Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Είμαι ξανθιά, με γυαλιά και κόκκινη κιλότα
Dreamstime
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είμαι ξανθιά, με γυαλιά και κόκκινη κιλότα

  • A-
  • A+

Βασικά, είμαι «φυτό». Και μην κοροϊδευόμαστε: μία φορά «φυτό», για πάντα «φυτό». Υπολόγισα συγκεκριμένα πως από τα 5 και κάτι μου, που πήγα για πρώτη φορά σχολείο έως και τα τώρα, δίνω, κάθε χρόνο, εξετάσεις. Τα «ήμαρτον» που λέω κάθε φορά σαν έρθει αυτή η μαααύρη ώρα, είναι πολλά. Ωστόσο, λιγότερα από τη χαρά της γνώσης.

Μην κοροϊδευόμαστε. Η «χαρά της γνώσης», που ισοδυναμεί σε 30 χρόνια εξεταστικών, ισχύει μόνο για τα «φυτά». Οι κανονικοί άνθρωποι το λένε μαζοχισμό. Η κανονικότητα είναι άλλη: ΣΚΑΪ, Μενεγάκη και «Μy style rocks»! Και κει που κάπως νιώθω πως, επιτέλους, είμαι και προσωπικά ένα τσακ από αυτή την «κανονικότητα», σκάει ο Αδωνις και με ξαναγυρίζει στα πρώτιστα «ήμαρτον» εργασιών και εξετάσεων. Τι να σου κάμω που πέρυσι έδωσα Κοινωνιολογία Ι και, μ' αυτά και μ' αυτά, με βλέπω και φέτος να δίνω Κοινωνιολογία ΙΙ (που ευκολάκι δεν το λες)... Ισα που έλεγα να τη σκαπουλάρω, με πισωγύρισε ο άτιμος ο ΝΔαντιπρόεδρος.

Τι ήταν να το πει αυτό το «η Κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά μας αριστερά»; Μια φορά είπε και κάτι σωστό και έλαχε να με αφορά προσωπικά. Ασε και το άλλο. Η απόλυτα δίκαιη, δικαιολογημένη και ακριβόλογη αυτή φρασούλα ήρθε να προστεθεί στον ορυμαγδό μιας χυδαίας, εντελώς σεξιστικής φρασεολογίας για κάποια από τα νέα μέλη της κυβέρνησης. Και τα δύο έγιναν ταυτόχρονα, τις ίδιες μέρες και αναδείχθηκαν εκτενώς από τη μία, αλλά κυρίως από την άλλη μπάντα.

Ως εκ τούτου, αποφάσισα πως, για σήμερα τουλάχιστον, από «φυτό» θα γίνω ξανθιά, με γυαλιά και κόκκινη κιλότα. Και θα γράψω ως... τέτοια. Ως μια «από... εκείνες», όπως έλεγαν οι παλαιότεροι και πλέον λένε σχεδόν όλοι, θέλοντας να κρίνουν (κατακρίνοντας) τη συμπεριφορά, το παρόν και το μέλλον, την ύπαρξη ολόκληρη μιας κοπέλας που, για οποιονδήποτε λόγο, δεν ταίριαζε στα στεγανά τους. Δεν είχε σημασία αν είχαν δει ή όχι την κιλότα της. Το «κόκκινο» ταίριαζε ταμάμ όχι κατ' ανάγκην στο προφίλ της, αλλά στον λόγο τους. Αρα και στον τρόπο σκέψης τους. Δηλαδή, στην κρίση τους. Επομένως, και στις πράξεις τους.

Αυτή η αλληλουχία -λόγος, σκέψη, κριτική ικανότητα, πράξη- δεν νοούνταν πάντοτε ως τέτοια. Δεν υπήρχε δηλαδή από πάντα στο μυαλό των επιστημόνων (άρα και των άλλων, των μη επιστημόνων-ανθρώπων) ότι ο άνθρωπος δρα ως κοινωνικό ον με βάση τον τρόπο που μιλάει, δηλαδή τον τρόπο που σκέφτεται, επομένως οι παράγοντες που διαμορφώνουν αυτή τη σκέψη, άρα και την κρίση του, είναι ικανοί να προκαθορίσουν και την πορεία των ανθρώπινων κοινωνιών, δηλαδή της ίδιας της ζωής. Αυτή η αλληλένδετη σχέση πήρε πολύ χρόνο για ν' αποδειχθεί, αλλά ελάχιστο για να χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν, ώστε να μετατοπιστούν οι ανθρώπινες κοινωνίες προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Για να το πω πιο απλά, «βγάζω» τα γυαλιά και «φοράω» την κιλότα (κόκκινη πάντα και πάντα γαλλιστί): η Κοινωνιολογία άργησε να γίνει επιστήμη. Εμφανίστηκε δειλά την εποχή του Μαρξ και των μεγάλων επαναστάσεων στην Ευρώπη. Ο Ογκίστ Κοντ ήταν που εισήγαγε τη σημαντική σχέση ανάμεσα στη θεωρία, την πράξη και την ανθρώπινη κατανόηση του κόσμου, ωστόσο, αν και θεωρείται ο «ιδρυτής» της Κοινωνιολογίας, δεν ήταν.

Ο Ιμπν Χαλντούν ήταν που έβαλε τις βάσεις και για τη Μοντέρνα Ιστοριογραφία και για την Κοινωνιολογία και για την Πολιτική Οικονομία, αιώνες πριν από τον Κοντ. Ενεκα, όμως, που ήταν κάπως σκουρόχρωμος, μουσουλμάνος και Αραβας, η (δυτικογραμμένη) Ιστορία προτίμησε τον Ογκίστ, που και Γάλλος ήταν και ρεντιγκότα φόραγε και το πραξικόπημα του Ναπολέοντα του 3ου υποστήριξε.

Αν από την ιστορία της Κοινωνιολογίας μπορείς να καταλάβεις το πώς δομήθηκε ο κόσμος, φαντάσου τι συμπεράσματα μπορείς να βγάλεις από την ίδια την Κοινωνιολογία. Ακόμα και το γιατί η κόκκινη κιλότα θεωρείται «κάπως», αυτή η επιστήμη θα στο φανερώσει. Και σίγουρα, ειδικά για... μερικούς μερικούς, δεν είναι ώρα να «ξεβρακωνόμαστε».

   

ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Αλλος για τη Φάρμα τους;
Τρεις μήνες χρειάστηκε και η παρούσα κυβέρνηση για να επιβεβαιώσει τον Οργουελ όσο κανείς. Εφερε ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα όπως αυτά που περιγράφονται στη «Φάρμα των Ζώων», αλλά με ακόμη αποτελεσματικότερο...
Αλλος για τη Φάρμα τους;
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Αν σε πιάσουνε στα πράσα
(Ο ακόλουθος διάλογος, εν πλήρει ανακολουθία, είναι μία φάρσα. Θα μπορούσε, βέβαια, να είναι και γεγονός, αν η πραγματικότητα δεν ξεπερνούσε τη φαντασία. Κάθε σύνδεση με αληθινούς χαρακτήρες συνιστά ξεκάθαρη...
Αν σε πιάσουνε στα πράσα
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Ξεβράκωτοι και ψηφισμένοι
Ηταν μια υγρή και σκοτεινή νύχτα... Μπορεί η εν λόγω πρόταση να θεωρείται ως η χειρότερη αρχή λογοτεχνικού έργου, ωστόσο στην περίπτωσή μας κολλάει ταμάμ.
Ξεβράκωτοι και ψηφισμένοι
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Ο καναπές που έκατσε ο Μαρξ
Ποια τραγούδια του λαού, ποια σουξέ της νύχτας, ποια άσματα ηρωικά και πένθιμα; Τίποτε απ' αυτά δεν μπορεί να ξεπεράσει τον μεσιέ του μικροφόν α λα αγροτίκ καμιόν, που κάθε τόσο ακούγεται, φωνάζοντας:...
Ο καναπές που έκατσε ο Μαρξ
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Για τον Τάκη -και όχι μόνο
Διαβάζοντας τα όσα μου γράφετε, νιώθω πως πρέπει να 'χει ριζώσει και σε διπλανά χωράφια. Και αυτό αρκεί... για ν' αντέξω και το φευγιό του και μένα και το τώρα... Και λίγο, δεν το λες.
Για τον Τάκη -και όχι μόνο
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Καλημέρα Κεμάλ
Αν η Ακροδεξιά έκανε τη βία ιδεολογία, η Δεξιά την έκανε τρόπο ζωής. Και κάνει πολύ καλά τη δουλειά της -η προπαγάνδα της περνάει. Αλλά τόσο πολύ πια; Τόσο πολύ;
Καλημέρα Κεμάλ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας