• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.6°C / 15.8°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.4°C / 11.0°C
    1 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.2°C / 14.0°C
    3 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 9.2°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.1°C / 10.9°C
    4 BF
    71%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.8°C / 12.0°C
    1 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 8.5°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.3°C / 13.6°C
    1 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.5°C
    4 BF
    50%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 12.9°C
    2 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 15.9°C
    3 BF
    35%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.3°C / 12.6°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.5°C
    2 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.1°C / 12.8°C
    1 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.9°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 16.0°C
    2 BF
    41%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.3°C / 9.3°C
    1 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.5°C / 12.2°C
    2 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    2 BF
    65%
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Κοινωνία και αρνητές της εξουσίας

  • A-
  • A+

Οποιος γράφει την κοινωνία στα παλιά του τα παπούτσια, ισχυριζόμενος μάλιστα ότι παλεύει γι’ αυτή, δεν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει, όση επαναστατικότητα κι αν προσδίδει στον λόγο του - είναι, απλώς, ένας γραφικός, τάχα εξεγερμένος, που αναμασά κάποιες «ξεθωριασμένες», πεπαλαιωμένες ρήσεις ιδεολογικών προγόνων, που θέλησαν κατά καιρούς να ανατρέψουν κατεστημένες δομές και εξουσιαστικές ιεραρχίες.

Η εξουσία πάντα θα είναι στην ημερήσια διάταξη, το θέμα είναι ποιος θα τη διαχειρίζεται. Θα είναι πολλοί, θα είναι λίγοι; Για ξερίζωμά της δεν γίνεται λόγος, αρκεί μια ματιά στον γραπτό πολιτισμό.

Δεν μπορείς να αρνηθείς τους δημοκρατικούς θεσμούς και τον ίδιο τον πολιτισμό θεωρώντας ότι αμφισβητείς την ανισότητα και τα εγκλήματα, που έχουν αναδειχτεί μέσα από τη «δημοκρατία» και τον πολιτισμό, ό,τι δηλαδή η ανθρωπότητα έχει ώς τώρα «καταφέρει».

Αυτή η άρνηση απομονώνει, όποιον την κουβαλά, από την κοινωνική πραγματικότητα - και μετά τι; Για ποιον αγωνίζονται οι αρνητές όταν η κοινωνία είναι έξω από τα ενδιαφέροντά τους; Κάποτε οι αναρχοσυνδικαλιστές, αντίθετα με ατομιστές (ενίοτε και σολιψιστές) αναρχικούς, προσπαθούσαν να εμπλακούν στη ζώσα πραγματικότητα με πρακτικά μέσα και μεθόδους, επιχειρώντας να οργανώσουν ένα πραγματικό εργατικό κίνημα μέσα στην ίδια την εργατική τάξη. Και είχαν δίκιο.

Χρειάζονται δομές και, κυρίως, χρειάζεται ανάληψη ευθύνης εάν κάποιος θέλει να οργανωθεί και να αντισταθεί στο πανίσχυρο καθεστώς των ολιγαρχιών, που κυβερνάνε τον πλανήτη και φέρουν τον παραπλανητικό και υποκριτικό τίτλο δημοκρατία (με τον οποίο ενδύουν τις ολιγαρχίες τους).

Μόνο ως κοινωνικό μπορεί να εμφανιστεί και να οργανωθεί ένα κίνημα σήμερα, διαφορετικά θα οδηγηθεί στην απομόνωση, προκαλώντας μόνο απέχθεια αλλά και χλευασμό σε όλους. Μπορεί η εργατική τάξη να μη γίνεται εύκολα αντιληπτή σήμερα, ειδικά μετά το όργιο κατανάλωσης των τελευταίων δεκαετιών, έχει προκύψει, όμως, ένα τεράστιο κοινωνικό στρώμα, που έχει χάσει τα αυγά και τα πασχάλια - πολύ πιο εξαθλιωμένο από την κάποτε εργατική τάξη.

Αυτό το νέο άθλιο στρώμα το γνωρίζουν οι εξεγερμένοι της γειτονιάς ή θεωρούν ότι στην αυλή ετούτης της γειτονιάς (τους) αρχίζει και τελειώνει η επανάσταση; Θυμίζουν τους Αδαμίτες (εκ του Αδάμ, γυμνοί δηλαδή - αδαμιαία περιβολή) του 16ου αιώνα που γύριζαν αλαλάζοντας στα δάση επιδιδόμενοι σε ασυγκράτητα σεξουαλικά όργια ώσπου δέχτηκαν τη δυσφορία των αγροτών και εξαφανίστηκαν - δεν αρκεί η προσωπική, εσωτερική εκτόνωση, το λαμπάδιασμα ενός κτιρίου ή ενός αυτοκινήτου, όσο και αν αυτά ανήκουν στη «μισητή» αστική τάξη ή στους φύλακες της τάξης.

Η όποια «έκσταση» των αρνητών αυτής της τάξης ουδόλως απασχολεί την κοινωνία, τι λέω, την εκνευρίζει και μάλλον τη φοβίζει αφού αναγκάζεται να κλείσει τις πόρτες και τα παράθυρα για να νιώσει ασφαλής από τις φωτιές της οργής (και της αντίστασης, έχουμε να λέμε). Ασε που γίνονται και περίγελως κάθε είδους φιλελεύθερου, που καγχάζει με την περιοδικότητα (ανά τακτά χρονικά διαστήματα) των «επαναστατικών» επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας.

Θα όφειλαν να αφουγκραστούν την τεράστια λαϊκή επιθυμία για μια νέα πολιτική και κοινωνική μεταρρύθμιση - δεν θα τους ξαναδοθεί τέτοια μεγάλη ευκαιρία· χρειάζεται, όμως, ηθικό ανάστημα και αγκάλιασμα της κοινωνίας (διάβασμα και λοιπά).

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τη δικτατορία του σκοπού
Διαβάζω σε τούτη την εφημερίδα την εξής πρόταση: «Η δημοκρατία δεν συμβαδίζει με κινήσεις εντυπωσιασμού». Συμφωνώ απολύτως, όπως και με την προηγούμενή της, ότι δηλαδή η συμπεριφορά που βασίζεται σε τέτοιες...
Για τη δικτατορία του σκοπού
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Αλαλούμ
Τα έχει αυτά η μαζική δημοκρατία όπου ο καθένας λέει ό,τι κατεβάζει η γκλάβα του, χωρίς να έχει καμιά υποχρέωση να δώσει λογαριασμό σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε -γιατί έτσι γουστάρει, αδερφέ. Το αλαλούμ...
Αλαλούμ
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι νεαροί πολιτικοί της Δεξιάς
Το ήθος δεν μπορεί να διδαχτεί, ωσαύτως και η χρήση της ελληνικής, μαθήματα όμως στην αισθητική μπορούν να τα πάρουν από τους παλαιότερους, ακόμη κι αν αυτοί είναι ευάριθμοι [διότι κάτι επιτέλους πρέπει να...
Οι νεαροί πολιτικοί της Δεξιάς
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για τον εκδημοκρατισμό των καναλιών
Τηλεόραση και κόμματα: Να αρθεί το εμπάργκο, ναι, η κοινωνία δεν φαίνεται να έχει αντίρρηση -και μάλλον αδιαφορεί. Και ας πούμε ότι αίρεται. Λοιπόν; Θα επανακάμψει η δημοκρατία μήπως; Κοκορεύονται οι...
Για τον εκδημοκρατισμό των καναλιών
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι αχάριστοι Ευρωπαίοι κι εμείς
Είναι λοιπόν παράδειγμα προς αποφυγή η χώρα και όχι πρότυπο αριστερής διακυβέρνησης, όπως ξεδιάντροπα εξακολουθούν να κοκορεύονται οι περισσότεροι από την κυβέρνηση [διότι είναι και μερικοί που έχουν επίγνωση...
Οι αχάριστοι Ευρωπαίοι κι εμείς
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Χαρούμενα ακροατήρια
Σαφώς είναι από τη Ρητορική δανεισμένος ο τίτλος: χαίρουσι οι ακροατές εάν τις καθόλου λέγων επιτύχη των δοξών άς εκείνοι κατά μέρος έχουσι (τα...
Χαρούμενα ακροατήρια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας