Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το κόσκινο του Ερατοσθένη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το κόσκινο του Ερατοσθένη

  • A-
  • A+

Ητανε στραβό το κλήμα, το 'φαγε και η γαϊδάρα, μείναμε με το ποτήρι άδειο. Τουτέστιν, δίχως οίνο. Χωρίς κρασί. Και δίχως κρασί, μήτε λατρείες, μήτε λειτουργίες, μήτε μοιρολατρίες, μήτε συνωμοσίες να γίνουν μπορούν. Γιατί, δίχως αμπέλι, κλήμα, άμπελο, τι κρασί να βγάλεις; Από μούρα, απ' αχλάδια ή από μήλα;

Από μήλα βγάζουν στη Νορμανδία. Μήλα έχουν, μήλα στύβουν, μηλόκρασα πίνουν. Αντε τράβα τώρα εσύ, σπονδή να μου κάνεις με μηλόκρασο.

Δεν λέω, σπουδαίο φρούτο το μήλο. Ενα την ημέρα, τον Τσιόδρα κάνει πέρα. Λέμε τώρα... Που κι όλα τα μήλα των Εσπερίδων κι αν τρώγαμε, αυτός ήρθε για να μείνει. Πρώτα δίπλα στον Αβραμόπουλο, όταν ξεπούλαγε εμβόλια με το καντάρι, μετά δίπλα στους ιεράρχες, όταν ξεπούλαγαν δοξαστικές ομολογίες, και πλέον δίπλα στον ελληνικό λαό, τον οποίο σκέπει με τις φτερούγες του που τις σκέπουν οι κυβερνητικές χερούκλες και να δεις που στις επόμενες εκλογές θα βγάζει λόγους στο Ευρωκοινοβούλιο. Θα μου πεις, γιατί όχι; Ο Γεωργούλης καλύτερος είναι;

Καλύτερος δεν ξέρω, ειλικρινέστερος όμως είναι. Ούτε πτυχία παρουσίασε (δεν ξέρω αν έχει κιόλας), ούτε ποδιές φίλησε (δεν ξέρω αν βρήκε κιόλας), ούτε ύμνους έψαλε (δεν ξέρω αν ξέρει κιόλας). Τη μάπα του προέταξε και τον ψήφισαν. Ας προσέχαμε...

Μα μήτε ο Τσιόδρας/μέλλων ευρωβουλευτής, ούτε ο Γεωργούλης/νυν ευρωβουλευτής είναι το θέμα μου. Ο πρώτος είναι τοτέμ και μόνο υποκλίσεις τού πρέπουν - μα έχω τα λουμπάγκα μου, δεν μπορώ να σκύβω, ο άλλος είναι ζεν πρεμιέ και μόνο τις πόζες του θέλουν - μα έχω αλλεργική ρινίτιδα, δεν αντέχω τα φλοράλ. Δεν είναι το θέμα μου, είναι όμως η καθημερινότητά μου. Η ψήφος και η αξία της. Η αξία μου, δηλαδή, ως πολίτη.

Αυτό είναι το θέμα μου: η αξία και η απαξία. Μαζί και η αυταξία. Μη σου πω και η υπεραξία... Και όχι, δεν παίζω με τις λέξεις.

Εβλεπα προχθές στη Βουλή τον Μητσοτάρχα (εκ του πλανητάρχα/καναλάρχα/επιτελάρχα) και σιγουρεύτηκα: έχει σιγουρευτεί τόσο για την αυταξία του, που να μου το θυμηθείς. Θα πουλήσει πολύ ακριβά την υπεραξία του, στον αντίποδα της απαξίας των ψηφοφόρων του και της αξίας της χώρας, που δεν έχει αντάξιό του, γι' αυτό και της αξίζει να ξεπουληθεί άνευ αξίας από τον μόνο άξιο. Γιατί το πιστεύει βαθιά πλέον ο Μητσοτάρχας: είναι ο μόνος άξιος!

Εχει τους κουμανταδόρους για μίσθωση, έχει τον ιό για κάλυψη, έχει αστυνομία, δικαιοσύνη, κοινοβουλευτική πλειοψηφία να περνάει και το δέντρο να λυγάει. Να περνάει, δηλαδή, όσα νομοσχέδια θέλει, όπως τα θέλει, για όσο θέλει. Και καταργεί, άμα λάχει, και κοινωνιολογίες και περιβαλλοντολογίες και γην, ύδωρ και αέρα.

Δίνει λεφτά και εξαγοράζει Μέσα, δίνει πόνο και εξαγοράζει συνειδήσεις, δίνει τραγούδια και εξαγοράζει σκάνδαλα, δίνει φόβο και λαμβάνει συμμόρφωση. Πλήρη, στας εντολάς του. Γιατί είναι ο μόνος άξιος.

Είναι ένα ζήτημα αυτό με τους «άξιους», τους «καλύτερους», τους «πρώτους». Από την αρχαιότητα τους έψαχναν. Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος ήταν μάλιστα ο πρώτος που βρήκε τρόπο να υπολογίζουμε τους πρώτους αριθμούς γρήγορα και απλά. Τον 2ο αιώνα π.Χ. έζησε, εκεί στα μαύρα χώματα της Β. Αφρικής, που ήταν πολλοί σοφοί και σπουδαγμένοι. Πρώτοι είναι οι αριθμοί που διαιρούνται μόνο με τη μονάδα και τον εαυτό τους. Και η μέθοδος του Κυρηναίου για να τους υπολογίζουμε ονομάστηκε «το κόσκινο του Ερατοσθένη».

Η «Εφ.Συν.» έγραψε για τα σκάνδαλα Βρούτση και έστειλαν την Επιθεώρηση Εργασίας. Ο Βασίλης Δημάκης διαμαρτυρήθηκε για τις συνθήκες στις φυλακές και του έστειλαν τη Σοφία Νικολάου, τη νέα γεν. γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής (!), να τον στείλει από κει που 'ρθε. Κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ ερωτήσεις και του στέλνουν τον Τσιόδρα να λέει πως φοβίζει τον κόσμο και πως θα 'πρεπε να ντρέπεται. Από κοντά και ο Μητσοτάρχας, ενός ανδρός αρχή, με ύφος ιεράρχη, να καλύπτει άπαντες τους παραπάνω.

Αυτό είναι το «κόσκινο» των σημερινών «πρώτων». Με τη διαφορά ότι το πρώτο κόσκινο έδινε πρώτους αριθμούς, ενώ το σημερινό δίνει επικίνδυνα «νούμερα».

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Το Πουλί αναγεννήθηκε
Δεν ξέρω για σας, εγώ πάντως θα κρατήσω το γιορτάσι εννέα μέρες. Γιορτάσι μεν, με αποστάσεις κι όλα τα μέτρα ασφαλείας δε. Εγώ κι εγώ θα γιορτάσουμε και υπόσχομαι να πάρω τις δέουσες αποστάσεις ακόμα κι απ’...
Το Πουλί αναγεννήθηκε
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ε μα πια!
Τώρα, για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, ομολογώ πως πιο αποτελεσματική κυβέρνηση δεν έχω ξαναματαδεί.
Ε μα πια!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Μόνο μην εκραγεί!
...Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ και θα το πω και θα το κάνω: έτσι και κάνει και σκάσει το ηφαίστειο, θα γελάω επί μήνες. Επί μήνες θα γελάω! Δε θα μιλάω -μόνο θα γελάω! Για μήνες θα γελάω!
Μόνο μην εκραγεί!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ενός γαϊδάρου γνώση
Εδώ που τα λέμε, ποτέ δεν την πολυκατάλαβα. «Λαϊκή σοφία» σου λέει ο άλλος και καθαρίζει. Για κάτσε, ρε πατριώτη, τα 'βαλες κάτω, τα εξήγησες και τα κατάλαβες αυτά τα «σοφά» του «λαού»; Γιατί, προσωπικά...
Ενός γαϊδάρου γνώση
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Στα άδυτα της Κολάσεως
Σ’ αυτό το συγκλονιστικό πόνημα, ο μέγας (ποιητής, αλλά και γκαντέμης) Δάντης, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία έδωσε μορφή στην Κόλαση!
Στα άδυτα της Κολάσεως
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Κάν' το όπως η Μπέκαμ
Αρκετά! Πλέον θα μιλήσουμε για νεκρούς. Και όταν λέω νεκρούς, εννοώ θύματα. Και όταν λέω θύματα, εννοώ τα πρώτα θύματα. Τουτέστιν, το εξής ένα: την αλήθεια.
Κάν' το όπως η Μπέκαμ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας