Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα, το σποτάκι του ΣΥΡΙΖΑ για την αδιαφάνεια με τα χρήματα στα ΜΜΕ (20 εκατ. ευρώ) σχετικά με τις καμπάνιες «Μένουμε σπίτι», «Μένουμε ασφαλείς» είναι πλήρως αποτυχημένο. Δεν υπάρχει κάτι που να έγινε σωστά.
Το σενάριο είναι, αν μη τι άλλο, προβληματικό, η επιλογή γυναίκας και μάλιστα σε ρόλο δημοσιογράφου ακόμα περισσότερο, σκηνοθετικά είναι μάλλον επιεικώς... απαράδεκτο, το κλείσιμο δε, με τα μέσα και τη γλάστρα είναι καλύτερα να μην το συζητήσουμε. Εν κατακλείδι το μήνυμα δεν... ελήφθη. Αλλοιώθηκε πλήρως. Οδηγήθηκε αλλού. Υπήρξε εντελώς εσφαλμένη στοχοποίηση και δικαιολογημένα ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Και δεν θα μπω στο ποιος δικαιούται και ποιος όχι να ασκεί κριτική. Στον χώρο των ΜΜΕ γνωριζόμαστε και δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε ξανά την... πυρίτιδα για το ποιοι παίζουν παιχνίδια μόλις τους δοθεί ευκαιρία με την εκάστοτε εξουσία (ή και παράκεντρά της ενίοτε) παίρνοντας... ποικίλα ανταλλάγματα με διάφορους τρόπους δεκαετίες τώρα.
Ισως το μόνο επικοινωνιακά επιτυχημένο με το συγκεκριμένο διαφημιστικό είναι ότι κατάφερε να γίνει αντικείμενο συζήτησης από όλες τις πλευρές. Και όπως και να το κάνουμε, αυτό είναι ένα ζητούμενο στον χώρο της διαφήμισης. Εστω και αρνητικής. Μόνο που εν προκειμένω μιλάμε για πολιτικά μηνύματα τα οποία πρέπει απαραίτητα να είναι απόλυτα ξεκάθαρα. Και το συγκεκριμένο σποτάκι δυστυχώς μόνο αυτό δεν είναι...
Σε κάθε περίπτωση κατάφερε να στρέψει τη συζήτηση αλλού, δίνοντας την ευκαιρία σε ορισμένους, ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε, να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και να επιχειρήσουν να... θάψουν τι συνέβη με τα 20 εκατ. ευρώ για τις καμπάνιες του κορονοϊού. Δεν είναι απλώς το απόλυτο... αυτογκόλ. Είναι μια παντελώς ανεξήγητη ενέργεια κι ας μη θέλουν να το παραδεχτούν ορισμένοι στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και με τη... σάτιρα είναι καλύτερα να αφήνουμε να ασχολούνται αυτοί που έχουν παιδευτεί για τα καλά με αυτήν. Επειδή τα λάθη είναι ανθρώπινα, είναι καλύτερα να τα παραδέχεσαι το συντομότερο δυνατό και να επιχειρείς να τα διορθώσεις, από το να στυλώνεις τα πόδια και να προσπαθείς να... εξηγήσεις τα ανεξήγητα.
Οσο πάντως κι αν προσπαθούν -φιλότιμα, είναι αλήθεια- κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι να πετάξουν την μπάλα στην εξέδρα, να ξεκαθαρίσουμε πως, ό,τι κι αν συμβεί, το θέμα με την καμπάνια για τον κορονοϊό δεν πρόκειται να... κουκουλωθεί. Η κυβέρνηση, οι αρμόδιοι υπουργοί οφείλουν το συντομότερο δυνατό να καταθέσουν τα πλήρη στοιχεία: ποσά, τιμολόγια, ακυρωτικά αν υπήρξαν, πιθανές εκπτώσεις αν έγιναν, ημερομηνίες που πραγματοποιήθηκε κάθε κίνηση, προκαταβολές και πάει λέγοντας. Τα ΜΜΕ είναι επιχειρήσεις που πρέπει να διατηρούν αναλυτικά τα στοιχεία συναλλαγών και αφού οι τιμολογήσεις και οι πληρωμές έγιναν από το υπουργείο Οικονομικών, το να δοθούν πλήρη στοιχεία είναι σχετικά εύκολο. Ή μήπως όχι;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας