Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικαστική παρέμβαση στην Ομόνοια

Εικαστική παρέμβαση στην Ομόνοια

  • A-
  • A+

«Ξούθου, η σιωπή της πόλης» είναι ο τίτλος πολλαπλών πολιτισμικών δραστηριοτήτων που συμβαίνουν (τελειώνουν αύριο) στον μικρό δρόμο της Ξούθου, στην Ομόνοια, με τη συμμετοχή πολλών Ελλήνων και ξένων εικαστικών, καλλιτεχνών, ηθοποιών, σκηνοθετών, δημοσιογράφων και επιστημόνων στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεγάλη ομαδική έκθεση που στεγάζεται στο εξαώροφο κτίριο (Ξούθου 17) και Μενάνδρου· τα υπόλοιπα (εκδηλώσεις τέχνης, λόγου, μουσικής και θεάτρου), στο νεοσύστατο πάρκο, στη συμβολή των δύο δρόμων και στο πεζοδρομημένο τμήμα της Ξούθου.

Τα έργα είναι εμπνευσμένα από την «ερημιά» του μικρού αυτού δρόμου και από τις δονήσεις που προκάλεσε στον κάθε συμμετέχοντα η αντίδρασή στο αντίκρισμά του (συγκίνηση ή αποστροφή), αφού, όπως τονίζουν οι διοργανωτές «αυτός ο στενός δρόμος κατάφερε να μαγειοποιήσει ή να δαιμονοποιήσει την ερήμωσή του, προτρέποντάς μας σε μια δύσκολη επαφή με την πραγματικότητα.

Η ανταμοιβή από αυτή την οδυνηρή εμπειρία ήταν εκείνες οι ακατάληπτες λέξεις που έχουν ήχο, μυρωδιά και γεύση και είναι η εκκίνηση της βιωματικής δημιουργικότητας. Ας είναι η Ξούθου μια απειροελάχιστη δίνηση στη συντονισμένη προσπάθεια που πρέπει απ’ όλους να γίνει, για να εκδηλωθεί το υπόκωφο βουητό μιας πόλης που υποφέρει από τα έγκατά της κι η σιωπή της ουρλιάζει».

Οι συμμετέχοντες διεκδικούν να αφήσουν ένα ίχνος παρέμβασης στον δημόσιο χώρο. Η αρχική ομάδα πλαισιώθηκε από πολλούς «συνοδοιπόρους»: Λαμία, Θεσσαλονίκη, Φλώρινα, Ιταλία, ακόμη και Αμερική, «δημιουργώντας έτσι μια πολυσχιδή διαπολιτισμική σύνθεση».

Ολα αυτά βέβαια, χωρίς κρατική κηδεμονία, σε ένα δρομάκι όπου συνυπάρχουν η δυσωδία από τα περιττώματα με το εμπόριο της μαύρης σάρκας και τον ζόφο του λευκού θανάτου· εκεί όμως και το αποκούμπι πολλών παραβατικών και κυνηγημένων -σαν να αναβιώνει ο άγραφος νόμος της αρχαίας Αθήνας (φιλοξενία στους ενόχους και τους κατατρεγμένους).

Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι κάτι παραπάνω από προσπάθεια αναβάθμισης μιας αστικής περιοχής -είναι μια διείσδυση στην καρδιά του προβλήματος της συνύπαρξης και των τρομακτικών αντιθέσεων μιας άναρχης μεγαλούπολης της Ευρώπης με μπροστάρηδες τους εικαστικούς (το Project Ξούθου γεννήθηκε το 2015 από Ελληνες και ξένους εικαστικούς κ.ά.).

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Για την τέχνη του θεάτρου
Αυτό είναι από τα καλά νέα: παρατείνονται έως τις 27 Μαΐου οι παραστάσεις του θεατρικού έργου του Περικλή Κοροβέση «Tango Bar», στο θέατρο Αβατον (Ευπατρίδων 3, Γκάζι, μετρό Κεραμεικού, Δευτέρες και Τρίτες...
Για την τέχνη του θεάτρου
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Ο σκηνοθέτης και ο «δράκος» του
Αρχοντικός, οξύθυμος, ανατρεπτικός, απρόβλεπτος· μόνο καλό έκανε στον ελληνικό κινηματογράφο και στον τόπο. Είχε τον τρόπο του, ήταν ιδιαίτερος - αλλά θα μιλήσουν άλλοι για τον χαρακτήρα και το έργο του. Το...
Ο σκηνοθέτης και ο «δράκος» του
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Στα θεατρικά νάματα του νοήματος
Τι είναι εκείνο που κάνει ένα θεατρικό κοινό να χειροκροτεί όρθιο επί δέκα λεπτά μετά το τέλος μιας παράστασης; Προφανώς είναι κατειλημμένο από ενθουσιασμό, από ένα συναίσθημα που δεν ερμηνεύεται, ούτε καν...
Στα θεατρικά νάματα του νοήματος
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Οι έφηβοι, τα κείμενα κι εμείς
Ερευνα έδειξε ότι οι νέοι μας, οι έφηβοι, δυσκολεύονται στην κατανόηση κειμένου, ότι είναι κουμπούρες με άλλα λόγια. Και να, αμέσως, εμείς, που μπορούμε και «κατανοούμε» τα κείμενα, προβαίνουμε σε άγρια και...
Οι έφηβοι, τα κείμενα κι εμείς
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το άλογο και η γκρι απόχρωση
Είναι αλήθεια επίσης αυτό που λένε, ότι μερικές φορές η ζωή είναι ανώτερη από την τέχνη. Τι είναι η ατομική φαντασία μπροστά στην απροσδόκητη κοινωνική;
Το άλογο και η γκρι απόχρωση
ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το θαυμαστό, νέο Ελληνικό μας
Ποια είναι τα μαντάτα για την πορεία της χώρας; Η μέριμνα για τον άνθρωπο έχει εξοριστεί, έχει εξαϋλωθεί. Εχει παρακμάσει εκείνη η κοσμοθεωρία που έθετε ως προτεραιότητα τις ανθρωπιστικές σπουδές και κατά...
Το θαυμαστό, νέο Ελληνικό μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας