Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τσουγκρίζοντας μέσα από το τηλέφωνο
dreamstime
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τσουγκρίζοντας μέσα από το τηλέφωνο

  • A-
  • A+

Τελειώνει τη δουλειά του γύρω στις δέκα κάθε βράδυ. Με παίρνει τότε τηλέφωνο αφού έχει ετοιμάσει το ποτό του και μου λέει να κάνω το ίδιο. Υπακούω. Αντε εβίβα, μου λέει, εβίβα, ανταποδίδω. Τσουγκρίζουμε τα ποτήρια μας πάνω στη συσκευή. Παραδόξως ο ήχος είναι γλυκός. Μετά αρχίζει και παρλάρει [δεν τα σώνει ο άτιμος...] -είναι όμως συναρπαστικός αφηγητής, ζει την κάθε ιστορία που θυμάται. Γελάει όταν η υπόθεση είναι αστεία, βρίζει όταν κάτι τον ενοχλεί. Δεν χρειάζεται τη συμμετοχή μου, θέλει να μιλήσει, να ξεδώσει, να ελαφρώσει από το βάρος της αναγκαστικής οικουρίας, από τη βάσανο της απομόνωσης [αλλά όχι της μοναξιάς]. Είναι η δική του άμυνα απέναντι στη νύχτα και στην ερημιά, στη μισητή απόσταση.

Οπως είπα δεν σταματάει να μιλάει -έχει όμως τους λόγους του, εκτός από τη βέβαιη ηδονή που νιώθει από τον προφορικό του λόγο· ο κυριότερος είναι ότι θέλει να πιει και δεύτερο ποτό, αναγκάζοντάς με να τον μιμηθώ. Κάποια στιγμή δεν κρύβει τη θλίψη του για όσα μας συμβαίνουν και δεν μπορούμε να αντιδράσουμε. Επικαλείται λόγια ποιητών -θυμάται αμέτρητους στίχους και έχει και μια διαβολεμένη μνήμη. «Αντε γεια μας» του λέω όταν θέλω να τον διακόψω, να πάρω μια ανάσα. Τρελαίνεται. «Γεια μας» αντεύχεται με άγρια χαρά. Την ακούς την «αγριότητά» του. Περνούν οι ώρες -το βιολί του αυτός. Προφανώς θέλει να πιει κι ένα τρίτο ποτό αλλά περιμένει να του προτείνω, κάτι που δεν κάνω. Ισως το καταλαβαίνει, συνεχίζει για κάμποση ώρα ακόμη και μου λέει καληνύχτα.

Συνήθισα σε αυτήν την απόλαυση [είναι πραγματικά απολαυστικός ο ομιλών ακατάπαυστα φίλος] και προχθές το βράδυ μού κακοφάνηκε που δεν μου τηλεφώνησε τη συνηθισμένη ώρα. Γύρω στις έντεκα και μισή χτύπησε το τηλέφωνο. «Ερχομαι σπίτι σου» μου λέει και δεν μου αφήνει περιθώρια να αντιδράσω. «Εντάξει» συμφωνώ, γιατί είχα προλάβει να ξεκουραστώ το απογευματάκι. Καθόμαστε στη βεράντα τηρώντας τις αποστάσεις και αρχίζουμε το κανονικό τσούγκρισμα. Δεν αργεί να αρχίσει το τροπάρι του. Νύχτα. Απόλυτη ησυχία στη γειτονιά. Γρήγορα όμως αρχίζει κανονική συνομιλία. Μιλάμε για τις μεγάλες στενοχώριες μου και μου αφηγείται ανάλογες εμπειρίες του από το παρελθόν. Δεν βαρύνουμε εντούτοις τις στιγμές και οι ώρες κυλούν υπέροχα. Η μεγαλοσύνη της παρέας, η σωματική παρουσία, τα σώματα που γίνονται όλα πρόσωπα, φωτεινά, απαστράπτοντα, χαρούμενα. Αλλο να τσουγκρίζεις από τη συσκευή του τηλεφώνου σου και άλλο από τόσο κοντά.

Βέβαια εκείνα που δεν λέμε συνήθως είναι σημαντικότερα από αυτά που λέμε -τα σπουδαία δεν λέγονται εύκολα και δεν ακούγονται εύκολα ασφαλώς. Οταν ο συμπότης σου διαθέτει τεράστια μνήμη σού δημιουργεί εφιάλτες -το ίδιο και όταν έχει ασθενική- δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα με τέτοιους ανθρώπους. Και οι δύο τύποι είναι εκνευριστικοί, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους -μπορεί όμως οι λόγοι να είναι πάντα ίδιοι, όπως π.χ., η λαχτάρα για παρέα και ανταλλαγή ανούσιων λέξεων [ή και ουσιαστικών].

[email protected]


 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η χαμένη άνοιξη
Η άνοιξη του 2020 θα στοιχειώνει την ανθρωπότητα τα αμέσως επόμενα χρόνια, έως ότου τουλάχιστον θα λειτουργεί ακόμη η μνήμη και δεν θα έχουμε μεταλλαχτεί σε κάτι άλλο από τον άνθρωπο που ξέρουμε, σε κάτι π.χ....
Η χαμένη άνοιξη
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για την επανάκαμψη της Αριστεράς
Ελλάδα είναι οι μικρομεσαίοι της, οι οποίοι, με την πολιτική της Δεξιάς, οδηγούνται στη συρρίκνωσή τους και δυστυχώς στον αφανισμό τους. Ιδού, λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρόν για την αμήχανη και ενοχική Αριστερά.
Για την επανάκαμψη της Αριστεράς
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Δάσκαλοι και γιατροί
Η εκπαίδευση σκοπεύει στη διάχυση της παιδείας και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας και όχι στην κατασκευή επαγγελματιών στον χώρο της εργασίας, όπως και η ιατρική στόχο έχει την πλήρη ίαση ή τη βέλτιστη...
Δάσκαλοι και γιατροί
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι
Μερικοί δημοσιογράφοι, αλλά και γιατροί είναι ανεκδιήγητοι. Ερωτώμενοι, μεταξύ τους δε, εάν οι ίδιοι θα προέβαιναν στη θεία μετάληψη, αρνούνται βεβαίως, αλλά «κάθε πιστός μπορεί να εκφράσει την πίστη του όπως...
Η θεία μετάληψη, ο διάολος και το λιβάνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας