Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βέβηλος λόγος από βέβηλα χείλη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βέβηλος λόγος από βέβηλα χείλη

  • A-
  • A+

Ορισμένοι ρασοφόροι, συνήθως μεγαλόσχημοι, με τα λόγια και τα έργα τους προκαλούν όχι μόνον την κοινωνία, αλλά και τους συναδέλφους τους. Νιώθουν την ανάγκη να παρεμβαίνουν σε κάθε ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία και να διατυπώνουν τις απόψεις τους. Δικαίωμά τους. Δικαίωμα όμως και όλων των άλλων να ασκούν κριτική στις θέσεις τους.

Το επιχείρημα ότι πρέπει να σεβόμαστε το ράσο και να συμπεριφερόμαστε με τη δέουσα ευγένεια καταρρίπτεται όταν ο ίδιος ο ρασοφόρος προδίδει τον ρόλο του, προσβάλλει ανθρώπους, ξερνάει μίσος, υποδύεται τον ενάρετο ενώ είναι βουτηγμένος μέχρι τον λαιμό στην αμαρτία, διχάζει και χρησιμοποιεί φρασεολογία που παραπέμπει σε σκοτεινές εποχές.

Οταν δηλαδή κάποιος είναι θεομπαίχτης, του το λες κατάμουτρα. Του λες ότι εσύ δεν μπορείς να έχεις καμία σχέση με τη διδασκαλία του Ιησού γιατί ο ιδρυτής της θρησκείας σου δεν πίεζε να τον ακολουθήσουν, δεν εκβίαζε με την επουράνιο βασιλεία, δεν αντιμετώπιζε τους ανθρώπους με τον χυδαίο τρόπο που το κάνεις εσύ, δεν μίσησε τους διαφορετικούς, δεν καταράστηκε τους άθεους, συγχώρεσε ακόμη κι αυτούς που τον έβλαψαν, δεν ήταν βίαιος -η μοναδική φορά που άσκησε βία ήταν εναντίον κάποιων ομοίων σου που είχαν κάνει, όπως κι εσύ, τον οίκο του άντρο εμπορίου.

Λες στον θεομπαίχτη ότι δεν θα σε ήθελε δίπλα του ο Ιησούς, γιατί όσες μετάνοιες κι αν κάνεις, όσες συγγνώμες κι αν ζητήσεις, δεν πρόκειται να σε πιστέψει. Είσαι άθεος, είσαι βλάσφημος. Αν πίστευες ότι υπάρχει Θεός, θα φοβόσουν την τιμωρία του για όσα ανοσιουργήματα έχεις διαπράξει στον ανίερο βίο σου.

Ο μητροπολίτης Αμβρόσιος βρήκε την αιτία για τις συμφορές που πλήττουν την Ελλάδα. Είναι οι άθεοι που μας κυβερνούν. Δεν παντρεύονται, δεν βαφτίζουν τα παιδιά τους, κατάργησαν τον θρησκευτικό όρκο και πολεμούν με όλα τα μέσα την Ορθοδοξία. Γι’ αυτούς τους λόγους «ο Πανοικτίρμων Θεός εκδηλώνει την οργή του με διάφορα φυσικά φαινόμενα». Ομως, άθλιε θεομπαίχτη, τι σόι Πανοικτίρμων είναι ο Θεός σου που, αντί να τιμωρήσει τον «δράστη», τιμωρεί άσχετους ανθρώπους; Τι είδους Πανοικτίρμων Θεός είναι αυτός που αφαιρεί τις ζωές μικρών παιδιών που, όπως διδάσκει η θρησκεία σου, δεν έχουν προλάβει να αμαρτήσουν ούτε με το μυαλό τους;

Σ’ αυτές τις εξωφρενικές δηλώσεις απάντησε σε πρώτο χρόνο η Αρχιεπισκοπή με μια δειλή ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου: «Είναι προσωπικές απόψεις». Μία μέρα μετά ήρθε ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας να μας πει ότι «και οι προσωπικές απόψεις έχουν όρια». Μα, σεβασμιότατε, ο αδελφός σας τα έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια και επειδή τον αφήσατε να βρομίζει το σύμπαν συνέχισε ανενόχλητος το «θεάρεστο» έργο του. Τον φοβάστε; Ξέρει πράγματα που μπορεί να εκθέσουν την Ιεραρχία; Συμπεριφέρεται σαν να μη σας υπολογίζει.

Τη ζημιά που κάνει στη θρησκεία η παρουσία του Αμβρόσιου την ψυχανεμίστηκε ο Ανθιμος Αλεξανδρουπόλεως και έσπευσε να τον επαναφέρει στην τάξη: «Επινοήσατε να επιδείξετε μια καρικατούρα Εκκλησίας που δεν έχει καμιά σχέση με τον Χριστό». Ναι, αλλά και εσείς αποκαλείτε τον λαθρέμπορο της πίστης σας «άγιο και σεβασμιότατο» και του επιτρέπετε (ως διοίκηση της Εκκλησίας) να επικοινωνεί με τους πιστούς της περιφέρειάς του και να τους δηλητηριάζει με τις χολερικές απόψεις του. Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι της Εκκλησίας, δυστυχώς χαμηλόβαθμοι, που τόλμησαν να πουν το αυτονόητο στον θεομπαίχτη: «Σκάσε επιτέλους». Οι υψηλόβαθμοι θα μας πουν κάτι;

  

ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Κράτος - Εκκλησία: Ιστορία μου, αμαρτία μου...
Τα γραπτά μένουν, ωστόσο η απόσταση ανάμεσα στις διακηρύξεις και στην κυβερνητική πρακτική είναι μεγάλη. Και τα δύο κόμματα (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ) φοβήθηκαν τη σύγκρουση με την ιεραρχία και έκαναν πίσω. Αντί να...
Κράτος - Εκκλησία: Ιστορία μου, αμαρτία μου...
ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Μια παλιά, αμαρτωλή ιστορία
Δεν είναι μόνο το Κυπριακό και το Μακεδονικό... Υπάρχει ακόμη ένα... εθνικό θέμα που μας ταλαιπωρεί. Οι σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας. Ο συγκεκριμένος στόχος υπήρχε και στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Πολλοί πίστεψαν...
Μια παλιά, αμαρτωλή ιστορία
ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
«Πίσω ολοταχώς», όπως έλεγε ο Χριστόδουλος
Την περίοδο της μάχης για τις ταυτότητες είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας. Ο Χριστόδουλος είχε κάνει εισπήδηση στο εσωτερικό των κομμάτων και δούλευε ακατάπαυστα για να...
«Πίσω ολοταχώς», όπως έλεγε ο Χριστόδουλος
ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Εισπήδηση
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν μας είχε συνηθίσει σε αγενείς παρεμβάσεις και σε επιθετική ρητορική που θυμίζουν τον προκάτοχό του. Θύμωσε και τα ‘βαλε με την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου...
Εισπήδηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ασυγχώρητο αμάρτημα της μισαλλοδοξίας!
Αμετανόητος και προκλητικός εμφανίστηκε στην επιστολή παραίτησής του προς τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιος, παρουσιάζοντας τον εαυτό του σαν… μάρτυρα.
Το ασυγχώρητο αμάρτημα της μισαλλοδοξίας!
ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Θεομπαίχτες
Ορισμένοι απ' αυτούς (Δεξιοί, ακροδεξιοί, ρασοφόροι) που κόπτονται υπέρ της θρησκείας υποστηρίζουν ότι η πρόθεση των αριστερών είναι να κατεβάσουν τις εικόνες από τα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τα νοσοκομεία, να...
Θεομπαίχτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας