Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για την πίστη, την παιδεία, τη σχόλη
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για την πίστη, την παιδεία, τη σχόλη

  • A-
  • A+

Tα σχολεία άνοιξαν (;), όλα βαίνουν καλώς: οι καθηγητές έχουν όλοι προσληφθεί και είναι στις θέσεις τους, τα βιβλία φρεσκοτυπωμένα θα δοθούν -λαχταριστά- στους μαθητές. Η υπουργός Παιδείας δεν παίζει. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι αυτό που θα βοηθήσει να επανακάμψει η «κανονικότητα» στη δημόσια εκπαίδευση.

Ας μην υπολειφθούμε της σημασίας της Εκκλησίας στη διαμόρφωση του χαρακτήρα και στην ενδυνάμωση του οίστρου για μάθηση, ας μην ξεχνάμε την αγλαΐα της ιεροσύνης και τη δυνατότητά της να εμφυσήσει πίστη [πίστη!] στα Ελληνόπουλα. Η πίστη προηγείται της έρευνας -ποια Αναγέννηση και ποιος Διαφωτισμός και ποια ηλεκτρονική, γενετική και αστρονομική εξέλιξη-, οι παπάδες μας να είναι καλά και να μας ευλογάνε όταν δεν μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας με τα μαθηματικά, τη φυσική ή και τα αρχαία [δεν γίνεται λόγος για την έκθεση ιδεών, διότι θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι].

Οι ιερείς πριν από τους εκπαιδευτικούς, οι φιλελεύθεροι [της υπουργού Παιδείας και του πρωθυπουργού πρωτοστατούντων] πριν από τη δοκιμασία του ορθού λόγου. Η κορύφωση της κανονικότητας. Κατά τα άλλα, είμαστε ένα ευρωπαϊκό κράτος και μάλιστα ανεπηρέαστο από ιδεοληψίες του παρελθόντος και κομμουνιστικές τάχα αναφορές. Εδώ μιλάει η ανάπτυξη, η εκπαίδευση του μέλλοντος, η σοβαρότητα των αστών ή αυτών που αρέσκονται να λένε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη χωρίς όμως να γνωρίζουν ούτε τα σύκα ούτε τη σκάφη. Πώς συμβαίνει αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

Η ελληνική εκπαίδευση, η δυτική εκπαίδευση τέλος πάντων, εξακολουθεί να μην ταυτίζεται με την παιδεία ενός έθνους, μιας χώρας επιτέλους. Τι κι αν άνοιξαν τα σχολεία -η σχόλη και η σκέψη απουσιάζουν, το παιγνίδι έχει κριθεί υπέρ των «ειδικών» και των υποστηρικτών της εξουσίας· όποιος τολμήσει και αντιδράσει θα τον φάει η μαρμάγκα -ή η χλεύη και η περιφρόνηση, η αδιαφορία και η ειρωνεία των πολλών. Τι να κάνουμε, αυτές είναι οι μελλοντικές περί την εκπαίδευση διατάξεις και προοπτικές: ή υποτάσσεσαι σε αυτές τις δυτικές προδιαγραφές ή πετιέσαι στη λήθη και την αποξένωση.

Αμα δεν υποταχτείς, προκοπή δεν βλέπεις, άμα δεν αποφασίσεις ότι η ζωή σου είναι αυτή που άλλοι προγραμματίζουν -και έτσι και πεις ότι όλα αυτά δεν σε αφορούν ως προσωπικότητα, τότε παύεις να είσαι προσωπικότητα.

Θα πει κανείς ότι αυτά δεν αλλάζουν από τη μια μέρα στην άλλη [δεν αλλάζουν από τον έναν αιώνα στον άλλο] και ίσως αν συνεχίσει και πει [εάν έχει κάποια ευαισθησία] ότι από το ολότελα καλή είναι και η Παναγιώταινα [για την εκπαίδευση πάντα ο λόγος], θα θεωρηθεί κοινωνικός ρατσιστής και άντε μετά να βρει άκρη - και τι να την κάνει, εδώ που τα λέμε;

Το σχολείο δεν δίνει εφόδια πλέον στα παιδιά -και όχι μόνο αυτό· τα καθιστά δουλόφρονα, αρνησίβουλα, χειραγωγούμενα, απαθή προς τη σκέψη [αδρανή επίσης απέναντι στον έρωτα, την ποίηση, τον χορό, το παιγνίδι, την παρεκτροπή και μερικά ακόμη που ολοκληρώνουν τον άνθρωπο].

Φτου ξελεφτερία λοιπόν και μακριά από «γνωστικές» ανοησίες. Πάντως οι παιδικές φωνές επιμένουν να διαλαλούν ότι υπάρχει ακόμη ελπίδα.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η ευθύνη αυτών που αποφασίζουν
Η παιδεία, ως γνωστόν, περί άλλα τυρβάζει, η επίσημη παιδεία, μην παρεξηγιόμαστε. Από ό,τι εκστομίζεται στην τηλοψία από πολλούς πολιτικούς, διαφαίνεται μία λειψή γνώση του θέματος των βόρειων γειτόνων· τα...
Η ευθύνη αυτών που αποφασίζουν
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
H εκκλησία, οι κληρικοί, ο λαός
Ελαβα επιστολή από αναγνώστη με αφορμή το σημείωμα «Για μια κοινωνική εκκλησία» και ευχαρίστως τη δημοσιεύω. Εχει σημασία ο διάλογος και η ήπια εκφορά του. Πάντα θα υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν και όσοι...
H εκκλησία, οι κληρικοί, ο λαός
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Εκκλησία και... παιχνιδίσματα
Εντυπωσιάζει ο αποφθεγματικός, αφοριστικός, όμως, και συνάμα δογματικός λόγος του κυρίου Ιερώνυμου. «Ολα αυτά - λέει -είναι παιχνιδίσματα... Η Εκκλησία έχει τις δικές της θέσεις. Η πατρίδα μας έχει παραδόσεις,...
Εκκλησία και... παιχνιδίσματα
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Η αγάπη και ο αρχιεπίσκοπος
Φαίνεται να ’χει χάσει την ψυχραιμία του ο κύριος Ιερώνυμος -αλλιώς γιατί να θολώσει την εικόνα του γλυκομίλητου και ολιγομίλητου, εικόνα που τον είχε κάνει συμπαθή σε μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας;...
Η αγάπη και ο αρχιεπίσκοπος
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Μητροπολίτες σε σύγχυση
Εχουν εκμανεί με το σύμφωνο συμβίωσης οι εκκλησιαστικοί ταγοί. Αφρίζουν, υβρίζουν, κραυγάζουν, ωρύονται. Δεν έχω ακούσει κάποιον να καταριέται,...
Μητροπολίτες σε σύγχυση
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Πίστη, εξουσία και γνώση
Τι ρόλο έπαιξαν οι θρησκείες στην πορεία της ανθρωπότητας, ποιοι τις δημιούργησαν και γιατί, εάν ήσαν πρόξενοι κακών ή άγγελοι καλών, αυτά είναι θέματα που αξίζει να εξετάζονται και να διδάσκονται· χωρίς...
Πίστη, εξουσία και γνώση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας