Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καθ’ οδόν τα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθ’ οδόν τα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία

  • A-
  • A+

Μπορεί ο διαγωνισμός για τα 300 μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία της Αθήνας να είναι ακόμη άφαντος, αλλά ήδη αρκετά μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία με τις απαιτούμενες προδιαγραφές για ΟΣΥ και ΚΤΕΛ είναι καθ’ οδόν, όπως τα... δίπορτα Mercedes-Benz Citaro O530 euro 5 από τον στόλο της SIEGHART (με εμφανείς «ταλαιπωρίες» στο αμάξωμα) που εντοπίστηκαν το περασμένο Σάββατο στη Μαριέρα –στο εμπορικό λιμάνι της Βενετίας– και ήδη έχουν φθάσει στην Αττική.

Ασφαλείς πληροφορίες λένε ότι σήμερα Τετάρτη θα εμφανιστεί τελικά η αρχική δημοσίευση στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και μέχρι αύριο Πέμπτη θα αναρτηθούν οι προδιαγραφές στους ιστότοπους της ΟΣΥ και του ΕΣΗΔΗΣ για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός.

Οπως όλα δείχνουν θα υπάρχει περιθώριο 35 ημερών για τις προσφορές, αγνώστων ακόμη προδιαγραφών, προϋπολογισμού και προαιρέσεων. Από το υπουργείο Μεταφορών έχουν μιλήσει για συνολικό κόστος 50 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) αλλά το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει προϋπολογίσει 10 εκατ. ευρώ φέτος και περίπου 35 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για κάθε χρόνο ισχύος της σύμβασης, δηλαδή 150 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για 3+1 χρόνια – Κυριακή κοντή γιορτή...

Φυσικά, λεωφορεία θα χρειαστούν και τα ΚΤΕΛ, όμως δεν υπάρχουν σχετικά νέα για τον διαγωνισμό ή τις προδιαγραφές (πόσο μεταχειρισμένα, προδιαγραφές καυσαερίων κ.λπ.), ούτε εάν θα εμπλακεί αποφασιστικά η Ομοσπονδία.

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση δρομολογίων του ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ Αττικής, έχει ήδη υπογραφεί προσύμφωνο με βάση τη μελέτη του ΟΑΣΑ που σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης «σύμπραξης», με απευθείας ανάθεση, μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ Αττικής ως κύριο ανάδοχο. Εκτός των ΚΤΕΛ Αττικής που θα διαθέσουν 105 αστικά λεωφορεία, μερίδιο του μεταφορικού έργου αναμένεται να λάβουν και τα ΚΤΕΛ Κορίνθου (με 57 λεωφορεία), Εύβοιας (με 15 λεωφορεία) και το υπεραστικό Θήβας (με 12 λεωφορεία) - ενδεχομένως μέσω κοινοπραξίας που θα συστήσουν.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, αναμένεται τα ΚΤΕΛ να λειτουργήσουν γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές όπως η Σταμάτα, το Κρυονέρι, ο Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, η Μάνδρα, η Μαγούλα, η Ανθούσα, η Πεντέλη, η Αρτέμιδα, ο Γέρακας, τα Γλυκά Νερά, η Παλλήνη, η Ραφήνα, η Σαρωνίδα και η Γλυφάδα, συνολικά 28 περιφερειακές γραμμές, αλλά και τουλάχιστον άλλα 32 διαδημοτικά και τοπικά δρομολόγια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
Τη σταδιακή παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, ανάλογα με τον ρυθμό που θα μπορούν να ενσωματώσουν τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία τα οποία θα ενταχθούν στη...
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χρυσές» σακαράκες και για την Αθήνα
«Χρυσά» φαίνεται ότι θα πληρώσουμε και τα 300... ανακυκλωμένα λεωφορεία της Αθήνας που ζητά να μισθώσει η «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΟΣΥ).
«Χρυσές» σακαράκες και για την Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εισιτήριο και στα... μωρά
Και «καπέλο» ώς 80% για «on board» πώληση εισιτηρίων. Καταργείται για λόγους ασφαλείας και η δωρεάν μεταφορά παιδιών έως 6 ετών που δεν καταλαμβάνουν ξεχωριστό κάθισμα στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
Εισιτήριο και στα... μωρά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο διαγωνισμό έχει στα σκαριά ο ΟΑΣΘ για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία
Είχε υπάρξει σχετική αναφορά από τον ΟΑΣΘ την περασμένη εβδομάδα, αλλά αυτή τη φορά το δηλώνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή...
Νέο διαγωνισμό έχει στα σκαριά ο ΟΑΣΘ για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ο Μεγααάλος Περίπατος του 214, εν μέσω καύσωνα και κορονοϊού
Η γραμμή 214 του ΟΑΣΑ, «Ζωοδόχος Πηγή (Βύρωνας) – Ακαδημία» είναι μια μαγική εικόνα χωρίς εικόνα. Κανείς δεν ξέρει πότε θα περάσει το λεωφορείο από την στάση που το περιμένει, ούτε καν στις στάσεις με...
Ο Μεγααάλος Περίπατος του 214, εν μέσω καύσωνα και κορονοϊού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας