• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.7°C / 26.8°C
    3 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 23.1°C / 25.8°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.6°C / 25.5°C
    3 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 22.9°C
    3 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.5°C / 19.0°C
    3 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 25.4°C
    4 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.5°C / 25.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    0 BF
    62%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.1°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 24.5°C
    1 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    1 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.5°C / 26.0°C
    3 BF
    54%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 21.3°C / 24.9°C
    1 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 25.1°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    85%

Θέμα ζωής και θανάτου η άμεση δημοκρατία στον μεταμοντέρνο καπιταλισμό

  • A-
  • A+

Μέσα στην γενικευμένη παρακμή και κρίση που έχει δημιουργήσει η καπιταλιστική λαίλαπα με αιχμή τον Μεταμοντέρνο νεοφιλελευθερισμό, ο οποίος στοχεύει στην εξόντωση των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων και στην κατάργηση της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας με βαθμιαία επιβολή της Μεταμοντέρνας δικτατορίας, ένα ερώτημα αιωρείται. Γιατί δεν προβάλλεται ο σοσιαλισμός ως εναλλακτική λύση αλλά οι αριστερές και προοδευτικές δυνάμεις μουδιασμένες αρκούνται στην απόκρουση του νεοφιλελευθερισμού;

Ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός ως μοντέλο οργάνωσης και συμπύκνωσης μιας πολιτικής ιεραρχικής λειτουργίας από τα πάνω είναι νεκρός εδώ και δεκαετίες. Τρανή απόδειξη τα μεγάλα κομμουνιστικά κόμματα της Ευρώπης και της Δύσης που διαλύθηκαν σχεδόν όλα, όπως και τα σοσιαλιστικά τα οποία λειτουργούσαν με μία παραλλαγή του και έγιναν νεοφιλελεύθερα Μεταμοντέρνα κεντροαριστερά αρκετά εκ των οποίων εξαφανίστηκαν μέσα σε χορό σκανδάλων. Τα Αριστερά κόμματα στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν παρήγαγαν πρωτότυπες στρατηγικές αναλύσεις για τον καπιταλισμό στην χώρα τους αλλά αγκυροβόλησαν μονομερώς στον Αντιφασισμό . Εξαίρεση αποτέλεσε ως προς τις αναλύσεις και τις επεξεργασίες το Ι.Κ.Κ., το οποίο όμως ποτέ δεν έθεσε ζήτημα Άμεσης Δημοκρατίας , ούτε εμπεριέχεται στην μεγάλη κληρονομιά του Γκράμσι . Το ίδιο και στην Ελλάδα οι Αριστεροί, όλων των αποχρώσεων στην συντριπτική τους πλειοψηφία συνταύτισαν τον Αντιφασισμό με τον σοσιαλισμό. Ο εφαρμοζόμενος δημοκρατικός συγκεντρωτισμός ως μοντέλο του Στάλιν σε μια χαλαρότερη μορφή -,και όχι του Λένιν που λειτουργούσε μία διευρυμένη Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία, τροφοδοτούμενη από τις μορφές Άμεσης Δημοκρατίας που ανέδειξε η επανάσταση του 1905 χωρίς να υπάρχει μάλιστα Αντιπροσωπευτική Δημοκρατία στην Τσαρική Ρωσία -, απονέκρωσε την δημοκρατία στο κόμμα και την Κριτική Σκέψη καταπολεμώντας και τον ίδιο τον Μαρξισμό. Δεν τέθηκε έτσι ποτέ ζήτημα κατάργησης των καπιταλιστικών σχέσεων εξουσίας. Ο Σταλινισμός είναι εχθρός του Μαρξισμού και της Κριτικής Σκέψης, δημιουργώντας μία σκληρή πολιτική θεολογία η οποία έχει ομοιότητες με την σκληρή επιστημονική θεολογία του Θετικισμού . Ο τελευταίος δεν αμφισβητήθηκε από το σύνολο της Αριστεράς και όχι από μεμονωμένους διανοούμενους που είναι η φωτεινή εξαίρεση. Κυριαρχεί ακόμα ο Θετικισμός και προβάλλεται ως δήθεν ορθολογισμός τόσο στους πανεπιστημιακούς χώρους όσο και στο εσωτερικό όλου του φάσματος των Αριστερών δυνάμεων ειδικά στον χώρο των Φυσικών επιστημόνων που επηρέασε αρνητικά και το συνδικαλιστικό εκπαιδευτικό κίνημα εννοείται και του ΣΥΡΙΖΑ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ;

Στην στρατηγική του Δημοκρατικού Δρόμου, Σοσιαλισμός είναι η σύνδεση της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας με την Άμεση Δημοκρατία, από την παραγωγή και την οικονομία μέχρι τους πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς και φυσικά τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Σε μία τέτοια προοπτική ρήξεων, τομών και ριζοσπαστικών μεταρρυθμίσεων ανάλογα με τον συσχετισμό δύναμης, θα τείνει στην κατάργηση των καπιταλιστικών σχέσεων εξουσίας και εκμετάλλευσης, σεβόμενος τα δικαιώματα του αντιπάλου που θα είναι έτοιμος να διαβάλλει και να διαστρεβλώσει την Αλήθεια. Η συνταύτιση Πολιτικής και Ηθικής είναι θεμελιώδες στοιχείο αυτής της στρατηγικής που καλλιεργεί συστηματικά την Κριτική Σκέψη του ελεύθερου πολίτη και έχει σχέδιο ανάπλασης του Πολιτισμού στην βάση των οικουμενικών αξιών ( Ελευθερία, Δικαιοσύνη, Αδερφοσύνη, Ισότητα, Φιλία, Έρωτας , Αγάπη ,Φρόνηση, Μέτρο ). Γι’ αυτό ο Πολιτισμός σε μία τέτοια στρατηγική έχει δεσπόζουσα θέση καλλιεργώντας τις ηθικοπνευματικές αξίες των πολιτών ως αυτόνομων αυτοκυβερνώμενων υποκειμένων . Ο Μαρξισμός θα είναι η κύρια φιλοσοφική και επιστημονική μέθοδος ανάλυσης, χωρίς να επαρκεί από μόνος του, όπως καμία θεωρία δεν μπορεί να δώσει ολοκληρωμένες λύσεις στα πάντα , η διαρκής Κριτική Σκέψη θα είναι ο οδηγός για νέες συνθέσεις πολιτικές και διανοητικές προς της Καθολική Απελευθέρωση του Ανθρώπου.

Από τα Ευρωπαϊκά Αριστερά και κομμουνιστικά κόμματα ίσως μόνο στον ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. στις θέσεις του υπάρχει η σύνδεση Αντιπροσωπευτικής- Άμεσης Δημοκρατίας με την στρατηγική του Δημοκρατικού Δρόμου για τον Σοσιαλισμό. Αυτή η θεμελιακή θέση όμως όχι μόνο δεν υλοποιήθηκε ποτέ και ειδικότερα η εφαρμογή της Άμεσης Δημοκρατίας, αλλά υπονομεύτηκε συνειδητά από τις δύο τάσεις. Διότι μία θεμελιακή λειτουργία της Άμεσης Δημοκρατίας είναι η εναλλαγή με κλήρωση των προσώπων στους κομματικούς και πολιτικούς θεσμούς της Εξουσίας. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη στην Άμεση Δημοκρατία ο πολίτης δεν συμμετέχει απλώς στα πολιτικά δρώμενα αλλά αυτός ασκεί την Πολιτική Εξουσία. Είναι αυτοκυβερνώμενο υποκείμενο μέσα στους συμφωνηθέντες πολιτικούς όρους συλλογικότητας της Εκκλησίας του Δήμου. Μοναδικό πολιτικό και πολιτισμικό φαινόμενο σε παγκόσμιο επίπεδο μιας τέτοιας πολιτικής διάστασης σε επίπεδο χώρας, υπήρξε το μεγαλειώδες ΕΑΜ. Είχε δημιουργήσει από τα κάτω σε συνθήκες φασιστικής Κατοχής και ενάντια στον σκληρό δημοκρατικό συγκεντρωτισμό της ηγεσίας του ΚΚΕ, μορφές Άμεσης Δημοκρατίας σε συνδυασμό με θεσμούς Αντιπροσωπευτικής, από την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα που βρισκόντουσαν τότε εκτός Ελληνικού κράτους μέχρι την Θράκη. Και δεν ήταν η κυβέρνηση του Βουνού το σημαντικότερο επίτευγμα.

Η υλοποίηση της Άμεσης Δημοκρατίας θα ξεκλείδωνε τεράστια κοινωνική ενέργεια των καταπιεσμένων μαζών , θα ανάπλαθε την διεφθαρμένη κοινωνική συνείδηση που οικοδόμησε η Δεξιά , θα αναδιοργάνωνε τα παρηκμασμένα συνδικάτα των εργαζομένων, το συνεταιριστικό και εκπαιδευτικό κίνημα, το φεμινιστικό, το οικολογικό κ.λ.π., θα χτυπούσε αξιακά το Βοναπαρτικό κόμμα της Δεξιάς που είναι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και αναπαράγουν συμβολικά και ιδεολογικά τις χειρότερες μορφές καπιταλιστικής Εξουσίας και βίας σε μια προοπτική κατάργησης πλήρως της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, σήμερα είναι ένα βαλτωμένο γραφειοκρατικοποιημένο κόμμα , χωρίς πολιτική παρέμβαση, πρωτότυπη παραγωγή ιδεολογίας και πολιτικής στους μαζικούς χώρους και στην κοινωνία, με μία τεράστια πόλωση της γραφειοκρατίας του η οποία ασχολείται με τα εσωτερικά της θέματα . Ο Πρόεδρος, Αλέξης Τσίπρας, μέσα σε αυτή την κατάσταση πρότεινε η εκλογή της Κεντρικής Επιτροπής να γίνεται κατευθείαν από την βάση του κόμματος, στοιχείο που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Αυτή η επιλογή δεν έχει σχέση με την Άμεση Δημοκρατία, που είναι η στρατηγική και ορθή θέση του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, αλλά είναι κάτι καλύτερο από τον σημερινό βάλτο που δεν οδηγεί πουθενά. Ενδεχόμενα να ανοίξει ένα δρόμο προς την Άμεση Δημοκρατία , ίσως και όχι, αυτό θα φανεί στην πράξη.

Όμως ανοίγει ένα δρόμο ήττας του θανατηφόρου Αθηναιοκεντρικού μοντέλου το οποίο αποτελεί την πεμπτουσία λειτουργίας του παρηκμασμένου πολιτικού συστήματος διακυβέρνησης, το οποίο έχει παραλύσει την δυναμική της Ελληνικής κοινωνίας.

Η πρόταση του κ. Τσίπρα να εκλέγεται ο Πρόεδρος κατευθείαν από την βάση είναι λάθος και ίσως θα οδηγήσει σε προσωποπαγές καθεστώς χωρίς λογοδοσία. Η Άμεση Δημοκρατία είναι εξάλλου το μοναδικό ανάχωμα στην επέκταση του τεχνολογικού και επιστημονικού ολοκληρωτισμού ο οποίος μέσω της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης και με βάση τις ιδεολογικοποιημένες μορφές επιστημονικής γνώσης και τις ιδεολογικοποιημένες τεχνολογικές εφαρμογές με άξονα την ανεξέλεγκτη καπιταλιστική αγορά, καταργεί την Ελευθερία και την Δημοκρατία.

Στο όνομα δήθεν της ουδετερότητας της Επιστήμης , της τεχνολογίας και της βελτίωσης κάποιων όρων ζωής, έχει δημιουργηθεί από τον κατασκοπευτικό καπιταλισμό ένας παγκόσμιος ιστός καθολικής αιχμαλωσίας των ανθρώπων . Στο όνομα της <<εξατομίκευσης >> των δεδομένων το πρόγραμμα SEWA της εταιρείας Realeyes , που χρηματοδοτήθηκε το 2015 από την Ευρωπαική Επιτροπή, προχώρησε στην συναισθηματική καταγραφή και ανάλυση και του ασυνείδητου!

«Συναισθηματική ανάλυση όπως αυτή του SEWA χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό για την αναδίφηση προσώπων, φωνών, χειρονομιών, σωμάτων και εγκεφάλων, υλικό το οποίο συλλέγεται μέσω  "βιομετριών" αισθητήρων "βάθους", συχνά σε συνδυασμό με αδιόρατες, μικρές "διακριτικές" κάμερες. Το σύμπλεγμα της μηχανικής νοημοσύνης εκπαιδεύεται ώστε να απομονώνει, να συλλέγει και να ανάγει τις πιο ανεπαίσθητες και μύχιες συμπεριφορές – από ένα ακούσιο πετάρισμα του ματιού έως την κίνηση του σαγονιού καθώς, για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου, χαμηλώνει από έκπληξη. Συνδυασμοί αισθητήρων και λογισμικού αναγνωρίζουν πρόσωπα και τα αντιστοιχίζουν σε ονόματα. Υπολογίζουν ηλικία , εθνικότητα και φύλο. Αναλύουν τον προσανατολισμό του βλέμματός σου και το πως ανοιγοκλείνουν τα μάτια σου. Παρακολουθούν χαρακτηριστικά σημεία προσώπου ώστε να ερμηνεύσουν  "μικροεκφράσεις", κίνηση ματιών, συναισθήματα, διαθέσεις, άγχος, δόλο. Πλήξη, σύγχυση, προθέσεις και άλλα. Όλα αυτά με την ταχύτητα της ζωής… Επιπλέον, αυτές οι εξωτερικεύσεις διαφεύγουν και από το συνειδητό νου. Οι μηχανές μπορούν να συλλάβουν το νανοδευτερόλεπτο αηδίας που προηγείται μιας ταχύτατης αλληλουχίας εκφράσεων θυμού, εμπέδωσης και τελικά χαράς, οι οποίες διαδέχονται η μια την άλλη στο πρόσωπο μιας τηλεθεάτριας μέσα σε ελάχιστα καρέ μιας ταινίας». [Η εποχή του κατασκοπευτικού καπιταλισμού >>,σελ. 375 ,. Σοσάνα Ζουμπόφ, εκδ. Καστανιώτη].

Αυτή η αιχμαλωσία των ασυνείδητων εκφράσεων η αποθήκευση και η εσαεί ποδηγέτηση της συμπεριφοράς των πολιτών από την καπιταλιστική Εξουσία είναι πλέον γεγονός. Οδεύουμε προς έναν πολιτικό, επιστημονικό και πολιτιστικό ολοκληρωτισμό που όμοιό του δεν έχει ξαναδεί η Ανθρωπότητα.

Στην Ελλάδα η εφαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης από την υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως, που αποθηκεύτηκαν τα προσωπικά δεδομένα παιδιών από τη νηπιακή ηλικία , την Δημοτική, την Μέση Εκπαίδευση και την φοιτητική , καθώς και σε άλλους κλάδους εργαζομένων, συνιστά την εφαρμογή ενός πελώριου ολοκληρωτισμού με απροσμέτρητες συνέπειες στην κατάργηση της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας. Η ουσία της αντιπροσώπευσης έχει καταληστευθεί και έχει εγκαθιδρυθεί η μελλοντική , πολύ κοντά βεβαίως δικτατορία του Μεταμοντέρνου με την επιβολή των συμπεριφορών από τις εταιρείες και το κράτος. Ταυτόχρονα ακυρώνει την Γκραμσιανή έννοια της ηγεμονίας , η οποία είχε δημιουργηθεί με βάση τον Λόγο και ήθελε νέες επεξεργασίες μετά την κυριαρχία της Εικόνας. Τώρα όμως τίθεται αυτό το ζήτημα πολιτικής στρατηγικής από μηδενική βάση.

Μοναδική διέξοδος σε όλα αυτά είναι η Άμεση Δημοκρατία σε σύνδεση με την Αντιπροσωπευτική, στην οποία ο πολίτης θα αποφασίζει συλλογικά για την ζωή του ,θα ασκεί και αυτός πολιτική εξουσία . Οι ηγεσίες των τάσεων του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ έχουν δικαίωμα να αρνούνται ακόμη την Άμεση Δημοκρατία; Διότι χρόνος δεν υπάρχει, ο καπιταλισμός με βάση την πλούσια χρηματοδότηση της κατευθυνόμενης επιστημονικής έρευνας με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι μόνο κινείται με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς πλήρη κατάργηση της Δημοκρατίας.
 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Δημοκρατία ή καπιταλισμός;
Η πλέον νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του τόπου μετά τη μεταπολίτευση «θα θέσει κανόνες στην αγορά», την ώρα που στην αγορά γίνεται πάρτι εις βάρος της κοινωνίας και των πολλών.
Δημοκρατία ή καπιταλισμός;
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Νέες «περιφράξεις», νέες μπίζνες!
Στις μέρες μας, όπως αποδεικνύουν οι περισσότερες κυβερνήσεις και στην Ελλάδα η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δίνονται τα πρωτεία στην αγορά σε σχέση με το κράτος και επομένως συντελείται μια διαδικασία...
Νέες «περιφράξεις», νέες μπίζνες!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Τουρλού-τουρλού;
Την Κυριακή το βράδυ στη Βουλή διέπραξε σωρεία αδικημάτων και δημιούργησε τοξικό κλίμα και την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη ξέχασε τα πάντα και έδωσε συμβουλές για το πώς πρέπει να λειτουργούν η Δικαιοσύνη και το...
Τουρλού-τουρλού;
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Καπιταλισμός και δημοκρατία, ένα ζευγάρι σε διάσταση
Οι φτωχοί φταίνε για τη φτώχεια τους, οι άνεργοι για την αποβολή τους από την αγορά εργασίας, οι χρεωμένοι για τα χρέη τους. Οι φτωχοί δεν άρπαξαν τις ευκαιρίες που τους παρουσιάστηκαν για να βγουν από τη...
Καπιταλισμός και δημοκρατία, ένα ζευγάρι σε διάσταση
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Τηλεκπαίδευση και Κατασκοπευτικός Καπιταλισμός. Μεταμοντέρνα Δικτατορία
Είναι ένα μείζον θέμα πολιτικής ελευθερίας και δημοκρατίας και είναι ενταγμένο στρατηγικά στο εξελισσόμενο σχέδιο επιβολής της Μεταμοντέρνας δικτατορίας.
Τηλεκπαίδευση και Κατασκοπευτικός Καπιταλισμός. Μεταμοντέρνα Δικτατορία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας