• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 23.5°C
    4 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.6°C / 24.2°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.0°C / 25.0°C
    2 BF
    35%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.9°C / 25.0°C
    2 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 23.0°C
    4 BF
    46%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 24.9°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 20.9°C
    2 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 24.3°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.6°C / 21.9°C
    5 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 22.8°C
    5 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    38%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.1°C / 22.9°C
    0 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 22.7°C
    2 BF
    35%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.2°C / 23.8°C
    2 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 22.7°C
    3 BF
    37%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.3°C
    3 BF
    41%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.7°C / 22.2°C
    2 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    0 BF
    38%
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Απόλυτα διαφανείς και δημοκρατικές» διαδικασίες... μόνο για το θέατρο;

  • A-
  • A+

Η καθ' όλα άξια ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα ανακοινώθηκε ότι ορίζεται διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Οχι έπειτα από πρόσκληση ενδιαφέροντος. Απευθείας από την υπουργό Πολιτισμού.

Να θυμηθούμε τι έλεγε η ίδια υπουργός όταν (αρχές Οκτωβρίου 2021) επελέγη ύστερα από διαγωνισμό ο Γιάννης Μόσχος για το Εθνικό Θέατρο; «Η αποδοχή, σήμερα, της εισήγησης της Ειδικής Επιτροπής Αξιoλόγησης και Επιλογής για την ανάδειξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου της χώρας μας σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τους κρατικούς Πολιτιστικούς Οργανισμούς. Μία ακόμη προγραμματική μας δήλωση υλοποιείται με τρόπο υποδειγματικό. Το παράδειγμα και την πρακτική που εγκαινιάσαμε με το Εθνικό Θέατρο, ακολουθούμε πλέον και για τους άλλους φορείς. Ο Γιάννης Μόσχος ανεδείχθη μέσα από μια απόλυτα διαφανή, δημοκρατική και αξιοκρατική διαδικασία». Αυτά έλεγε η υπουργός.

Η αλήθεια είναι ότι στα απόνερα της υπόθεσης Λιγνάδη το ΥΠΠΟ είχε καταθέσει τον Απρίλιο του 2021 τροπολογία για την αναμόρφωση της διαδικασίας επιλογής και διορισμού καλλιτεχνικών διευθυντών στο Εθνικό Θέατρο και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η τροπολογία προέβλεπε α) την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ύστερα από έγκρισή της από τον υπουργό Πολιτισμού, β) τη συγκρότηση με Υ.Α. Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης και Επιλογής από προσωπικότητες της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένου κύρους ή συμβολής στον χώρο του θεάτρου για την αξιολόγηση των υποψηφίων και την έκδοση σχετικού γνωμοδοτικού πρακτικού. Η διαδικασία εφαρμόστηκε πιλοτικά στο Εθνικό Θέατρο και ύστερα στο ΚΘΒΕ φέρνοντας την ανάδειξη δύο διευθυντών πράγματι έπειτα από «μια απόλυτα διαφανή, δημοκρατική και αξιοκρατική διαδικασία». Οι ίδιοι ανέλαβαν «θωρακισμένοι» με μία επιπλέον ιδιότητα.

Δεκατέσσερις μήνες μετά, ο θάνατος της κ. Λαμπράκη δεν μπορεί να αιφνιδίασε το ΥΠΠΟ ως προς το σκέλος του μέλλοντος της διεύθυνσης της Πινακοθήκης αφού η 6η θητεία της εκλιπούσας έληγε ούτως ή άλλως τώρα.

Οπως και να έχει, έπειτα από 30 χρόνια διεύθυνσης της κ. Λαμπράκη η υπουργός τοποθετεί με δική της απόφαση τη Συραγώ Τσιάρα στην Πινακοθήκη, χωρίς να χαρίσει καν το δικαίωμα σ' εκείνη ή σε πιθανούς συνυποψηφίους της και μαζί -έναντι μεταξύ άλλων και των επί 30ετία συνεργατών της κ. Λαμπράκη- το ατράνταχτο επιχείρημα της επιλογής μέσω της δημοκρατικής διαδικασίας της πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Δεν χαρίζει το προνόμιο δηλαδή, ύστερα από 30 χρόνια παραμονής στη θέση της προηγούμενης διευθύντριας της Πινακοθήκης, η νέα διεύθυνση να έχει επιλεγεί μέσω της απόλυτα διαφανούς, δημοκρατικής και αξιοκρατικής διαδικασίας της πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Η κ. Τσιάρα διαθέτει τα προσόντα, πράγματι. Είναι αρκετά πιθανό να οδηγούνταν στην ίδια θέση «θωρακισμένη» επιπλέον από μια δημοκρατική πρακτική.

Και κάτι ακόμα: η ίδια η επιχειρηματολογία της υπουργού Πολιτισμού ως προς την επιλογή διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο και στο ΚΘΒΕ την καθιστά έκθετη απέναντι στην Πινακοθήκη. Δηλαδή, τι; Το θέατρο αξίζει πιο δημοκρατική και διαφανή διαδικασία απ' ό,τι τα εικαστικά; Δεν έχει λογική. Λογική βέβαια έχει ότι η κ. Μενδωνη που κάηκε στον χυλό (της υπόθεσης Λιγνάδη) φύσηξε το γιαούρτι (στα κρατικά θέατρα), αλλά είπε να μην το παρακάνει.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Υπουργός Πολιτισμού με το πάθος ενός Μητσοτάκη
Μουσεία και μνημεία αλλά ως επιτομή μίας σκονισμένης, παλιομοδίτικης αντίληψης. «Στατικοί» ως χώροι, δηλαδή και στην καλύτερη περίπτωση φτιαγμένοι με γνώμονα μόνον να λειτουργήσουν ως τουριστικός πόλος έλξης.
Υπουργός Πολιτισμού με το πάθος ενός Μητσοτάκη
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η υπουργός και το... λιβάνι
Στα τρία χρόνια και κάτι που είναι υπουργός Πολιτισμού η Λίνα Μενδώνη δεν επιδίωξε να συναντήσει εκπροσώπους του σύγχρονου πολιτισμού - για να μην πω ότι τους απέφυγε κιόλας.
Η υπουργός και το... λιβάνι
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Οι «μουλωχτές» ειδήσεις του Αυγούστου
Εξυπακούεται ότι τον Αύγουστο υπάρχουν πάντα ειδήσεις και υπάρχουν όλο και συχνότερα και «μουλωχτές ειδήσεις» προερχόμενες από κυβερνητικούς φορείς που ποντάρουν στην αδράνεια της πολιτείας που αδειάζει.
Οι «μουλωχτές» ειδήσεις του Αυγούστου
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η κ. Μενδώνη πολύ… καταϊδρωμένη
Πέρασαν πέντε χρόνια από την υποβολή μηνύσεων 22 εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίοι εμφανίζονταν, εν πλήρει αγνοία τους, ως δήθεν δανειολήπτες από το αμαρτωλό Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων ΥΠΠΟ...
Η κ. Μενδώνη πολύ… καταϊδρωμένη
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
«Προπαγάνδα»;
Λάθος του Γραφείου Τύπου; Παρεξήγηση; Ή λαθροχειρία; Ο,τι κι αν συνέβη, το αποτέλεσμα ήταν η παραποίηση εκ μέρους του ελληνικού ΥΠΠΟ του επίσημου εγγράφου της Διακήρυξης της Συνόδου του υπουργών Πολιτισμού,...
«Προπαγάνδα»;
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η επικοινωνιακή αδεξιότητα του ΥΠΠΟ
Η τακτική μου είναι κάποτε στα όρια του προσβλητικού για τη δημοκρατική λειτουργία: Δεν υπάρχεις ούτε εσύ, ούτε όσα αποκαλύπτεις, εάν δεν είσαι στην προσωπική μου λίστα Πέτσα. Τι είναι όλα αυτά; Είναι η...
Η επικοινωνιακή αδεξιότητα του ΥΠΠΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας