• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 3.9°C / 8.0°C
    2 BF
    78%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.0°C / 6.0°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.5°C / 10.1°C
    4 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.1°C / 0.9°C
    1 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 4.6°C
    2 BF
    70%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.3°C / 4.6°C
    1 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.6°C / 1.8°C
    3 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.6°C / 8.6°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 11.0°C
    5 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.9°C / 4.9°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 9.1°C
    5 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.1°C / 5.1°C
    5 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.9°C / 11.9°C
    0 BF
    35%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 4.9°C
    2 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 4.5°C
    1 BF
    58%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.8°C / 7.1°C
    3 BF
    36%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 8.1°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 1.3°C / 4.4°C
    2 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.1°C / 6.1°C
    1 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    1 BF
    41%
EUROKINISSI

Σε... αστυνομικό κλοιό ένα «νεκρό» χριστουγεννιάτικο δέντρο 

  • A-
  • A+

Τον γύρο του διαδικτύου έκαναν οι φωτογραφίες από μια διμοιρία αστυνομικών της ΥΜΕΤ, η οποία ήταν επιφορτισμένη με τη φύλαξη του... χριστουγεννιάτικου δέντρου στην πλατεία Συντάγματος, στο πλαίσιο των μέτρων της ΕΛ.ΑΣ. για τη 13η επέτειο από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου.

Το όλο σκηνικό «άγγιζε» τα όρια του σουρεαλιστικού, με τουρίστες να φωτογραφίζουν τους άνδρες των δυνάμεων καταστολής να φυλάσσουν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, την ώρα που λίγα μέτρα πιο πέρα περνούσε η πορεία των φοιτητών και των μαθητών.

Πιθανότατα η αστυνομία φοβήθηκε εικόνες όπως εκείνες το 2008, αν και 13 χρόνια τώρα δεν έχει καεί άλλη φορά το χριστουγεννιάτικο δέντρο του δήμου Αθηναίων.

Η πανδημία και η οικονομική κρίση που χτυπάει χρόνια τώρα κάθετα και οριζόντια όλα τα λαϊκά στρώματα τροποποίησε και τροποποιεί αναμφίβολα όλες τις υφιστάμενες κοινωνικές σχέσεις και εμβόλισε εδραιωμένες πεποιθήσεις, συγγενικές σταθερές, παγιωμένες αξίες και τρόπους ζωής. Τίποτα δεν είναι όπως πριν και από αυτή την άποψη η κρίση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα λογιστικό και αριθμητικό δεδομένο που αφορά μισθό, μεροκάματο, σύνταξη, επιδόματα, αλλά ως ένα πολυσύνθετο γεγονός με δεκάδες απολήξεις, άλλοτε εμφανέστατες, άλλοτε λιγότερο εμφανείς, που μετασχημάτισε όλον τον κοινωνικό ιστό.

Και εδώ βλέπουμε ανάγλυφα και παραστατικά τις δύο ψυχές του κοινωνικού χώρου. Τον αριθμητή και τον παρονομαστή. Τους πάνω και τους κάτω. Και να, την ώρα που μπαίνει στην πρίζα ο εορταστικός φωτισμός στο κέντρο της Αθήνας, την ίδια ακριβώς ώρα ο θάνατος, φυσικός, οικονομικός, πολιτιστικός, με τη μορφή της ανεργίας, της φτώχειας, του αποκλεισμού αλλά και όσων χάνουν τη ζωή τους  αναμένοντας μια θέση στις ΜΕΘ, γυρίζει πια πάνω από τα κεφάλια όλο και περισσοτέρων.

Να, όπως τα χιλιάδες παιδιά που ξεπαγιάζουν στα «κέντρα φιλoξενίας», καμπ, hotspots, στρατόπεδα συγκέντρωσης, μήνες τώρα, επειδή ανήκουν στους κολασμένους αυτής της Γης. Και δεν είναι παρά μόνο η κορφή του παγόβουνου. Αποκλεισμός από την εκπαίδευση, παιδική εργασία, κακοποίηση, σεξουαλική εκμετάλλευση είναι μόνο μερικά στιγμιότυπα από το παζλ των «χρόνων της χαμένης αθωότητας», σε μια κοινωνία που για τα πιο αδύναμα μέλη της λειτουργεί ως βιομηχανία παραγκωνισμένων ανθρώπων που πριν ακόμη κοπεί η κορδέλα των εγκαινίων της παιδικής τους ηλικίας ζωντανεύουν της «Γης τους κολασμένους» των παραμυθιών του Αντερσεν, του Ντίκενς, του Ουγκό, του Μαλό...

«Γεννιούνται οι άνθρωποι, δεν γίνονται», θα απαντήσουν οι μόνιμοι προσηλυτιστές της κοινής γνώμης, γιατί είναι εύκολη απάντηση να ρίχνεις τον ψόγο στον θεό, στο σύμπαν, στο DNA, στους προγόνους και στη μεταφυσική. Οι ίδιοι, ακόμα και όταν τα βήματα που ακούγονται δεν έχουν παρά μόνο το ουρλιαχτό των ανθρώπων που συντρίβονται, θα πουν, ε, ατύχημα είναι, αυτά συμβαίνουν.

Να σαν τους delivery, τους χιλιάδες τροφοδιανομείς κατά τον Μπαμπινιώτη με τα μηχανάκια που, δουλεύοντας κατά κανόνα με ποσοστά, πυκνώνουν τους δρόμους της Αθήνας, μεταφέροντας, αγχωτικά, το «έτοιμο φαγητό» στο σπίτι. Στα ταχυφαγεία που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια ο μισθός του ανήλικου μεταφορέα εξαρτάται από τη μηχανοκίνητη ταχύτητά του που, βέβαια, θέτει σε συνεχή εκκρεμότητα την ανασφάλιστη ζωή του. Και μαζί, χέρι χέρι, θάνατοι από την πανδημία και την εγκατάλειψη των νοσοκομείων από την ελίτ, γυναικοκτονίες, «νεοάστεγοι», αυτοκτονίες, φτώχεια, ανεργία, πλειστηριασμοί,  και όποιος αντέξει το σωτήριον νέον έτος 2022.

Από την άλλη, στις από άμβωνος ικεσίες έχουν προστεθεί οι φαρισαϊκές παραινέσεις τού «όλοι μαζί» όσων κανοναρχούν τον χορό του «καπιταλισμού της συμπόνιας». Την ίδια ώρα που δοξολογούν την κατεδάφιση του «σπάταλου» κοινωνικού κράτους, την ίδια στιγμή που θυμιατίζουν τον κοινωνικό κανιβαλισμό, παραδίδουν μαθήματα φιλανθρωπίας και εθελοντισμού! Από κοντά οι προύχοντες και ιεροκήρυκες της λιτότητας επενδύουν στον ανθρώπινο πόνο ένα ψίχουλο από τα «καρβέλια της εκμετάλλευσης» εκατομμυρίων ανθρώπων.

O Δημήτρης Γληνός, σε ένα συγκλονιστικό κείμενό του που γράφτηκε στην Ελλάδα της κρίσης του '30, περιγράφει -περίπου 90 χρόνια πριν- τι συμβαίνει στην Ελλάδα τού σήμερα. Εγραφε: «Μέσα σ' αυτή τη φοβερή στιγμή της παγκόσμιας κρίσης πλήθυνε το κακό, που ήτανε πάντα πολύ, μεγάλωσε η αθλιότητα των απαθλιωμένων ανθρώπων. Ο εργάτης, ο φτωχός αγρότης, ο μικροεπαγγελματίας, ο υπάλληλος ζούνε μέσα σε μια αδιάκοπη αγωνία (...). Αγριος πόλεμος κοινωνικός έχει ξεσπάσει και οι πεινασμένοι, διεκδικώντας τα πιο απλά δικαιώματά τους στη ζωή, γίνονται θύματα κι από τούτη την πλευρά. Απέναντι στην απέραντη τούτη τραγωδία, που πλημμυρίζει τα σκοτεινά υπόγεια και τις υγρές αυλές μέσα στις πολιτείες, τα χαμόσπιτα των συνοικισμών και τις καλύβες της αγροτιάς σ' όλη τη χώρα, η βοήθεια που η επίσημη και ιδιωτική φιλανθρωπία καταπιάνεται να δώσει δεν είναι ούτε σα σταγόνα νερού σε φλογισμένο καμίνι.

Τα ελατήριά της άλλως τε δεν είναι καθαρά. Για να υπάρχει της χρειάζεται να υπάρχουν θύματα. Ο φτωχός εργαζόμενος λαός που είναι το θύμα, και τα παιδιά που είναι διπλά θύματα, πρέπει να ζητήσουνε και να βρούνε τη βοήθεια και την απολύτρωση από τον ίδιο τον εαυτό τους. Αλληλεγγύη και ενότητα. Και μαζί με τον εργαζόμενο φτωχό λαό πρέπει να βαδίσουν όσοι νιώθουν τον εαυτό τους αλληλέγγυο με κείνους που αγωνίζονται για την απολύτρωση, όσοι νιώθουν και όσοι πονούν».

Ενενήντα χρόνια αργότερα, σήμερα, ένα ανώνυμο σχόλιο στο Διαδίκτυο συμπυκνώνει «διασχίζοντας» τα ματωμένα γεγονότα τη νέα κραυγή:

Θα βάλουμε το δικό μας δέντρο στην πλατεία. Θα 'ναι από αυτά που κάψατε στην Εύβοια, που ρίξατε με μπουλντόζες στις Σκουριές, που θέλετε να κόψετε στα Αγραφα. Στη βάση του αντί για φάτνη θα 'χει ένα αντίσκηνο σαν κι αυτά των στρατοπέδων όπου φυλακίζετε μετανάστες και μια οικογένεια από το Αφγανιστάν να προσπαθεί να ζεσταθεί. Αντί για δώρα θα 'χει σκισμένα από τη βία των ΜΑΤ ρούχα, κούτες με τα παιδικά παιχνίδια των προσφυγικών καταλήψεων που εκκενώσατε. Και τα κλαδιά του δεν θα τα φωτίζουν λαμπιόνια αλλά τα πρόσωπα του Αλέξη και του Παύλου που δολοφονήθηκαν δύο φορές.


Το δικό μας δέντρο δεν θα καίγεται, θα καίει!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
13 χρόνια μετά: Για την κυβέρνηση το φρόνημα είναι ελεύθερο, όταν γράφεται με γιώτα
Η σφαίρα που έριξε νεκρό τον 15χρονο μαθητή δεν αποτέλεσε ούτε τυχαίο, ούτε μεμονωμένο γεγονός. Ήταν συνέπεια της συνολικής δεξιάς πολιτικής της τρομοκρατίας.
13 χρόνια μετά: Για την κυβέρνηση το φρόνημα είναι ελεύθερο, όταν γράφεται με γιώτα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ξεκινάει μπαράζ δικών αγωνιστών για κινητοποιήσεις που έγιναν
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με βάση τις αντιδημοκρατικές διατάξεις απαγόρευσης των συναθροίσεων με πρόσχημα την πανδημία, τους αντιδημοκρατικούς νόμους περί απαγόρευσης των διαδηλώσεων, περί διέγερσης σε ανυπακοή,...
Ξεκινάει μπαράζ δικών αγωνιστών για κινητοποιήσεις που έγιναν
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Μια Δεξιά από τα παλιά χρόνια
Αυτό δεν είναι ένα κλασικό κόμμα. Είναι ένα κόμμα Μαμούθ με σκοτεινά σχέδια. Βρίσκεται παντού, κατασκευάζει διαμαρτυρίες για ψύλλου πήδημα, κινητοποιεί τον κάθε πικραμένο τάζοντας λαγούς με πετραχήλια,...
Μια Δεξιά από τα παλιά χρόνια
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Οι «αθάμπωτοι φρουροί» πίσω από το σπασμένο αυτοκίνητο στην Πανόρμου!
Ο συγγραφεύς Στίβεν Κινγκ, εις το έργον του «Κριστίν», απεκάλυψε ότι τα οχήματα δύνανται να βιαιοπραγούν. Αφόρητος η τόση κακοπιστία...
Οι «αθάμπωτοι φρουροί» πίσω από το σπασμένο αυτοκίνητο στην Πανόρμου!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μοιραίες συγκρίσεις
Οι διαδηλώσεις στη Γαλλία για το νέο νομοσχέδιο της καθολικής ασφάλειας δείχνουν το διαφορετικό επίπεδο λειτουργίας της αστικής δημοκρατίας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Μοιραίες συγκρίσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας