος, η υγεία

  • A-
  • A+

Οπωσδήποτε η ανθρωπότητα θα εξαγάγει πολύτιμα και υγιή συμπεράσματα εφόσον κοπάσει η διασπορά του κορονοϊού, ασφαλώς θα προβεί σε γενναία επαναξιολόγηση των βεβαιοτήτων της και του ηθικού άμα τε και κοινωνικού κώδικα που συντάσσουν οι κοινωνίες σιωπηρά και οι πολιτείες βίαια. Θα φτάσει σε τέτοιο σημείο η ανθρωπότητα [τα πληγέντα κράτη] διότι προβάλλει άμεσος [τι προβάλλει, που τον αντικρίζουμε ήδη] ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε ολοκληρωτικά καθεστώτα στα οποία θα κυβερνούν ο φόβος και ο τρόμος που θα απορρέουν από την αδίστακτη επιβολή αχαλίνωτων αστυνομικών, κατασταλτικών δυνάμεων - ήδη σε πολλές χώρες έχουν αρχίσει οι συγκρούσεις μεταξύ ένστολων και νέων κυρίως αλλά και άλλων, που αδυνατούν να ζήσουν πλέον λόγω απώλειας θέσεων εργασίας και έκρηξης της ανεργίας.

Ποιος είναι ένας πρόχειρος -αλλά θλιβερός- απολογισμός;

Πρώτον: στην κορύφωση του υλικού-τεχνικού-πνευματικού (sic) πολιτισμού οι ηλικιωμένοι είναι περιττοί και ουδείς γνοιάζεται για το αν πεθάνουν ή όχι· οι πιο κυνικοί ομολογούν αδιάντροπα ότι το ξεκλήρισμα αυτών των ανθρώπων ήταν ανακουφιστικό, κυρίως για την οικονομία αλλά και γιατί είναι «βάρος» σε κάθε σπίτι και καλό είναι να φεύγουν από τούτη τη ζωή το συντομότερο δυνατόν. Φρικιαστικές είναι οι εικόνες στα γηροκομεία ανεπτυγμένων υποτίθεται χωρών με τους ηλικιωμένους να έχουν εγκαταλειφθεί στη μοίρα τους, να «πετάγονται» σαν σκουπίδια στην άβυσσο, στην ανυπαρξία και νωρίτερα στην περιφρόνηση εκ μέρους όλης σχεδόν της κοινωνίας [της εξουσίας και του πολιτισμού - με την ευκαιρία, να χαιρόμαστε και τις εξουσίες μας και τον πολιτισμό μας αλλά και τον εαυτούλη του ο καθείς εξ ημών].

Δεύτερον: να γίνει άμεσα ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας και το ιερατείο να αρκεστεί στα του ποιμνίου του διότι πολλοί από την εκκλησιαστική Ιεραρχία είναι επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία και ο λόγος τους ποινικά κολάσιμος, ακριβώς διότι προτρέπει σε εγκλήματα, όπως π.χ. η μανία τους να πείσουν τους πιστούς να προσέρχονται στη θεία [τους] κοινωνία, μετάληψη ή όπως την αποκαλούν. Τα δόγματα να μείνουν στους δογματικούς. Η Εκκλησία να πάψει να παρεμβαίνει στα της επιστήμης και της διακυβέρνησης [να «αφοριστεί» πολιτικά]. Να φύγει η ξένη προς τον Ελληνισμό θρησκεία από πάνω μας και από μέσα μας και ο Χριστός να ξαναβρεί τη θέση του [άκρως σεβαστή, ενδιαφέρουσα και υπολήψιμη στον χώρο των ιδεών και της ηθικής].

Τρίτον: ανάγκη πάσα να ενισχυθεί το εθνικό σύστημα υγείας και να καταπιούν [ή να «κόψουν»] τη γλώσσα τους όλοι εκείνοι οι δήθεν φιλελεύθεροι που εξακολουθούν να προπαγανδίζουν και να έχουν σημαία τους την ιδιωτικοποίηση στον κρίσιμο τομέα της Υγείας. Είδαμε πόσα θύματα μετρά η περίφημη για το σύστημα υγείας Σουηδία, αφού, την τελευταία δεκαετία, αποφάσισε να ιδιωτικοποιήσει τα νοσοκομεία της - για περισσότερο κέρδος, τι άλλο;

Τέταρτον: ο φόβος και ο τρόμος να εκδιωχθούν από τις κοινωνίες - η αλληλεγγύη να επανακάμψει στις σχέσεις και στην καθημερινότητα· να κοιταχτεί κατάματα από τον καθένα η εξουσία μπας και γίνει αντιληπτό πόσο τυραννική είναι και ας είναι ενδεδυμένη με δημοκρατικούς τάχα μανδύες.

Λίγα από τα πολλά, που καλούμαστε να επαναξιολογήσουμε, εάν βέβαια δεν έχουν χαθεί το σθένος και η πίστη στον άνθρωπο.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο Σημίτης και ο Τσόκλης...
Πολιτικός ο πρώτος, εικαστικός ο δεύτερος, μεγαλομανείς αμφότεροι. Χωρίς αυτούς, μοιάζει να σκέπτονται, η Ελλάδα είναι φτωχή και παρακμιακή χώρα, δεν έχει ανθρώπους με υψηλή πολιτική συγκρότηση και αισθητική.
Ο Σημίτης και ο Τσόκλης...
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Με τον Χριστό στο τραπέζι μας
Να, λοιπόν, η ευκαιρία τούτα τα Χριστούγεννα, που θα είμαστε μόνοι, να τον καλωσορίσουμε στο τραπέζι μας πραγματικά και να συνομιλήσουμε – να πιούμε αντάμα ένα ποτήρι κρασί και όχι εκείνο της θείας...
Με τον Χριστό στο τραπέζι μας
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Τα γλέντια, ο Βερβεσός, ο θάνατος
Τόσο κέφι, τόσα ποτά και τόσα χάχανα μόνο σε στιγμές μεγάλης χαράς παρατηρούνται. Και αναρωτιέται κανείς πού, διάβολε, βρίσκουν τόση ζωντάνια;
Τα γλέντια, ο Βερβεσός, ο θάνατος
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Λέξεις συνοχής
Επιστρατεύονται τότε λέξεις που είναι ξεχασμένες, λέξεις κοινές οι οποίες έχουν χάσει τη σημασία τους, την πρωταρχική, εννοείται, όπως είναι η ταραχή λ.χ., η αγωνία, η λαχτάρα, η ίασις, η υγεία.
Λέξεις συνοχής
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η Δεξιά και οι κοβιντιανές μέρες
Επιτέλους οι πολίτες βλέπουν καθαρά ποιους εξέλεξαν με την ψήφο τους · νόμιζαν προφανώς ότι ο πρωθυπουργός έχει ξεφύγει από τη νοοτροπία της παλαιάς Δεξιάς, με τόσους που πήρε στη δούλεψή του από το κάποτε...
Η Δεξιά και οι κοβιντιανές μέρες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας