Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δάσκαλοι και γιατροί
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δάσκαλοι και γιατροί

  • A-
  • A+

Τι να λέμε τώρα για τηλε-εκπαίδευση, ακόμη και τηλεθεραπεία. Ο μαθητής χρειάζεται να έχει δίπλα του [μέσα του δηλαδή] τον εκπαιδευτή του, όπως και ο ασθενής να βλέπει και να συνομιλεί με τον ιατρό του. Είναι θέμα εμπιστοσύνης και αμεσότητας στην επικοινωνία μεταξύ αυτών που εκπαιδεύονται και θεραπεύονται με τους εκπαιδευτές και τους θεραπευτές τους.

Η φυσική παρουσία είναι απαραίτητη για τη μετάδοση των γνώσεων και της θεραπείας. Ο μαθητής κρέμεται από τα χείλη του δάσκαλου, όταν αυτός είναι παιδαγωγός, και από τα χείλη επίσης του γιατρού όταν αυτός παραμένει άνθρωπος. Χωρίς την οικοδόμηση εμπιστοσύνης δεν υπάρχει ελπίδα, δεν υπάρχει όρεξη για μάθηση.

Η ανάπτυξη της τηλε-εκπαίδευσης ίσως να ενδείκνυται για ένα σκοτεινό, ζοφερό μέλλον, όταν θα έχουμε ξεχάσει τι ακριβώς σημαίνει άνθρωπος και κοινωνία, όταν η κοινότητα θα έχει αποδιαρθρωθεί [υπόθεση είναι] -σήμερα απλώς αφήνει αδιάφορους ή και απομακρύνει τους μαθητές αλλά και τους ασθενείς, οδηγώντας τους σε αδιέξοδο και παραίτηση από την προσπάθειά τους να μορφωθούν ή να ιαθούν αντίστοιχα.

Ο ρόλος του καθηγητή και ο ρόλος του γιατρού είναι τεράστιος στη διαδικασία της εκπαίδευσης και της ίασης, πώς να το κάνουμε. Η εκπαίδευση σκοπεύει στη διάχυση της παιδείας και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας και όχι στην κατασκευή επαγγελματιών στον χώρο της εργασίας, όπως και η ιατρική στόχο έχει την πλήρη ίαση ή τη βέλτιστη παροχή βοήθειας στον ασθενή.

Είναι μείζονος σημασίας η σχέση που [πρέπει να] αναπτύσσεται μεταξύ καθηγητή-μαθητή και ιατρού-ασθενούς. Χωρίς την ανάπτυξη μιας τέτοιας [ανθρώπινης] σχέσης ούτε μάθηση επιτυγχάνεται ούτε και θεραπεία. Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει ευχάριστες αναμνήσεις έστω και από έναν δάσκαλο, έστω και από έναν γιατρό και που αυτές οι αναμνήσεις δεν τον συνοδεύουν έως το τέλος της ζωής του.

Συμβαίνει αυτό διότι ξέρουμε, έστω και ασυνείδητα, ότι αυτοί οι άνθρωποι διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα μας, συνέβαλαν στην πλάση του ψυχισμού μας, μας άνοιξαν ορίζοντες, μακρινούς μάλιστα ή όσους μπορέσαμε να αντικρίσουμε στο πεδίο του ο καθένας.

Η απαράδεκτη υπουργός Παιδείας, καθώς φαίνεται, δεν γνωρίζει τι θα πει αμεσότητα στην επικοινωνία, τι είναι οι σχέσεις εμπιστοσύνης. Αυτές προάγουν τη δίψα για μάθηση και την ελπίδα στην ίαση. Είναι τα βλέμματα που ανταλλάσσουν οι συναναστρεφόμενοι, η μεταδοτικότητα διά νευμάτων, διά των κινήσεων του σώματος, ένα χαμόγελο αισιοδοξίας, ένα κέντρισμα για ανακάλυψη των ωραίων δυνατοτήτων που υπάρχουν αδρανείς στον κάθε άνθρωπο. Είναι φανερό: αυτά όλα είναι ψιλά γράμματα για τη σπουδαγμένη στην αλλοδαπή υπουργό μας, που μάλλον δυσφορεί για την ταπεινή επίδοσή μας στον τομέα του υλικοτεχνικού πολιτισμού. Τι να της κάνουμε, σε αυτή τη χώρα γεννηθήκαμε.

Δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι και όλοι οι γιατροί κατηρτισμένοι πλήρως, σημασία έχει να μην ξεχάσουν τον όρκο τους· και είναι βαρύς αυτός ο όρκος -ιερός, αν προσθέτει βάρος στη σημασία της έννοιας αυτός ο προσδιορισμός.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι
Μερικοί δημοσιογράφοι, αλλά και γιατροί είναι ανεκδιήγητοι. Ερωτώμενοι, μεταξύ τους δε, εάν οι ίδιοι θα προέβαιναν στη θεία μετάληψη, αρνούνται βεβαίως, αλλά «κάθε πιστός μπορεί να εκφράσει την πίστη του όπως...
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ας λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για την υγεία
Θα πρέπει να γίνει κτήμα όλων των Ελλήνων, τέλος πάντων να διαβαστεί από όσο περισσότερους γίνεται, η διετής έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας με τίτλο «Ανάνηψη τώρα: Το ελληνικό σύστημα υγείας μετά από μια...
Ας λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι για την υγεία
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Τα κομμωτήρια και η εθνική οικονομία [μας]
Απορούμε πολλοί με αυτή τη ζέση των γυναικών να προσέλθουν για την περιποίηση της κόμης τους. Απόρησα ακόμη περισσότερο όταν συνειδητοποίησα ότι για τις (περισσότερες;) γυναίκες αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο,...
Τα κομμωτήρια και η εθνική οικονομία [μας]
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Τσουγκρίζοντας μέσα από το τηλέφωνο
Τελειώνει τη δουλειά του γύρω στις δέκα κάθε βράδυ. Με παίρνει τότε τηλέφωνο αφού έχει ετοιμάσει το ποτό του και μου λέει να κάνω το ίδιο. Υπακούω. Αντε εβίβα, μου λέει, εβίβα, ανταποδίδω.
Τσουγκρίζοντας μέσα από το τηλέφωνο
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι ζωντανοί, η αθλιότητα, η αναμονή, το δημόσιο
Ιδού λοιπόν το στοίχημα της κοινωνίας: να απαιτήσει αυτή η κοινωνία ενεργό ρόλο στη λήψη των κυβερνητικών αποφάσεων -και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τα δημόσια νοσοκομεία, αλλά τον δημόσιο εν γένει χώρο.
Οι ζωντανοί, η αθλιότητα, η αναμονή, το δημόσιο
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Αγροτοκτηνοτροφικά
Ελλάδα δεν είναι μόνο οι υπέροχες ακτογραμμές της και τα πανέμορφα νησιά της –είναι και οι οροσειρές της και οι κάμποι της, τα ορεινά χωριά και ο ξηρός αέρας τους. Χωριά και κάμποι τείνουν να εξαφανιστούν, όχι...
Αγροτοκτηνοτροφικά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ