Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πενία τέχνας κατεργάζεται

Πενία τέχνας κατεργάζεται

  • A-
  • A+

-Μαμά, μαμά…

Η φωνή κάπως βραχνή, αλλοιωμένη. Μάλλον το κινητό δεν έχει καλό σήμα.

-Ελα, παιδί μου.

-Μαμά, βοήθεια…

Η φωνή σπάει, οι λυγμοί ακούγονται ξεκάθαρα, άρα δεν έφταιγε το κινητό και το σήμα του, είναι το παιδί που κλαίει.

-Πού είσαι, παιδί μου; Τι έπαθες;

Η φωνή έχει πια βεβαιωθεί ότι, στην άλλη άκρη της γραμμής, η μαμά την έχει αναγνωρίσει ως παιδί της. Αρχίζει να παραληρεί:

-Μαμά, έλα, σε παρακαλώ… Τράκαρα… Χτύπησα ένα παιδάκι… Το σκότωσα, μαμά…

Η φωνή κυμαίνεται ανάμεσα στον πανικό και το δέος. Δεν δίνει καμιά σημασία και καμιά συνέχεια στις ερωτήσεις και στις παραινέσεις της μαμάς:

-Πού είσαι, παιδί μου; Προσπάθησε να συγκρατηθείς και πες μου πού είσαι…

Ο θρήνος εναλλάσσεται με τον τρόμο, αλλά καμιά λεπτομέρεια δεν αποκαλύπτεται. Μόνο, ανάμεσα στους λυγμούς, «έλα, έλα, μαμά, βοήθησέ με…».

Μέχρι αυτή τη στιγμή, τα πράγματα εξελίσσονται πολύ πειστικά. Η μαμά σκέφτεται πια μόνο με την καρδιά της και όχι με το μυαλό της.

Το μόνο που θέλει είναι να πάει να βρει το παιδί της και να το πάρει αγκαλιά. Οπως όταν ήταν μικρό κι εκείνη, αναστατωμένη από το κλάμα του, διαπίστωνε με κάποια έκπληξη κάθε φορά ότι αρκούσε να το πάρει στην αγκαλιά της για να λυθούν όλα τα προβλήματα.

Οταν η φωνή διαπιστώνει ότι η μαμά έχει περιέλθει σ’ αυτή την κατάσταση, δίνει το ακουστικό σε μια άλλη φωνή:

-Υπομοίραρχος τάδε… Η κόρη σας χτύπησε ένα παιδάκι δέκα χρόνων. Δυστυχώς, στον δρόμο για το νοσοκομείο, το παιδάκι πέθανε. Οι γονείς, που είναι αλλοδαποί, συμφώνησαν να αποσύρουν τη μήνυση αν τους δώσετε 50.000 ευρώ.

Διαφορετικά, η κόρη σας θα πάει δεκαπέντε-είκοσι χρόνια φυλακή. Καταλαβαίνετε, η κόρη σας είναι δολοφόνος. Οταν της το είπε ο κύριος διοικητής, άρχισε να κλαίει. Τώρα είναι στο κρατητήριο σε κατάσταση σοκ. Κι εγώ θέλω να τη βοηθήσω κι ας διακινδυνεύω τη θέση μου…

Εδώ το σενάριο χαλάει. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι το θύμα της απάτης που τόσο καλά στήθηκε με το τηλεφώνημα δεν μπορεί να σκεφτεί λογικά και, μετά από το κλάμα της κοπέλας, μπορεί κανείς να το χειριστεί όπως θέλει, θα έπρεπε ο δεύτερος συνομιλητής να έχει ένα καλύτερο σενάριο στη διάθεσή του. Ομως, αυτός που υποδύεται τον υπομοίραρχο λέει ασυναρτησίες.

Θα μπορούσε να πει «υπαστυνόμος», για να μη χτυπήσει το πρώτο καμπανάκι. Θα μπορούσε να μην τερατολογήσει ως προς την επαπειλούμενη ποινή, για να είναι πειστικός. Θα μπορούσε να μην έχει εμπλέξει διοικητές και κρατητήρια, αφήνοντας να εννοηθεί ότι όλο το αστυνομικό τμήμα θα ξέρει ότι η μαμά με πενήντα χιλιάδες έβγαλε την κόρη της λάδι.

Για μένα, που δέχτηκα το τηλεφώνημα από το υποτιθέμενο παιδί μου και τον ψευτο-υπομοίραρχο, οι ασυναρτησίες του δεύτερου με καθησύχασαν. Η κόρη μου δεν είχε χτυπήσει κανένα παιδάκι με το αυτοκίνητο. Παρ' όλα αυτά, κλείνοντας το τηλέφωνο, της τηλεφώνησα στο κινητό της και σχεδόν παραξενεύτηκα όταν μου απάντησε σαν να μη συνέβαινε τίποτα.

Φίλη δικηγόρος που δέχτηκε το ίδιο τηλεφώνημα μου περιέγραφε πόσο αναστατώθηκε κι ας ήξερε ότι η δική της κόρη δεν οδηγεί. Αυτή δεν έφτασε στο στάδιο του «υπομοίραρχου», αλλά προσπάθησε να εξηγήσει στην κοπέλα που έκλαιγε ότι έχει πάρει λάθος τηλέφωνο. Ομως η κοπέλα συνέχιζε, «μαμά, μαμά, μην κλείνεις…».

Η ΕΛ.ΑΣ. έχει εκδώσει ανακοινώσεις ενημερώνοντας τον κόσμο γι’ αυτή την καλοστημένη προσπάθεια εξαπάτησης. Μιλάνε για σπείρα και για πολλές καταγγελίες ανθρώπων που έπεσαν θύματα της απάτης. Φαίνεται ότι ο «υπομοίραρχος» παζαρεύει μέχρι να συμφωνήσει με το θύμα σε κάποια τιμή και τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους.

Πάντως, η κοπέλα που υποδύεται την κόρη είναι εξαιρετική στον ρόλο της.

 

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κάτω από τ’ αστέρια
Τα ΜΑΤ είναι εξοπλισμένα με χημικά που απαγορεύεται να χρησιμοποιούν για να καταστέλλουν την οργή του κόσμου ενάντια στους παραλογισμούς της εξουσίας. Εχει υποστηριχτεί ότι τα χημικά και τα δακρυγόνα είναι...
Κάτω από τ’ αστέρια
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η καταστολή της αυταπάτης
Η Γαλλία εδώ και μέρες έχει ξεσηκωθεί ενάντια στο (αντι)εργατικό νομοσχέδιο που προωθεί ο Ολάντ. Ο σοσιαλιστής πρόεδρος θεωρεί μεταρρύθμιση τον περιορισμό ή την εξάλειψη εργασιακών δικαιωμάτων, με το...
Η καταστολή της αυταπάτης
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Ο τρελός του χωριού
Σ’ ένα παραδοσιακό παραμύθι, μια συντροφιά παιδιών –κι ανάμεσά τους ο σοφός ηλίθιος της παρέας- βρίσκουν δυο ταύρους να βόσκουν. Τους σκοτώνουν και μοιράζονται το κρέας τους, αλλά αφήνουν έξω από τη μοιρασιά...
Ο τρελός του χωριού
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η εποχή της τεχνολογίας - ή όχι
Μια γραφειοκρατική περιπέτεια λόγω απώλειας ταυτότητας και διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και μία διαπίστωση. Η ελληνική αστυνομία, σε αντίθεση με την πρεσβεία στο Λονδίνο, έχει ανακαλύψει...
Η εποχή της τεχνολογίας - ή όχι
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Φτωχές ιδέες για τα πλούσια νησιά
Κι ενώ παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα τις διαδρομές της διαπραγμάτευσης κι η ψυχή μας μπαινοβγαίνει «απ’ τον φούρνο στην κατάψυξη» και, μουδιασμένα ή όχι, πάντως τη στηρίζουμε την κυβέρνηση, μας πετάνε...
Φτωχές ιδέες για τα πλούσια νησιά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μια θέση στην πλατεία
Σε λευκό του πάγου και μπλε του κοβαλτίου ντύθηκε φέτος η πλατεία Συντάγματος. Το κατάφωτο καραβάκι αρμενίζει σε μια γαλάζια θάλασσα από φωτάκια δέντρων κι όλα αυτά τα ψυχρά χρώματα γεμίζουν παγωνιά τον...
Μια θέση στην πλατεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας