Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τελώ υπό κατάληψη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τελώ υπό κατάληψη

  • A-
  • A+

● Σάββατο, 16 Σεπτεμβρίου 2017: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση. Οσοι το επιχείρησαν, καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα». Κυριάκος Μητσοτάκης (82η ΔΕΘ).

● Κυριακή, 8 Δεκεμβρίου 2019: «Οι άντρες των ΜΑΤ δεν εξευτέλισαν διαδηλωτές στους δρόμους της Αθήνας. Η αστυνομία και η κυβέρνηση σέβονται τη νομιμότητα». Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (απάντηση για τα ξεβρακώματα πολιτών)

● Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2019: «Πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην Ελληνική Αστυνομία που κατάφερε οι δύο πιο σημαντικές διαδηλώσεις (Γρηγορόπουλος-Πολυτεχνείο) να κυλήσουν μ' έναν τρόπο υποδειγματικό! Δεν καταστράφηκαν δημόσιες ή ιδιωτικές περιουσίες και είδαμε τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία για τους πολίτες». Στέλιος Πέτσας (απάντηση για τα ξεβρακώματα πολιτών)

● Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019: «Σας διαβεβαιώ ότι δεν υπήρξαν πράξεις αστυνομικής βίας». Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (απάντηση για την αστυνομική βία και δυσωδία στο Κουκάκι)

● Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019: «Δεν έχετε καταλάβει τίποτα. Το θέσαμε στον λαό. Του είπαμε ότι θα επιβάλουμε τον νόμο και την τάξη. Οτι τελείωσε το κράτος της Ακρας Αριστεράς και της βίας της. Και τα υλοποιούμε αυτά, έχουμε πάρει απευθείας την έγκριση του λαού. Αυτή είναι η αλλαγή ιδεολογικού προτύπου». Μάκης Βορίδης (Βουλή)

● Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2019: «Αυτό ζητούσαμε: να λυθούν τα χέρια μας». Σπύρος Κρικέτος, αντιπρόεδρος των Αστυνομικών Υπαλλήλων Δυτικής Αττικής (ΣΚΑΪ)

● Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019: «Γιατί πρέπει να δείξουμε ότι έχουμε στην Ελλάδα μια υπερευαισθησία και φοβία ότι θα υπάρχει στην Ελλάδα αστυνομική βία; Δεν το καταλαβαίνω! Και ερωτώ: Εχεις δίπλα σου μια κατάληψη. Γιατί, κυρία μου, είπες όχι στην αστυνομία που ήθελε να εκκενώσει την κατάληψη να μπει στο σπίτι σου; Κάθε νομοταγής άνθρωπος θα έλεγε ναι!» Αδωνις Γεωργιάδης (ΑΝΤ1)

● Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015: «Και στη Γυάρο αν θέλανε αστακούς, όπως δίναμε σε άλλους κατάδικους, θα τους είχανε. Ας βουτούσαν να τους πιάσουνε. Τόση θάλασσα είχαν... Αυτοκτονώ αν μου αποδείξει ένας της Γυάρου ή της Λέρου ότι κακοποιήθη. Μόνος μου πήγαινα εκεί για να βοηθήσω τους ανθρώπους που ήταν ηλικιωμένοι, άρρωστοι, μητέρες με μωρά, έγκυες -όλα αυτά τα θεράπευα επί τόπου [...] Το ότι πήγαν τόσες χιλιάδες στη Γυάρο σημαίνει δημοκρατία, ελευθερία». Στυλιανός Παττακός, συνέντευξη στον Χρίστο Βασιλόπουλο, λίγο πριν πεθάνει (στα 104 του χρόνια, από εγκεφαλικό και όχι αυτοκτονία)

Για χρόνια στη Φυσική Επιστήμη πίστευαν στην επαγωγική μέθοδο. Μια μέθοδο θεμελίωσης της αλήθειας, σύμφωνα με την οποία αν κάτι συμβαίνει συνεχώς το ίδιο, αυτό και ισχύει. Από τους πρώτους που την αμφισβήτησαν ήταν ο σκεπτικιστής φιλόσοφος Ντέιβιντ Χιουμ (18ος αιώνας). Ακριβή ημερομηνία της δήλωσής του δεν έχω, αυτό όμως που ουσιαστικά είπε ήταν πως η επαγωγή υπηρετεί την ψυχολογική μας ανάγκη για κανονικότητα και ευταξία, γι' αυτό και την αποδεχόμαστε.

Επρεπε να φτάσουμε στη δεκαετία του '30, για να έρθει ένας άλλος σπουδαίος φιλόσοφος, ο Καρλ Πόπερ, και να μιλήσει για την «αρχή της διαψευσιμότητας», σύμφωνα με την οποία «όλοι οι κύκνοι είναι λευκοί, μέχρι να βρεθεί ένας μαύρος κύκνος».

Είχε βέβαια προηγηθεί ένας τρίτος φιλόσοφος, ο Μπέρτραντ Ράσελ, που έβαλε και τη... γαλοπούλα στο κάδρο. Και μάλιστα με μια φράση, που ίσως (ίσως λέω) και να ταιριάζει κάπως με τις παραπάνω δηλώσεις περί μη αστυνομικής βίας, μη αυθαιρεσίας της εξουσίας, σύνδεσης εξορίας και ελευθερίας, αποσύνδεσης ισότητας και δημοκρατίας.

Είπε ο Ράσελ: «Εχουμε μια γαλοπούλα. Ο αγρότης στη φάρμα τη φροντίζει, την ταΐζει, την ποτίζει και την περιποιείται κάθε μέρα. Αποτέλεσμα, η γαλοπούλα να νομίζει πως αυτή είναι η κανονικότητα και να εμπιστεύεται τον αγρότη/αφεντικό πως κάθε πρωί θα κάνει τα ίδια. Εως ότου μια μέρα, έρχονται Χριστούγεννα».

...Την ιστορία ο Ράσελ τη σταματάει εκεί.

Ακριβώς γιατί εκεί, αμέσως μετά την τελεία, αρχίζει η αλήθεια.

Και η αλήθεια δεν χρειάζεται λόγια για να φανερωθεί. Ενας «μαύρος κύκνος» αρκεί. Ή ένας... Τσαλαπετεινός (με σπασμένο λαιμό).

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Πολιτική οικονομία της βίας
Προς το παρόν, οι ξεναγήσεις στο «καρτιέ βιολάν» (σ.σ. δίνω ιδέες στα τρομοκάναλα) περιορίζονται στο τουριστικό real estate: αγνώστου ταυτότητος κεφάλαια μπαζώνουν κτίρια και διαμερίσματα κι αυτό μπορεί ν’...
Πολιτική οικονομία της βίας
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Να τελειώνουμε με τα Πολυτεχνεία σας!
Αν θέλουμε, όμως, να πάμε από το «ον» στην «οντ-ότητα», χρειάζεται απαραιτήτως και η «αναγκαστικ-ότητα». Αντε, γιατί καιρός είναι να τελειώνουμε με τα Πολυτεχνεία σας. Με το καλό ή με το άγριο. Και γιατί όχι...
Να τελειώνουμε με τα Πολυτεχνεία σας!
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Για τον Τάκη -και όχι μόνο
Διαβάζοντας τα όσα μου γράφετε, νιώθω πως πρέπει να 'χει ριζώσει και σε διπλανά χωράφια. Και αυτό αρκεί... για ν' αντέξω και το φευγιό του και μένα και το τώρα... Και λίγο, δεν το λες.
Για τον Τάκη -και όχι μόνο
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Χέρια Τιμίου Ανδρός
Αυτό φυσικά και δεν το λέω εγώ (εγώ είμαι μια κυρία!), κάλλιστα θα μπορούσε να το έχει πει ο Χριστούλης (αλλά βλέπεις η μαμά του τού είχε μάθει τρόπους), εν τέλει το είπε ένας Χρήστος (που για τα κόκαλά του...
Χέρια Τιμίου Ανδρός
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Επιασα το(ν) Τζόκερ
Το παρόν δεν αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι απολύτως μη συμπτωματική.
Επιασα το(ν) Τζόκερ
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Δεν υπάρχουν Μαλδίβες!
Η προσωποποίηση του προβλήματος είναι ίδιον της εποχής μας. Κάτι οι νέες, εναλλακτικές θεωρίες, λίγο από Ανατολή, κάτι από βουδισμό, ένα τσακ από Φρόιντ και πολύ από Τσόπρα σε κάνουν να πιστέψεις πως μέσα σου...
Δεν υπάρχουν Μαλδίβες!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας