Αθήνα, 13°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.4° 10.9°
3 BF
63%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
10.0° 6.3°
2 BF
69%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
14°C
14.0° 11.0°
4 BF
48%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
76%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
6°C
7.4° 5.9°
2 BF
87%
Βέροια
Αίθριος καιρός
8°C
9.0° 5.7°
0 BF
72%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
5°C
5.4° 4.5°
2 BF
65%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
9°C
8.5° 8.5°
2 BF
79%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.8° 12.2°
3 BF
79%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
12°C
12.7° 11.8°
3 BF
50%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
13°C
13.4° 12.7°
5 BF
71%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
8°C
7.9° 7.9°
3 BF
68%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
13°C
13.1° 13.1°
2 BF
58%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 7.4°
0 BF
66%
Λαμία
Αίθριος καιρός
11°C
11.0° 8.9°
1 BF
66%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
16°C
16.0° 15.8°
2 BF
55%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
13.0° 9.8°
0 BF
71%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
9°C
9.4° 7.3°
0 BF
75%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
7°C
8.9° 6.4°
1 BF
75%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
3°C
2.6° 2.6°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2025
Χρήστος Στυλιανίδης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Αλλο ελληνόκτητος, άλλο ελληνικός

«Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής –εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως– και ο ίδιος προσωπικά ως υπουργός θα εργαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να υποστηρίξουν τον ναυτιλιακό τομέα να εξελιχθεί και να προοδεύσει περαιτέρω, εντός του IMO και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρεαλιστικών μέτρων που θα οδηγήσουν σε “ναυτιλία ουδέτερη” ως προς τον άνθρακα» είπε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας στο 3ο Φόρουμ Ναυτιλίας που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα.

Τουλάχιστον αυτό αναφερόταν σε σχετικό Δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας. Κρατάμε όμως μια μικρή επιφύλαξη γιατί απ’ ό,τι μάθαμε η ομιλία του υπουργού έγινε στα αγγλικά και πιθανότατα δεν αποδόθηκε κάτι σωστά στη μετάφραση. Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που γινόμαστε μάρτυρες αυτής της σύγχυσης περί ελληνόκτητου και ελληνικού στόλου.

Να επισημάνουμε λοιπόν ότι το υπουργείο Ναυτιλίας εκπροσωπεί τον ελληνικό στόλο, που, όπως είναι γνωστό, δεν είναι πρώτος παγκοσμίως, γιατί οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν να έχουν στην πλειονότητα των πλοίων τους σημαίες άλλων κρατών (Νήσων Μάρσαλ, Λιβερίας, Μάλτας κ.ά.) και όχι την ελληνική. Εξάλλου πρόσφατα ο ίδιος ο υπουργός αναφέρθηκε στις κινήσεις και τις πρωτοβουλίες που κάνει το υπουργείο προκειμένου να προσελκύσει πλοία να εγγραφούν στο ελληνικό νηολόγιο.

Να υπενθυμίσουμε ότι στην τελευταία έκθεση του Committee (εφοπλιστές, Λονδίνο) αναφερόταν ότι ενώ ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς στις 4 Μαρτίου 2024 ανερχόταν σε 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών μεταφορικής ικανότητας 208.252.588 κόρων, από τα 4.212 πλοία όμως μόλις τα 496 (ποσοστό 11,6%) φέρουν την ελληνική σημαία. Τα περισσότερα (1.159) έχουν τη σημαία ευκαιρίας της Λιβερίας και 1.096 έχουν τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ, ακολουθεί της Μάλτας, ενώ η ελληνική βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Αρα το υπουργείο Ναυτιλίας εκπροσωπεί τα 496 πλοία που έχουν την ελληνική σημαία και όχι τα υπόλοιπα με τις άλλες σημαίες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αλλο ελληνόκτητος, άλλο ελληνικός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας