Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο επιτυχημένος κύριος Τσακαλώτος (μας)

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, μες στην αφέλειά (;) του θες, μες στην αλαζονεία του, φέρνει στην επιφάνεια την ουσία της σκέψης τούτης της κυβέρνησης

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ο επιτυχημένος κύριος Τσακαλώτος (μας)

  • A-
  • A+

Ο κ. Τσακαλώτος προς τον κ. Βενιζέλο: «Αφού τα κάνατε τόσο καλά εσείς και τόσο χάλια εμείς, γιατί είστε τόσο αποτυχημένος πολιτικός;». Μιλάμε για ήθος γενναίο, για έξοχη αστική ευγένεια, για υψηλόφρονα και φιλόφρονα σεβασμό, για αμέριστη συναδελφική αβρότητα.

Αυτά ακούγονται όταν, δυστυχώς, δεν επικρατεί στη (δια)νοητική δομή του καθενός η αίσθηση του μέτρου και μια στοιχειώδης αυτογνωσία, όταν καβαλικεύεις το καλάμι ή όταν κόβεις καπίστρι και ξανοίγεσαι στους λειμώνες της ματαιοδοξίας και αμετροέπειας, της αναισχυντίας και της γλωσσικής αυταρχικότητας.

Και λέγαμε, πού πήγε εκείνο τα περίφημο αριστερό ήθος; Στα σκουπίδια της Ιστορίας το πέταξαν οι συγκατανευσιφάγοι της κυβέρνησης. Αλαζόνα και ανεπίγνωστο τον απεκάλεσε ο κ. Βενιζέλος - ήπια απάντηση, κόσμια και πολιτισμένη, του συνέστησε επίσης να ξεκαβαλικέψει...

Εμποτισμένοι, λες, οι κυβερνώντες από ένα μάγμα ενοχής και εχθρότητας, αφιονισμού και ακρότητας, μηνύουν στην ελληνική κοινωνία και στην οικουμένη να μην έχουμε πια αυταπάτες, να μην πιστεύουμε σε αριστεροειδή φληναφήματα και απίθανες ανατροπές - όλα έχουν τελειώσει, απλώς αρνούμαστε να το καταπιούμε, πολλώ δε μάλλον να το χωνέψουμε.

Ασε που όποιος προβαίνει σε τέτοιες διαπιστώσεις καθίσταται αυτομάτως εχθρός (υπονομευτής του κοινωνικού έργου της κυβέρνησης, δεξιός και δεν συμμαζεύεται). Δεν έχουν σημασία για τους φανατισμένους οι φαντασμαγορικές colotumbes του πρωθυπουργού και του υπουργού Οικονομικών.

Ο κύριος Τσακαλώτος λοιπόν, τον οποίο πολλοί θεωρούσαν έναν αριστερό ευρωπαϊστή, κοσμοπολίτη τάχα (μερικοί τον αποκαλούσαν και κάτι σαν νεοαριστεριστή!). Μες στην αφέλειά (;) του θες, μες στην αλαζονεία του, φέρνει στην επιφάνεια την ουσία της σκέψης τούτης της κυβέρνησης, που δεν είναι άλλη από την παντί τρόπω και σθένει διατήρηση των εξουσιαστικών θώκων, χωρίς να νοιάζονται για τις συνέπειες μιας τέτοιας «φιλοσοφίας».

Γούστο έχει και η προσπάθειά τους να διατηρήσουν κάποια λέει αριστερή ιδεολογία (που δεν είναι παρά απλή «επαναστατική»φρασεολογία)· συγχέουν, ενσυνείδητα βεβαίως, την ουτοπία με την πραγματικότητα, αδιαφορώντας για το τεράστιο βιαιογόνο χάσμα που δημιουργούν μεταξύ αυτών που έχουν στο μυαλό τους και των προβλημάτων της κοινωνίας. Αλλού γι’ αλλού οι εν λόγω κύριοι, που, παρακαλώ, κυβερνάνε έναν τόπο, έναν γεωγραφικό προσδιορισμό που άπαντες τον ξέρουμε ως Ελλάδα.

Τι μας λέει ο κ. Τσακαλώτος; Οτι οργιάζει η πολιτική της ισχύος και όλα τα άλλα είναι εξωκοινοβουλευτικές ανοησίες - πάμε πίσω δηλαδή (μήπως και μπροστά;) ότι δίκαιο είναι αυτό που συμφέρει τον ισχυρότερο. Αυτό το ξέραμε από τους προηγούμενους, αλλά να το ενστερνίζεται και μια Αριστερά που θα άλλαζε τους συσχετισμούς της Ευρώπης... Τέλος πάντων, αυτοί είναι, αυτά θα πουν και αυτά θα πράξουν.

Ο άνθρωπος είναι η γλώσσα του, το ύφος του, ο βηματισμός του ακόμη - από κει κρίνεται η κοσμοεικόνα του και όχι από τα «κοσμήματα» που φέρει επάνω του ή από την πολυτελή ενδυμασία του. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τους «κοινούς» ανθρώπους, όλους εμάς δηλαδή, αλλά και για τους κυβερνώντες. Ολοι κρίνονται - πώς να το κάνουμε; Ακόμη και αυτοί που θεωρούν εαυτούς αυθεντίες!

Τώρα, από πού άντλησαν αυτή την πίστη, ο θεός κι η ψυχή τους. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν, όμως, ότι έχουν εκτραπεί σε πρακτικές που νομιμοποιούν σκληρά πειθαρχικά και δημοσιονομικά μέτρα και άτεγκτες ιεραρχίες. Λίγη προσοχή.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Κάποτε ο Ελ. Βενιζέλος και οι Ευρωπαίοι
Εντάξει, να ορθωθεί λόγος σαν του Βενιζέλου κομμάτι δύσκολο· οι πολιτικοί του εικοστού πρώτου αιώνα έχουν πολύ ελαφρά κίνητρα, εδώ και παντού στον κόσμο είναι μαριονέτες, άλλοι προστάζουν τις κινήσεις τους και...
Κάποτε ο Ελ. Βενιζέλος και οι Ευρωπαίοι
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ισονομία, δίκαιο, δικαιοσύνη και άλλα
Από πολύ παλιά (Ηρόδοτος π.χ.) η ισονομία εμφανιζόταν ως η εμβληματική ένδειξη του δημοκρατικού πολιτεύματος. Περιορισμένη όμως η έννοια στη σφαίρα της πολιτικής ισότητας (όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο)...
Ισονομία, δίκαιο, δικαιοσύνη και άλλα
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι ζητιάνοι
Οσο η πολιτική ζωή της χώρας θα εμπλουτίζεται με ανέξοδους λεονταρισμούς και θα σηματοδοτείται από το ερώτημα «ποιος είναι ο πιο καλός ζητιάνος, ο δεξιός ή ο αριστερός;» τόσο θα διαιωνίζεται η παρακμή της...
Οι ζητιάνοι
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Αξιοπρέπεια
Τώρα συνειδητοποιούν οι περισσότεροι τι ακριβώς ψήφισαν τον Σεπτέμβρη του 2015. Εώς τότε έλπιζαν ότι κάτι θα κάνει το αγαπημένο τους παιδί, που δεν πρόφταινε να κοιμηθεί και λοιπά, και ότι τα πράγματα για τη...
Αξιοπρέπεια
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το χρέος τούς (κατα)πλακώνει
Ο τόμος με τίτλο «Επιτροπή Αλήθειας Δημόσιου Χρέους» κυκλοφορεί ταχύτατα σ’ όλη τη χώρα (και εκτός!) και γίνεται κτήμα πλέον των πολλών, που αντιλαμβάνονται το μέγα ψεύδος των κυβερνώντων και το γιατί...
Το χρέος τούς (κατα)πλακώνει
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Υπουργός σταρ
Στο ευρωπαϊκό επικοινωνιακό παιγνίδι ο Ελληνας υπουργός Οικονομικών έχει πρωταγωνιστικό ρόλο· έχει σαρώσει την τηλεοπτικότητα, με το σπαθί του. Ο,τι ξεφεύγει από την κατεστημένη, κακομοίρικη αριστεροσύνη τους...
Υπουργός σταρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας