Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη ζούγκλα της Αττικό Μετρό

φωτογραφία αρχείου

EUROKINISSI/ΕΛΕΝΗ ΡΟΚΟΥ

Στη ζούγκλα της Αττικό Μετρό

  • A-
  • A+

Σταθμός Ελληνικού: από τα δέκα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που λειτουργούσαν πριν την εφαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων, λειτουργούν πλέον μόνο τρία. Αποτέλεσμα, ουρές ατέλειωτες όλες τις ώρες λειτουργίας του σταθμού, εκνευρισμός, διαπληκτισμοί, αργοπορίες, ταλαιπωρία. 

Ώρα 12 το μεσημέρι, σήμερα. Κανένα από τα μηχανήματα έκδοσης δεν δέχεται χαρτονομίσματα, χωρίς όμως να υπάρχει πουθενά κάποια ένδειξη. Ταλαίπωροι υποψήφιοι επιβάτες, όπως και εγώ, προσπαθούν να βγάλουν εισιτήριο, τοποθετώντας χαρτονομίσματα στις ανάλογες σχισμές. Αποτέλεσμα μηδέν. Το χαρτονόμισμα απορρίπτεται ξανά και ξανά και οι επιβάτες πηγαίνουν από το ένα μηχάνημα στο άλλο, δοκιμάζοντας την τύχη τους. 

Απευθύνομαι στο ταμείο. “Να πάτε στον σταθμάρχη” εισπράττω την απάντηση. Και πάω. Με μπαϊλντισμένο ύφος ο κ. Σταθμάρχης με ενημερώνει ότι κανένα μηχάνημα δεν λειτουργεί με χαρτονομίσματα, ότι έχει ενημερώσει αρμοδίως, ότι φταίνε οι περικοπές, ότι δεν υπάρχει προσωπικό κλπ κλπ. Έχω χάσει τουλάχιστον είκοσι λεπτά, η προσπάθεια να είμαι συνεπής στο επαγγελματικό μου ραντεβού έχει καταστραφεί. Είμαι σε απόγνωση. Βγαίνω από τον σταθμό, κατευθύνομαι στο αυτοκίνητό μου που το έχω παρκάρει ένα χιλιόμετρο μακριά και αποδύομαι σε αγώνα ενάντια στο χρόνο. 

Ο σεβασμός της εταιρείας στο κοινό έχει αγγίξει πλέον το βαθμό μηδέν. Βαγόνια πρώτης γενιάς με δωρεάν τη σάουνα, αφού δεν κλιματίζονται. Αραιά δρομολόγια ακόμα και μέσα στο χειμώνα, κόσμος που στοιβάζεται στις αποβάθρες θυμίζοντας τριτοκοσμική κατάσταση. 

Η αλλαγή στο σύστημα εισιτηρίων έγινε χωρίς προετοιμασία, χωρίς υποδομές και με πλήρη αδιαφορία στα εκατομμύρια των επιβατών που ταλαιπωρούνται καθημερινά. Αναλγησία, γαϊδουριά, προκλητική αδιαφορία. 

Το πιο γρήγορο και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς τείνει να γίνει ένα με το παρελθόν: στριμωξίδι, ιδρώτας, εκνευρισμός. Μια καθημερινότητα που με γυρίζει πίσω πολλές δεκαετίες, τότε με τα λεωφορεία-αραμπάδες που χρειαζόταν να κατέβουμε στις ανηφόρες για να μπορέσουν να τις ανέβουν. 

Δεν πιστεύω ότι θα ευαισθητοποιηθεί κάποιος από την εταιρεία, δεν ξέρω καν από το υπουργείο Μεταφορών. Γράφω καθαρά για λόγους εκτόνωσης και αποφόρτισης. 

Εισιτήριο 1,40 ευρώ για αυτό το Μετρό; όχι κύριε! 

ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Αδιαφορώ, αδιαφορείς, αδιαφορεί...
Η δημιουργία νέων συλλογικοτήτων, η διαφύλαξη των αξιών που συγκρότησαν τη νεωτερικότητα, η μαχητική διεκδίκηση όπου χρειάζεται, η εκπόνηση ενός προγράμματος και ενός οδικού χάρτη για το πού θέλουμε να πάμε...
Αδιαφορώ, αδιαφορείς, αδιαφορεί...
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η δημοκρατία σαν συνέλευση πολυκατοικίας
Το αίσθημα του απατημένου εραστή που βιώνει ένα μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων για τη δημοκρατία τούς οδηγεί στο διαζύγιο μαζί της. Η καρικατούρα δημοκρατίας που βλέπουμε σήμερα μπροστά μας, με τη γενικευμένη...
Η δημοκρατία σαν συνέλευση πολυκατοικίας
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Το όραμά μας και το όραμά τους
Το αφήγημα περί τέλους της επιτροπείας στηρίζουν οι δανειστές, που δεν έχουν λόγο να μη συντρέχουν την κυβέρνηση, καθώς έχει πετύχει μια πολιτική σταθερότητα βασισμένη στην «εφαρμογή των συμφωνηθέντων». Μας...
Το όραμά μας και το όραμά τους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία και στάσεις εργασίας την Πέμπτη στις αστικές συγκοινωνίες
Από τις δύο το μεσημέρι μέχρι τις πέντε το απόγευμα το χειρόφρενο σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, ενώ 24ωρη θα είναι η αποχή των εργαζομένων σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ΚΤΕΛ.
Απεργία και στάσεις εργασίας την Πέμπτη στις αστικές συγκοινωνίες
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Μέσα μαζικής μεταφοράς και επιτελικό κράτος: Ούτως ή άλλως στο τέλος εμείς θα φταίμε
Για το μπάχαλο σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ έφταιγαν πρώτα οι πολίτες, μετά οι καλοκαιρινές άδειες, τις τελευταίες ημέρες φταίνε οι… βάνδαλοι που παίρνουν τους συρμούς τις βραδινές ώρες. Μετά ποιος θα φταίει;
Μέσα μαζικής μεταφοράς και επιτελικό κράτος: Ούτως ή άλλως στο τέλος εμείς θα φταίμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από την Τρίτη το μετρό θα φτάνει μέχρι τη Νίκαια
Οι νέοι σταθμοί που προστίθενται στη γραμμή 3 είναι οι «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», που εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 63.000 επιβάτες.
Από την Τρίτη το μετρό θα φτάνει μέχρι τη Νίκαια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας