• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.9°C / 30.2°C
    1 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.5°C / 28.0°C
    1 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.0°C / 26.0°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.0°C / 25.9°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 22.3°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.5°C / 24.5°C
    1 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.0°C / 29.1°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    1 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.4°C
    4 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 29.6°C
    1 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 26.5°C
    1 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 22.9°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 20.5°C / 28.8°C
    1 BF
    38%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.2°C / 29.3°C
    1 BF
    41%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.3°C / 27.1°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.7°C / 26.7°C
    2 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    0 BF
    72%

φωτογραφία αρχείου

Μόνο αν κοιμάται κάποιος όρθιος μπορεί να ονειρευτεί με τις ευχές σας κ. υπουργέ της Παιδείας

  • A-
  • A+

Με την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως έστειλε το καθιερωμένο μήνυμα στους υποψήφιους που κατέληγε στα παρακάτω:

«Αγαπητά μας παιδιά...Να ακολουθήσετε τα όνειρά σας μέχρι να τα πετύχετε, και να συνεχίσετε να ονειρεύεστε και να θέτετε νέους στόχους, κοιτώντας ψηλά, όπου μπορείτε και αξίζετε να φτάσετε....Εμείς, από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών σας να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική».

Κάτι ανάλογο με την ευκαιρία και πάλι της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων είχε στείλει και πέρσι, τέτοια εποχή, με ευχές στους υποψήφιους «να πετύχουν όσα επιθυμούν», προσθέτοντας, πως «τίποτα δεν μπορεί να τους εμποδίσει από το να διεκδικήσουν το μέλλον που ονειρεύονται».

«Μπροστά σας έχετε όλες τις προοπτικές, το μέλλον σας ανήκει. Καλή επιτυχία», κατέληγε η κ. Κεραμέως.

Αυτές, λοιπόν, ήταν οι ευχές της κ. υπουργού της Παιδείας στα παιδιά που δίνουν εξετάσεις. Ευχές που τινάζουν τον δίσκο της υποκρισίας στον αέρα.

Γιατί, μετά από σχεδόν τρία χρόνια διασποράς νομοθετικών αλλαγών με δομή ρωσικής μπάμπουσκας, με το πολύμηνο κλείσιμο των σχολικών μονάδων και την επιβολή του εκπαιδευτικού ακρωτηριασμού μέσω της τηλεκπαίδευσης, με το «σβήσιμο» των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των κοινωνικών επιστημών από το αναλυτικό πρόγραμμα, με την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με τα πτυχία των δημοσίων Πανεπιστημίων και την πλήρη ρευστοποίηση των τίτλων σπουδών, με τη μείωση των εισακτέων και την ένταση του αυταρχισμού στις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, με τον εξοστρακισμό των υποψηφίων των εσπερινών λυκείων και με την μόνιμη εγκατάσταση της Αστυνομίας στα ΑΕΙ, οι παραπάνω «ευχές» μόνον ως υπόδειγμα «Βικτωριανής υποκρισίας» μπορούν να εκληφθούν!

Σαφώς πρόκειται ευχές που αφορούν το μέλλον των νέων παιδιών στα οποία η κ. Νίκη Κεραμέως υπόσχεται ότι από την πλευρά της θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε οι δρόμοι των επιλογών τους να είναι ανοιχτοί, να είναι διευρυμένοι, να είναι με προοπτική!

Μόλις μια μέρα μετά από τα ευχολόγια της υπουργού  η Eurostat ανακοίνωνε ότι η χώρα τον Απρίλιο του 2022 κατέγραψε αρνητική πρωτιά με ποσοστό 36.8% στην ανεργία των νέων (≤ 25 ετών)!  Η αύξηση σε σχέση με το Μάρτιο του 2022  είναι +10%.

Ευχές... πουκάμισα αδειανά!

Αν μετρήσει κανείς τα εμπόδια που στήνονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στα Πανεπιστήμια και παράλληλα παρατηρήσει ποια τύχη επιφυλάσσεται στη χώρα μας στους νέους ανθρώπους (π.χ. στους απολυτηριούχους Λυκείου ή στους πτυχιούχους ΑΕΙ) στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών, εύκολα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση, την ίδια ώρα που υψώνει τείχη ανισότητας και αποκλεισμών στο εκπαιδευτικό σύστημα, την ίδια ακριβώς ώρα προσπαθεί να διαμορφώσει ένα εφιαλτικό εργασιακό μέλλον για τους αποφοίτους του.

Μήπως είναι τυχαίο που η θέσπιση της Ελάχιστης Βαθμολογίας Εισαγωγής (ΕΒΕ),  που ήρθε  για να στήσει με μεθοδικότητα σιδερένιους ιστούς αποκλεισμού σε βάρος των πιο αδύναμων κοινωνικά στρωμάτων, συνδέεται με ένα νήμα με το αντεργατικό νομοσχέδιο που καταργεί στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, οδηγεί σε καθεστώς δουλείας και δένει χειροπόδαρα παλιούς και ιδιαίτερα νέους εργαζόμενους;

Μήπως είναι τυχαίο που το σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων στα Πανεπιστήμια συνδέεται σαφώς με την προοπτική μείωσης του μαθητικού πληθυσμού των Γενικών Λυκείων;

Χρειάζεται, άραγε να καταναλώσουμε πολύ στατιστική, για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της μεταγυμνασιακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από την βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά, μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται»;

Χρειάζεται άραγε να καταναλώσουμε πολύ στατιστική, για να αποδείξουμε ότι στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του νέου Λυκείου το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε σχολή κολύμβησης όπου θα τα καταφέρνουν μόνο τα ψάρια, όσοι δηλαδή, έχουν τα μορφωτικά πλεονεκτήματα από το σπίτι;  

Τι νόημα έχουν, λοιπόν οι ευχές τής υπουργού Παιδείας, όταν οι πράξεις του Υπουργείου της τις τινάζουν στον αέρα;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Πλατφόρμες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
Στο νέο πλαίσιο, Σχολικό Συμβούλιο, Σύλλογος γονέων, εκπρόσωποι των δήμων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, ΑΔΙΠΠΔΕ, υπουργείο, επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί...
Πλατφόρμες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Όχι κ. Κεραμέως, αυτό δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία!
Ίσως είναι η πρώτη φορά μεταπολιτευτικά που ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών νιώθει αφενός τέτοια αφόρητη πίεση και αφετέρου τέτοια έλλειψη χαράς...
Όχι κ. Κεραμέως, αυτό δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Άκου κ. υπουργέ της Παιδείας...
To Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διολισθαίνει όλο και περισσότερο σε αυταρχικές μεθόδους που γυρίζουν την ελληνική κοινωνία πολύ πίσω.
Άκου κ. υπουργέ της Παιδείας...
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
«Λύσεις» με αντιφάσεις
Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών λόγω νόσησης η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε για διάθεση εκπαιδευτικών σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ή αναμόρφωση ωραρίου.
«Λύσεις» με αντιφάσεις
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Τα Πρότυπα ως σχολικό «Μάννα» και η επιχείρηση κοινωνικής ορθοπεδικής του ΥΠΑΙΘ
Σε ένα νέο κρεσέντο αυταρχισμού, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε αγωγή ζητώντας από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να κριθεί παράνομη και...
Τα Πρότυπα ως σχολικό «Μάννα» και η επιχείρηση κοινωνικής ορθοπεδικής του ΥΠΑΙΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας